Bram vertelde dat hij alweer €9.000, - had gespaard sinds die belangstingaanslag. Hij moet nu weer iets van belasting betalen, dus dat gespaarde bedrag is weer weg. Maar hoeveel verdient hij wel niet dat hij in een paar maanden tijd zoveel geld kan sparen, zelfs na dure uitgaven zoals een nieuwe camera?!
Neemt hij ook niet gewoon alles aan qua spon? Ik kijk hem niet heel vaak meer want vind hem minder sympathiek geworden. Maar er komt wel echt veel gesponsorde content voorbij bij hem heb ik het idee.
Is het niet de bedoeling dat je als zzper spaart om juist die belastingaanslagen te betalen
Als jij je loonheffing etc niet hoefde af te dragen dan kon je misschien ook wel zoveel sparen
Oke thats it ik ga ook videos maken. Ik klaag ook veel dus dan wilt @Hejira in iedergeval al naar me kijken.
Ik kijk ook, waar kan ik subscriben
Ja ik zat ook te denken, misschien zet hij ook wel niet z’n zakelijke inkomsten apart en spaart hij daarom zo makkelijk en veel?
Ik ben ook zzp’er en ik heb op die manier ook de afgelopen maanden een paar duizend euro ‘gespaard’. Maar dat staat allemaal op m’n zakelijke rekening zodat ik volgend jaar zonder problemen m’n inkomstenbelasting kan betalen. Dat geld ga ik niet op m’n gewone spaarrekening zetten. Maar het lijkt me dat elke zzp’er dat zo doet toch? Of zou hij alles op 1 berg gooien?
Er zijn genoeg zzpers die helemaal niet (kunnen) sparen helaas, en daarna met belastingschulden zitten
Zoals Bram hij klonk ook vrij verontwaardigd dat hij van de inkomsten van zijn harde werken om zijn belastingschuld af te komen, OOK belasting moest betalen
Ja ik zou het ook nooit sparen noemen. Maar omdat Bram blijkbaar z’n belasting betaalt van z’n ‘gespaarde’ geld denk ik dat hij gewoon alles op 1 berg gooit. Want anders ga je niet je (zakelijke) belasting van je spaarrekening halen neem ik aan?
Ooh benieuwd of hij ooit op pensioenleeftijd ineens wakker schrikt: wát waarom heeft niemand me over sparen voor pensioen verteld???
Dat of gewoon een voorlopige aanslag betalen, dan staat het niet zo op je zakelijke/spaarrekening te staan en kun je jezelf niet rijk rekenen.
Maar types als Bram maken wel duidelijk dat niet iedere zzp’er even goed nadenkt over dat niet alles wat binnenkomt daadwerkelijk voor jou is. Schrikt hij ook ieder kwartaal wanneer hij btw moet afdragen?
Absoluut, ik zit al klaar.
Ik zat de video te kijken en volgensmij gaat hij vanaf volgend jaar per maand betalen. Lijkt me verstandig in zijn geval!
De NS als sponsor in de Geuze en Gorgels podcast en die twee dan heel enthousiast over hun product. Zo geloofwaardig
HO HO Alleen Kaj is een wappie
Alsnog echt raar het hen te laten adverteren
Ik vond hem dus ook stom omdat hij wappie is, maar luister nu sinds een tijdje die podcast en vind hem zo lief en supportive altijd? Ben echt in de war haha
Dat hoeft elkaar toch niet uit te sluiten?
Over klagen over klagen gesproken! Bram had weer een heerlijk moment
Hij kan hotelontbijtjes echt niet aan, want de ambiance is altijd sfeerloos, roerei is niet zomaar roerei maar het zijn BROKKEN roerei (inclusief dramatische expressie en handgebaren), de croissantjes zijn klef en er zitten altijd “uitgebluste gezinnen” in zo’n ruimte…dat kan hij echt niet aan, MAAR hij heeft het wel vaak genoeg geprobeerd. Knap van hem.
Hij heeft wel gelijk
Biecht: ik vind die brokken roerei echt lekker man