Iedereen uitlachen? Ah dat vind ik wel sneu. Die mensen die meedoen zijn (denk ik?) kwetsbaar en opzoek naar iets in het leven, die zou ik niet per se uit willen lachten.
Het hoeft niet persoonlijk te worden, maar ik vind dat je dit fenomeen an sich best mag bekritiseren.
Ja, dat ben ik absoluut met je eens.
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind deze meiden er niet bepaald uitzien als een kwetsbare groep
Hoe kan je aan de buitenkant zien of iemand kwetsbaar is?
Die (spirituele) coaching en manifestatie scene is toch een beetje een pyramid scheme voor rijke witte vrouwen. Dus niet kwetsbaar in financiële zin zou ik zeggen.
Wel uitbuitbaar.
Ik voel zo’n agressie opborrelen van die spiriwiri inspirationele coachingbende dat ik ervan wil schreeuwen en ze allemaal door elkaar wil schudden van hallooo denk ajb even na!!! !!! Doe normaaahaaaal !!! Dit is BULLSHITT!!!
Ik kan die ellenlange teksten die NERGENS op slaan ook echt niet aan, waaaarom spreekt dit mensen aan, er staat NIKS.
Hoe bedénk je al die bullshit? Hoe komt die tekst bij je op?!
I can’t echt.
Soms lees ik over al die beroepsgroepen waar een groot tekort aan personeel is en vraag me af: in welke branch zijn mensen dan wel aan het werk? In de influencing lifestyle coaching spirituele branch blijkbaar…
Typische over-politiek correcte reactie weer dit
Lol, ik voel deze frustratie helemaal. Helemaal omdat dit het meritocratisch denken alleen maar versterkt en mensen er alleen maar nog egoïstischer van worden.
Ik vind het verbluffend dat er mensen zijn die dit lezen en dan denken “ja ik ga een kaartje kopen, dit moet ik doen”. Heb inderdaad ook echt geen idee wat hier staat en wat er nou daadwerkelijk gebeurt?
Denk trouwens dat de doelgroep hier zeker wel kwetsbaar zijn op een bepaalde manier. Als je continue op zoek bent naar een beter leven en betere versie van jezelf en daar allerlei zweverige, spirituele middelen voor inzet en daar daadwerkelijk in gelooft, ben je ontvankelijk voor kwakzalvers die je financieel goed kunnen uitbuiten. Net als met die coaches, ik zie in ondernemersgroepen soms de vreemdste redenen langskomen om een coach nodig te hebben.
Misschien ben ik te nuchter hoor, maar als je niet lekker in je vel zit en hierdoor belemmert wordt, kun je doodnormale therapie doen toch?
Ja dit is het echt denk ik maar omg ik snáp het gewoon niet.
Echt niet. Waar kijk je tegenop?? Sorry maar wat dóen die meiden nou überhaupt helemaal, het is zo’n lege bubbel met, ja helemaal niks.
Ik snap ook niet dat je dan jezelf zo daarin verliest maar er niemand in je omgeving je een reality check geeft? Of krijg je het voor elkaar om je met precies zulke inspiriwiri mensen te omringen? Is er geen nuchtere moeder of collega of noem het op die zegt: ja maar meid, leg me eens uit, wat betekent dat dan?
Nee precies, je hebt helemaal gelijk, ik weet het. Als in, ik wéét wel dat het zo gaat, maar ik vind het gewoon zo… frustrerend idd. Nou ja persoonlijk ben ik niet geraakt en in mijn eigen omgeving ken ik niemand die dit volgt, maar het duizelt me gewoon dat dit ook bestaat en zo groot en talrijk lijkt bovendien.
Ja dat ook, de verheerlijking van het leven van deze mensen, uuggh.
Ik had een aantal jaar geleden een “collega” bij een opdrachtgever die events voor ons zou gaan doen, ze zette zichzelf in de markt als wedding planner dus ondernemer, net gestopt na een paar jaar vaste dienst productinkoop bij de Hema etc dus hele andere tak van sport. Grote voorbeeld was die vreselijke Hella!
Toen dat plan niet lukte want ze kreeg geen klanten heeft ze 20k geleend van familie om allerlei trajecten te volgen als coach voor ondernemers en ging ze ineens allemaal van die quotes posten en fotoshootfoto’s van die typische marketing ook steeds met gratis coachgesprekken en gelul over blokkades. Hoe ga je ondernemers coachen als je zelf nooit succesvol een bedrijf hebt gehad?!
Ondertussen probeerde ze ook te influencen met echt ongeloofwaardige prut over low level onzinproducten, ik volg het met verbazing.
Zo iemand is echt gevoelig hiervoor.
Kwam haar laatst tegen en ze werkt 32 als receptioniste, dat staat dan weer niet op Instagram.
Lastige is dat als je zo’n groep mensen bij elkaar zet ze elkaar ook alleen maar bevestigen. Je praat in algemene termen van verbinding, in je kracht en verandering, iedereen herkent zich wel in iets (het is namelijk zo algemeen dus iedereen interpreteert het op zijn eigen manier), je gaat samen dansen/zingen/schreeuwen/whatever, dat versterkt de verbondenheid en iedereen komt vol met adrenaline - of hoe zij dat noemen: herboren - weer terug van zo’n sessie. Dus “bewijs” dat het werkt.Terwijl volgens mij niemand weet waar het nou echt over ging. Enige duidelijke is dat je portemonnee 230 euro lichter is. Tenminste dat is mijn idee erbij. En daar is idd een groep mensen ontzettend kwetsbaar/edit: vatbaar voor.
Gelukkig geef jij daarentegen wel een heel inhoudelijke reactie.
Hoe noemde die vrouw die hier laatst genoemd werd dat nou? Mijn gordijnen zijn niet open? Of mijn kleppen gesloten?
Ik kwam laatst ook op een insta van iemand die ook zo was. Ze was heel positief over een idee want als ze er aan dacht voelde ze het gewoon stromen! En ze wilde dan met een clubje een inuatieve stadswandeling maken, want ze voelde dat een aantal plekken van energie waren veranderd en was heel benieuwd of andere dat ook merkte. Maar wel alleen maar licht energie!
En dan allemaal mensen die ook zo zijn reageren met dat ze het heel mooi vonden, maar vervolgend niet mee gaan haha
Ik wéét gewoon dat Mascha, die altijd helemaal into docus over cults en sektes is, dit bekijkt met een bombastic side eye
Oh please
Mascha houdt van 1 ding het meeste en dat is toebehoren aan iets exclusiefs. Vroeger altijd al met die powervrouwenlunch.
Binnen 2 weken heb je die in een cult als je het een beetje handig aanpakt.