Nou heel fijn voor Bonnie allemaal, maar het komt op 1 of andere manier allemaal zo kinderachtig over als zij iets doet of heeft. Alsof ze nog zo nodig hip en jong wil overkomen bij de jongeren.
Ik ben alles behalve een pride/queer gatekeeper maar ik erger me eigenlijk vooral aan alle hetero’s die weer zich weer zo prominent profileren op pride en dan vooral nadruk leggen op het feest-aspect ervan (want het is natuurlijk nog altijd een protest).
Concreet voorbeeld; Gwen van Poorten. Natuurlijk is het heel erg belangrijk om een ally te zijn (zo beschouw ik mezelf ook), maar ik vind juist door te zeggen (als hetero) “oeh pride is het leukste feestje van het jaar!!!” je het zo’n hol, oppervlakkig evenement maakt. Het is als witte hetero cis-vrouw zo makkelijk om tijdens pride te zeggen LOVE IS LOVE, maar als je daarbuiten de rest van het jaar niet bijdraagt aan de acceptatie/veiligheid en gelijke rechten voor queers in de maatschappij betekent dat helemaal niks.
Ik zag gisteren bij Vera Camilla juist een hele goede uitleg voorbij komen en daar kwam blijkbaar een hoop naar commentaar op en ze was ook een behoorlijk aantal volgers verloren. Maar het is veel makkelijker om de pride alleen als blij feestje te zien en je ogen te sluiten voor alles waar het echt om gaat.
Wat heeft zij gezegd waardoor ze meer dan 1000 volgers is kwijt geraakt? Uitleg over wat?
Als ik het goed heb onthouden was het een stuk van het account van brandpuntplus, een gids voor cis-hetero’s tijdens de pride. Dus dat dat de pride bedoeld is voor de lhtbtq±gemeenschap en dat je als cis-hetero een ally kan zijn maar de pride gaat niet over hen. Dit stuk.
Oohh helemaal niet zo’n heel provocerend iets Dan is ze die volgers veel liever kwijt dan rijk lijkt mij
Dacht je dat het iets provocerends was? Misschien is ze die volgers wel liever kwijt (al is natuurlijk ook haar inkomstenbron) maar het is toch dieptriest dat de tolerantie maar zo’n dun laagje is. Ik weet het wel en ergens schrik ik er ook weer van. Want als dit al teveel is voor mensen, iets wat zo onschuldig is…
Klopt, ze is daar gestopt. Vind de filmpjes van de boutique beetje tenenkrommend. Maar Debby heerlijk zo enthousiast.
Ik had wel meer dan een repost verwacht voor het verlies van 1000 homofobe volgers. Ik dacht dat ze zelf iets gezegd had in een story. En met provocerend bedoel ik dus alles waar homofobe mensen van gaan steigeren.
Ze heeft ook meer gezegd. Ze deelde hoe pride geen space is voor cis hetero mensen en daarna reageerde iemand daarop met iets van: dan hoef je dit soort dingen ook niet uit te leggen, laat dat dan ook over aan LGBTQ+ mensen. En toen reageerde ze dat het niet aan deze gemeenschap is om anderen continu te onderwijzen, net als dat het niet aan mensen van kleur is om racisme uit te leggen etc en dat cis hetero mensen hier dus wel een rol kunnen spelen, als allies. Ik vond het hele goeie stories. Dus die duizend is ze echt beter kwijt dan rijk.
Myron in die nieuwe vlog van Enzo, ze heeft niks meer om aan te trekken dus heeft ze shirt van Enzo aan en sportbroekje…Jezus, je kan toch kledingstukken meerdere keren dragen? Zag haar ook allemaal jurkjes dragen die ze maar 1 keer heeft aangehad. Sorry ff irritatie
Wat is er mis met een shirt en broekje? Sorry ik begrijp je ergernis niet helemaal.
Dat ze haar outfits niet recycled want als je elke dag te zien bent online/als influencer “moet” je elke keer iets anders aan. Dat is (neem ik aan) de ergernis.
Het is daar 40 graden geloof ik. Dan zou ik m’n kleding ook niet meer de volgende dag aan (kunnen) doen.
In de Nederlandse context niet las ik vandaag, zie reacties: https://www.instagram.com/p/CvjpZ30Iivq/?igshid=M2MyMzgzODVlNw==
Ik heb het eens opgezocht, en je hebt inderdaad gelijk dat de oorsprong van Amsterdam Pride niet ligt in activisme. Dat neemt niet weg dat de Amsterdam Pride gewoon niet meer helemaal op zichzelfstaand kan beschouwd worden. Er is toch een duidelijke link met Stonewall gelegd inmiddels (dat zie je ook in activiteiten die de rest van de week werden georganiseerd. Amsterdam Pride is natuurlijk meer dan de Canal Parade) en de internationale Pride-beweging. Ondanks de commercializering van Pride, is ook het activistische karakter van Pride toegenomen. En puur anekdotisch; mijn Queer vrienden beschouwen het ook allemaal deels als een protest voor het feit dat je als queer nog steeds niet als gelijkwaardig wordt beschouwd, en je dus nog steeds moet vrezen voor je veiligheid wanneer je écht volledig jezelf wilt zijn in onze maatschappij.
Hoe dan ook, pride is geen cis-gender wit hetero-feestje, dat is het alle andere dagen van het jaar al.
Bij mij kwam het over zoals Hejira zegt dus vandaar de ergenis. Ik snap dat je niet je kleding heel vaak aan doet met dat weer. Ik zag alleen dat ze ook bepaalde kleding alleen 's avonds aan had en dan verder niet meer, en sommige kledingstukken kan je echt wel nog een keer aan als je het gewoon laat luchten of ff nat maakt. Maargoed ik heb wel vaker stomme ergenissen dus don’t mind me
Ze kan ook even naar de wasserette / het in hun hotel laten wassen / of zaten ze nu niet bij andere mensen thuis die vast ook een wasmachine hebben? Maar hun kennende gaan ze vast wel weer ergens shoppen voor nieuwe outfits.
Oh nee ik snap het wel hoot. Broeken, rokken en shorts draag ik zelf wel vaker dan 1x maar shirts en jurken probeer ik persoonlijk te vermijden aangezien ik snel zweet. Maar eens met dat je het ook kan laten wassen ipv shoppen.