Het influencertopic #22

Haha ja herkenbaar wel! Ik zit nogal in een fitness algoritme, wat ik opzich prima vind want ik vind sporten leuk en het zijn mooie mannen :sweat_smile: maar dan ineens zie ik weer mensen intuĂŻtief eten en zichzelf healen en dan vind ik dat ineens weer vet interessant.

Oh en ik heb ook echt 30 soorten ijsblokjes nodig in m’n leven. Hebben jullie al in dat algoritme gezeten?

12 likes

Hahah herkenbaar hoor, zit de laatste tijd ook meer dan gewenst op Instagram (en tiktok) en ik word er helemaal onrustig van.
Maar eigenlijk nooit dat je denkt goh wat ben ik toch goed bezig en blij met mezelf, je wilt altijd iets kopen of proberen of bereiken wat die ander heeft.
Wat naast dat het ook wel leuk of grappig is, is het ook ergens wel schadelijk hoor.

5 likes

hahaha ja met deze dingen zoals die ijsblokjes denk ik vaak echt van jezus die mensen hebben echt tijd teveel.

Had trouwens best gekund, als ik zelf geen social media had :laughing:

7 likes

Jaa als ik ooit rijk word, tijd teveel heb en een hele grote vriezer zou ik het ook echt doen. Het lijkt me ook echt heel rustgevend om te maken allemaal :joy::sweat_smile:

5 likes

Bij werkt het andersom. Als ik in een bepaalde fase zit ga ik daar filmpjes over zoeken. Maar ik heb niet vaak dat ik door filmpjes denk omg dat wil ik ook!

5 likes

Heb je nog geen fomo? En wat doe je met de extra tijd? Soms wil ik best stoppen maar dan moet ik iets anders vinden dat mij vermaakt haha.

1 like

Ik heb het een half jaar of zeven maanden geleden verwijderd en het ging zo automatisch. Ik was mentaal ook helemaal klaar met zo opgezogen worden door die app, ik wilde het gewoon niet meer. En die tijd vult zichzelf wel, ik ging gewoon om 23:00 slapen ipv om 01:00 (eerst keek ik dus soms wel 2 uur lang die video’s)

14 likes

Eigenlijk ook grappig dat 2/3 jaar geleden tiktok hier super niet populair was (‘oh nee dat zou ik echt nooit downloaden met die stomme dansjes’) en mensen nu tips nodig hebben om af te kicken

10 likes

Online shoppen, of werken
 :sweat_smile:
Ik kan heel moeilijk focussen op een serie oid. Dus zit meestal een beetje op mijn mobiel of laptop s avonds.
Verveel me snel haha, maar met alles wat ik nu typ denk ik dat het goed is juist eens te minderen of stoppen.
Wil graag wat offline of zonder scherm. Misschien weer eens lezen :smile:

5 likes

Denk ook dat de mensen die het een app noemen met alleen dansjes doen, zwaar onderschatten hoe groot dat platform is, haha

echt ziek hoe groot tiktok is.

14 likes

Ja precies, de tijd ga je gewoon invullen met “normale dingen” en lig je niet tot diep in de nacht te scrollen omdat er telkens weer een leuker filmpje kan komen.
Dat hele idee dat er opeens 3 uur voorbij is die als 10 minuten voelde terwijl je alleen maar naar korte filmpjes hebt gekeken en je duim hebt bewogen word op een gegeven moment gewoon teveel.
En het is zo anders dan naar een film kijken, waarbij je in feite ook fysiek niks doet, maar daar gebruik je tenminste nog je hersens en kijk je naar een verhaal van begin tot eind.

7 likes

Misschien inlezen over wat tiktok allemaal kan zien in je mobiel een goede reden om het eraf te gooien.
Tiktok heeft een app speciaal voor buiten China en een tiktok voor binnen china. De podcast Vandaag van Nrc heeft er goede aflevering over die is van 23 maart

9 likes

Soms denk ik ook echt van “huh wtf” als ik zie wat tiktok nu weer ineens van me weet. Mensen die ik ken maae die echt nergens en ook niet via vrienden gelinkt zijn staan tussen de “mensen die je misschien kent” en soms vertelt tiktok zelfs onder welke usernames ze tiktok gebruiken :smiling_face_with_tear: Maar mijn telefoonverslaving is te groot om me daar druk om te maken. Alles ligt toch al vast en open. Tot 2014 kan ik elke stap zien en plek terughalen die ik heb bezocht in de google maps
 het is dweilen met de kraan open.

Laatst schrok ik trouwens wel van iets betreft werk. Ik kwam in een nieuwe omgeving van een tool en toen was iededeen zijn “profiel” zijn paspoortfoto in kleur?? Echt hoe de f komen ze daar aan
 maar dat is heel snel weer aangepast gelukkig

5 likes

Maar dat zijn toch niet per se dezelfde mensen?

Ik vind tiktok nog steeds even dom als ik het 3 jaar geleden vond. En ik kijk ook een beetje neer op een vriendin die al haar “kennis” daar vandaan heeft tegenwoordig.

15 likes

Zeker omdat die “kennis” elke 5 seconden weer anders is, die trends volgen elkaar zo snel op. Dat lijkt me echt niet bij te houden, en dan al dat consumeren :confounded:

6 likes

Maar die Joel Beukers vind ik toxic wtfffffff. Als je dik bent ben je een loser en dat je niet af kunt vallen zorgt ervoor dat je een loser bent en hoe kĂșn je leven met jezelf. :face_with_spiral_eyes:

4 likes

Ik vind dit ook zo’n vreselijke vent! En dat geschreeuw de hele tijd echt gast :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

6 likes

Zag er ook eentje tussenstaan met “Give me one margarita I’mma open my legs” :sob:

6 likes

Zal Nienke mooi vinden :face_vomiting:

3 likes
3 likes