Het influencertopic #22

Toch weer drie mensen kunnen unfollowen na het klikken op de link naar Tibor’s insta. Opgeruimd staat netjes :smiling_face_with_tear:

16 likes

Wel elke keer opnieuw aangeven helaas. Zou willen dat het een vaste instelling was.

2 likes

Ja dit is precies het wellness rechts hoe Roxane van Iperen het beschrijft!
Tibor heeft ook een jaarprogramma voor jongeren (jongens en meiden), volgens mij vanaf 18 jaar. Zij krijgen dan allerlei lessen die ze op school niet hebben gekregen over de geijkte thema’s die vaak genoemd worden in posts op social media van mensen die ontevreden zijn over ons huidige onderwijssysteem, namelijk: ondernemerschap, financiën, man-vrouw rollen, fysieke fitheid, gezonde voeding (visie vanuit de orthomoleculaire hoek).
Zo op het oog nuttige onderwerpen om meer over te leren maar het hangt er natuurlijk heel erg vanaf vanuit wel perspectief het gebracht wordt.
Edit: En de nieuwste ontwikkeling die ik signaleer bij de grote NLse complotdenkers op insta is juist dat ze aan de slag gaan met hun eigen trauma’s. Traumaverwerking, innerlijke kind. Ik denk ook omdat corona nu voorbij is en hun bereik anders gaat afnemen. Het is nu niet meer zo relevant om de hele tijd boze posts te maken over vaccinaties enz. want dat speelt nu niet meer zo in de media. Wel natuurlijk bij de groep trouwe aanhangers.

9 likes

Thanks voor je uitleg! Wist ook echt niet dat hij een heel jaarprogramma heeft.
Ik ga dat boek over Wellnes rechts eens lezen.

2 likes

Het boek staat ook op storytel. Momenteel zijn er ook weer podcasts die een samenwerking hebben en 30 dagen gratis storytel aanbieden, o.a. de Shitshow. Misschien heb je er wat aan.

4 likes

Amsterdam saai mijn reet echt. White girl problems.

5 likes

Dat was het enige dat klopte aan dat hele verhaal.

25 likes

ik woon in barcelona, binnenkort clairity met claire zin innnnn

5 likes

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar dat je in nl niet kan aarden. Als ik het geld zou hebben zou ik me denk ik ook echt niet laten vangen door een doorsnee baan en middenklasse bestaan.

15 likes

Ik ben net als Claire - woon al een tijdje in het buitenland, zou ook zo naar New York verhuizen als het kon (met minimum financieel risico, wat niet echt mogelijk is voor mij :stuck_out_tongue: ). Inmiddels vind ik het land waar ik nu woon saai worden en wil ik weer de hort op. Ik vind het niet perse wereldvreemd, beetje een gekke manier van iemand omschrijven die juist heel bereisd is. :grin: Gewoon iemand die er nu langzaam maar zeker achter komt waar ze wel en niet gelukkig van wordt.

8 likes

Vooral dat laatste. We willen dit stiekem toch allemaal?

Vind het sowieso grappig om te suggereren dat een influencer een baan moet zoeken om te aarden in een land waar ze niet wilt zijn. Krijgt waars beter betaald dan wij voor wat spon en first world problems en is de hele winter op plekken waar de zon wel schijnt

11 likes

Dit klinkt zo arrogant.

19 likes

Wat is daar arrogant aan?

2 likes

Is ze überhaupt heel bereisd?

New York, Barcelona en Bali zijn niet heel erg _out there. Bij bereisd zie ik altijd iemand voor me die echt door centraal Azië met een bus langs ravijnen gaat.

Niet iemand die een westerse lifestyle in een miljoenenstad heeft. Maar misschien is dit wel weer dubbel arrogant.

33 likes

Ik bedoel dan meer zeg maar de fergana vallei in Oezbekistan, niet 8 weken Vietnam.

Maar goed ik ben ook niet bereisd dus misschien is mijn beeld van bereisd voor bereisde mensen wel heel niet bereizendwaardig.

23 likes

Centraal Azië ook, ja? Is wel even andere koek dan Thailand, Vietnam, Cambodja, etc.

4 likes

Gaan we nu snobbistisch doen over vakantiebestemmingen en of het wel alternatief en spectaculair genoeg is?

Los daarvan, Claire komt inderdaad wereldvreemd over maar ik kan me wel inbeelden hoe het is om je ergens niet thuis te voelen en dat dit je heel zoekend maakt.

91 likes

Hahahahaha

1 like

Ja want als je gewoon met je koffer met wieltjes op vakantie gaat is het geen reizen, dat mag je alleen zeggen als je een backpack hebt en harembroeken draagt.

34 likes

En teva-sandalen.

14 likes