Zij echt niet hoor, daar geloof ik helemaal niks van.
Ze zit al aardig diep in de disney adult cult.
Met haar visionbords is ze wel de OG van influencers die geloven in manifesteren.
Ik vind ergens vatbaar voor zijn (want dat bedoel je denk ik? Je bent ergens vatbaar voor, niet kwetsbaar) echt iets anders dan dat je tot een kwetsbare groep mensen behoort
Ook @FrozenFlame
Je bent toch ook vatbaarder als je kwetsbaar bent?
Ik heb vroeger een paar jaar bij een boeddhistisch club rondgelopen en kwam wel eens bij andere clubs over de vloer om stukje over te schrijven. Praktisch alle mensen die ik daar heb leren kennen zijn mensen die een hoop shit hebben meegemaakt en moeite hebben om met bepaalde zaken te dealen. Terwijl de gemiddelde westerse boeddhist ook niet bepaald âkwetsbaarâ op zijn voorhoofd heeft staan qua omstandigheden (lees: privileges).
Dat vind ik juist het kwalijke dat dit soort types die mensen zo uitbuiten. Een vriendin van mij is er ook helemaal voor gevallen. Onze boeddhistische club was tenminste nog op basis van vrijgevigheid. Als je niks kon betalen dan was het gratis. Dit is gewoon een keihard verdienmodel met een piramideschema.
Zeker waar, maar andersom niet per sé? Niet iedereen die ergens vatbaar voor is, is kwetsbaar
Ja, dat is idd een betere verwoording.
Nee oké, maar nu wordt net gedaan of de mensen die hiervoor vallen niet kwetsbaar zijn en dat durf ik voor een heel groot deel te betwijfelen. Is ook deel van de marketing dat die mensen het van buiten allemaal heel goed voor elkaar lijken te hebben. Kijk mij eens succesvol zijn door mijn edelstenen en de stand van de maan.
Je moet het alleen een beetje burny maken.
Ik denk op zich dat deze mensen niet heel kwetsbaar zijn. Ik denk dat veel van deze mensen vrijwillig ervoor kiezen om een beetje belazerd te worden. Je kunt je afvragen hoe erg dat is.
Ook wel âwellness rechtsâ genoemd eerder in deze discussie (waar dan weer niemand over valt lol)
Waar moeten we over vallen?
Ze was toch ook besties met Anna nooshin en Robert Rodenburg, daar zie je haar ook al jaren niet meer mee
Ik vind dit ook echt heftig en kan er echt niet bij met mijn hoofd.
2 dagen 230 euro per deelnemer is flink cashen voor wat? Een lunch, huur locatie en de sprekers denk ik. Dat kan nooit dat bedrag rechtvaardigen. Als je zo graag een community met elkaar wil opbouwen en dit zo geweldig is, waarom zou je zoveel vragen (als spreker maar ook als organisator)?! Daarmee worden zo ontzettend veel mensen met een kleinere portemonnee uitgesloten. Zijn zij het dan niet waard om deel uit te maken van deze geweldige âexperienceâ. Als dat zo geweldig is als hoe het wordt omschreven? En vraagt geen enkele deelnemer zich af wat er met dat geld gaat gebeuren? Het is zo ontzettend ik-gericht terwijl ze claimen zich met elkaar te verbinden. Maar waar is de echte verbinding met elkaar? Met de maatschappij? En dan na afloop ook nog een uitgebreid verblijf in het conservatorium hotel om het voorgaande alleen maar te benadrukken. Hoe kun je geloofwaardig claimen dat je zoiets bijzonders voor iedereen neerzet terwijl jij er zelf verreweg het meeste profijt van hebt. Het staat haar boodschap echt in de weg. Als ik deelnemer zou zijn zou ik daar ook echt veel moeite mee hebben.
250 eu valt best wel mee voor dit soort bijeenkomsten
alsnog veel te veel, maar er wordt vaak veel meer voor gevraagd hoor
Ik vind dat dus echt ontzettend veel en vind het feit dat er andere mensen zijn die er meer voor vragen het ene niet beter maken. Nu richt deze rant zich alleen op deze situatie, maar het is natuurlijk ook van toepassing op allerlei andere situaties en cursussen.
(Ik zag trouwens dat het 230 euro is ipv de 250 die ik in mijn rant had gezet, dus heb het originele bericht aangepast)
nouja wat de gek ervoor betaald he, het is niet alsof iemand dit evenement nodig heeft om aan basisbehoeften te voldoen. zou me hier vooral niet te druk om maken, de een geeft zân centen uit aan een designertas, de ander aan deze cultmeeting.
het is niet alsof met een kleinere portemonnee een belangrijke kans ontnomen wordt
Het lullige hiervan is ook dat ze zich waarschijnlijk zo schaamt dat ze er verder niet over deelt, omdat âde coachesâ haar waarschijnlijk het idee geven dat ze niet goed gemanifesteerd heeft.
Ik begrijp waar je vandaan komt hoor! Ik denk er gewoon anders over.
We leven in een kapitalistische samenleving en daarin is inderdaad âwat de gek ervoor geeftâ leidend, maar ik vind het niet een logisch ding om te hanteren door een organisator van dit soort events waarin (vind ik) niet echt een kapitalistische boodschap wordt uitgedragen van magie en verbinding met elkaar en de natuur. En hoewel het geen basisbehoefte is, wordt het wel gepromoot als iets groters dan een designertas of iets soortgelijks.
Maargoed, je hebt wel gelijk in het feit dat de maatschappij gewoon zo in elkaar zit en het niet gek ik dat dit daaruit voortvloeit. En dat vind ik gewoon stom.
oke dan zijn we het eigenlijk helemaal eens hahaha