Het 'Ik voel me oud' topic

Ja de videotheek was zo leuk. Ik ging dan met mn nichtje in ons dorp een film huren, had echt iets knus en gezelligs.

Wij gingen dan ook vaak voor de goedkopere films van 5 voor x bedrag en dan kozen we juist de meest foute horror of andere films haha. Was toen één van de weinige plekken waar je ook ben & Jerry’s kon halen (Baked Alaska of Phish food was m’n favo) en een emmer toffee popcorn. Mis dat echt.

Maar mis ook de Free record shop en dat je dan in zo een luisterbooth je cd’tje mocht luisteren met een koptelefoon die voor het laatst was schoongemaakt in 1880. De reden dat ik nu ook zo een hipster ben met mijn LP’s want vind dat browsen gewoon ontzettend leuk, en ook om op de gok weer eens iets mee te nemen ipv dood te googelen.

Edit: wow lijk net m’n vader als ik dit zo teruglees.

28 likes

Zoeken op zo’n computer met een toetsenbord met een specifiek geluid.

3 likes

Oh ja wij huurden standaard foute horrors of thrillers. Als er maar een zaag, bloed en en een lijk op de voorkant stond oid, iig zo goor en freaky mogelijk. En dan de hele avond gillen met zn allen. :smiling_face_with_tear: zoveel van die typische films gezien waarin een vriendengroep in een boshuisje stuk voor stuk werden afgeslacht :joy:

7 likes

Omg mijn vriend zegt dat hij maar 1x in de videotheek is geweest. Wat voor jeugd heeft hij gehad :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Hahaha ja het duurde ook zoooo lang voordat ik eindelijk een keuze kon maken altijd! Mis die avondjes ook wel! Toen ik in NZ was ben ik trousens nog langs een videotheek gereden, maar daar srond de tijd ook stil, dus verbaasde me niks!

2 likes

Haha ja Attack of the killer tomatoes. Voor 1 euro. Skere tijden :joy:

3 likes

De zomers van 2002 en 2003 waren echt peak voor dit! Met vriendinnen slahsers The Faculty, Halloween H20, Teaching Mrs. Tingle, Queen of the Damned, I know what you did last summer, Scream kijken en bij de derde film van de avond altijd in slaap vallen.

We hebben ook alle Josh Hartnett/Kirsten Dunst films gezien.

5 likes

Ahhh dit deed ik bij de bieb, waar ik dan alle Sims uitbreidingspakketten leende, en dan zelf de nieuwste voor mijn verjaardag vroeg. Alle uitbreidingspakketten installeerden dan gewoon, en dan hoefde ik alleen het cd’tje van het nieuwste uitbreidingspakket erin te stoppen. heerlijk.

14 likes

Wij hadden in mijn klas ook hele uitruilschema’s van de sims en wie dan wat in welke volgorde moest installeren om zoveel mogelijk te kunnen spelen op je eigen cd’s haha

10 likes

Jaa omg memory unlocked

2 likes

oeh ja ik leende ook altijd the sims (en andere spellen) bij de bieb en dan ging mijn vader ze rippen 🫶🫶

4 likes

Cd’s rippen was ook een special skill die mijn vader me toen geleerd heeft. Net als nummers downloaden en op een cd branden.

Had voor mijn elfde verjaardag een cd gebrand die het perfecte verloop van mijn avond moest ondersteunen, te beginnen bij een dikke fissa en eindigend met schuifelmuziek zodat ik kon zoenen met de liefde van mijn leven.

Had alleen niet nagedacht en die cd was 10 nummers lang, dus na een half uur kwam de zwijmelclimax al en was mijn playlist op :broken_heart:

31 likes

Oh nu moet ik ook meteen denken aan mijn eerste mp3 speler! Toen nog echt duur en heel hard voor gespaard: een mp3 speler van 32 MB waar 7 liedjes op konden. Ik was er zo blij mee hahaha maar idd: 7 liedjes waren zo voorbij :rofl:

6 likes

ik ben een paar keer weggestuurd door de mensen van de videotheek omdat ik het zo spannend vond om daar te gaan kijken maar echt nog veel te klein was natuurlijk

ik heb nu een dvd speler thuis en mis de videotheek ook heel vaak! ik haal dvd’s uit de kringloop maar er is toch minder en minder actueel aanbod helaas. maar als ik iets vind dat ik graag wil zien geeft dat wel een beetje weer zo’n gevoel :sparkling_heart: maar een echte videotheek met ijs en popcorn en mooie secties was zo veel beter

6 likes

Ik heb een tijdje in de videotheek gewerkt en naast gratis dvd’s lenen, mocht ik heel veel filmposter meenemen :pray:t3:

14 likes

Ahhh mijn zus ook idd!! Haha good ol dayss

2 likes

Wij gingen na schooltijd schooieren voor posters bij de videotheek. Daar waren de beste en hipste posters :star_struck:

In de bibliotheek, het ligt er wel aan welke, heb je wel redelijk tot goede up to date collecties misschien is dat nog wat! Geeft ook wel die videotheek vibe. En je hebt nog wel echte videotheken Ook Utrecht heeft weer een videotheek - Filmkrant maar het is me niet helemaal duidelijk of die nog open is.

Ben je ook fan van cassettebandjes? Had daar laatst twee leuke artikelen over gelezen

1 like

Oh ik wist helemaal niet dat videotheek zo algemeen bekend was. Ik dacht dat dat alleen bestond in grote steden. In mijn dorp was er geen en hoorde daar ook nooit iemand over.

Ik weet wel nog dat mijn vader films van tv opnam op videobanden. En dan moest hij op pauze drukken bij reclames, zodat die niet werden opgenomen. En dan konden we kiezen uit al die opgenomen videobanden.

3 likes