Ik heb annemerel na deze VRESELIJKE ‘work out’ video (zonder geföhnd haar) echt moeten ontvolgen. Ik kan het niet meer aan. Die uitvoering van die oefeningen ook
een website manifesteert zichzelf niet!!!
Wauw… haar houding en uitvoering. Het gros van de mensen zal het zo doen, maar als je dit filmt denk je toch wel een keer extra na voor het plaatst?
Wel goed dat ze nog sport overigens!
Van mij juist nergens over, maar ging me even om de dubbele standaard weer hier
Dus we hoeven nergens over te vallen maar je wil het toch even melden? I am confusion.
Ik denk dat ze door die prijs ook mikken op een bepaalde doelgroep. Dat is voor de gemiddelde werkende nog wel op te brengen, maar je sluit hiermee mensen met een lager inkomen sneller uit.
Maar ze willen mensen met een lager inkomen ook niet betrekken, want ze hebben niks te verkopen alleen gebakken lucht. Het gaat ze natuurlijk om het binnenhalen van die hoge bedragen, niet om het daadwerkelijk verrijken van mensen (alleen van zichzelf, letterlijk)
Beetje kortzichtig om te denken dat een marketingmeid met een modaal salaris geen trauma’s of mentale problemen kan hebben. Zitten ook vast mensen bij die er gewoon lekker bij wil horen of willen netwerken, maar ik ken meer van die spirituele types dan mij lief is. Zit meestal wel wat meer achter.
Haha ik had al een voorgevoel dat jij hier iets over zou posten
Dit is wat ik eigenlijk zo slecht trek aan influencers. Heel goed dat je sport en bla bla bla, maar zet dit soort dingen niet online als je het niet goed kan, want menseng aan dit nadoen en de kans op een blessure wordt hier niet kleiner van.
Het erge is ook dat zij hardloopprogramma’s verkoopt waarvoor ze ook dit soort workoutvideo’s heeft gemaakt.
Vind ik dus echt niet kunnen en hoop ook echt dat haar man dan iets aan die vorm doet aangezien hij gymleraar is.
Heb hier volgens mij als eens eerder over gepost, maar ik vind het echt zorgelijk dat zoveel niet gekwalificeerde mensen/influencers workout video’s en programma’s maken en verkopen. Net als voedingsschema’s enzo.
Laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof dit allemaal kwetsbare mensen met trauma’s op een doodnormale zoektocht zijn. Zoekend zijn we allemaal, maar op de een of andere manier doen we dat niet allemaal onder aanvoering van de complottypes wiens ideeën tenminste overlappen met extreemrechtse, xenofobe en antifeministische retoriek. Je trauma pleit je niet vrij van verantwoordelijkheid en hossen met een certified complotwappie na een ademhalingscursus is nog nooit een effectieve behandeling tegen trauma gebleken. Het is niet dat je geen alternatieven hebt. De echt kwetsbare groepen zijn de mensen die door deze groepen en hun gedachtegoed, zeker in de coronaperiode, verder de verdrukking in zijn geholpen.
Bij al die berichten dat deze vrouwen voor ‘niks’ betalen denk ik: dan lees en kijk je niet goed. Er zit wel een boodschap in en die is buitengewoon egoïstisch. Extreme focus op het ik, op het bereiken van individueel succes (behoud van wat je hebt), op natuurlijke vrouwelijke schoonheid (allemaal bovengemiddeld knappe vrouwen in fladderjurken), op vrouwelijk intuïtie en vrouwelijke kracht en mannelijke masculiniteit/dominantie (heel binair, patriarchaal).
Ik zou willen dat ik zo goed met taal en dingen verwoorden ben als jij. Ik lees het en denk yes en
wat? tegelijk.
Zo ga ik door het leven
Mic drop
Ik ben het volledig met je eens maar ik noem het toch, ‘niks’ of ja, ik vind het zo inhoudsloos, zo leeg, succes in wat dan, dat het mega egocentrisch is allemaal staat buiten kijf, maar als ik woorden als “vrouwelijke intuïtie” en “vrouwelijke kracht” lees denk ik gewoon… wat betekent dit, dit betekent helemaal niks, wat een boel lege huls.
Ik denk dat het dus wel iets betekent en dat maakt het eng. Het is code. Wat vraag je van een vrouw als je zegt dat je in vrouwelijke energie, vrouwelijke eigenschappen en terughoudendheid/preutsheid vraagt? Het betekent minimaal terug naar het aanrecht, naar het zorgen, naar de ‘representatieve’ uitstraling, naar onderdanigheid en als je daarop voortborduurt is het niet zo heel moeilijk om daar naar anti-abortus, naar gebrek aan zelfbeschikking, naar het terugdraaien van lhbtiqa+ emancipatie in te lezen. Elke keer als ik dit soort dingen schrijf, uitspreek of denk vraag ik me af of ik het niet te ver zoek. Maar kijk eens goed om je heen, bekijk internationale ontwikkelingen, kijk wie deze personen eigenlijk allemaal volgen en het lijkt ineens toch niet zo ver gezocht. Op zo’n She Flore is het dan nog abstract, maar de Tibor die er spreekt is al een heel stuk minder abstract en de Jordan Peterson, die die Tibor dan weer volgt zegt het gewoon openlijk.
Edit: en ik zeg niet dat elke vrouw die zich aanmeldt zich hiervan bewust is, maar het zijn ook geen makke schapen. Je koopt geen kaartje van 230 euro voor een evenement als je geen flauw idee hebt of je je kunt vinden in de mensen naar wie je gaat luisteren.
Edit2: en ik zeg hier wel de hele tijd ik, maar belangrijker is: dit soort ontwikkelingen worden ook gewoon onderzocht.
Ik denk dat je juist precies beschrijft waarom het zo eng is. Je vrouwelijke intuïtie en kracht vinden klinkt allemaal mooi en positief, en de stap van die woorden naar dingen als anti-aburtus en anti-lhbtqia+ lijkt inderdaad vrij groot. Maar het gaat om wat er daadwerkelijk gebeurd op zo’n evenement en de instagrampagina’s van de sprekers zijn inderdaad duidelijke taal. Ik kende die Tibor niet maar deze post vat zijn pagina redelijk samen
https://www.instagram.com/p/Co5AOTCDSbJ/
Niet echt een nuttige toevoeging dit want ik herhaal pretty much jouw woorden maar ik blijf me verbazen hoe mensen hierin trappen, of daadwerkelijk achter staan. Dat je gelokt wordt door woorden als vrouwelijke intuïtie en kracht oke, maar je zoekt dan toch op wie er spreken en waar zij voor staan.