Het influencertopic #22

Nu komen we in de loop ‘vloggen is narcistisch’ - ‘narcisme is een heel serieuze aandoening die alleen door een professionals vastgesteld kan worden’ - ‘ik bedoel gewoon narcistische trekjes’ - ‘dit is inflatie van de diagnose narcisme’ en dan de discussie of dat wel/niet zo genoemd mag worden

38 likes

Nou die discussie is blijkbaar nog steeds nodig sinds narcistisch nog steeds veel te vaak gebruikt wordt terwijl dat nergens op slaat.

Het is een persoonlijkheidsstoornis geen eigenschap die je er even ingooit als iemand iets heeft gedaan wat je niet leuk vindt/fout is.

15 likes

Nee hoor, ik heb daar mijn redenen voor. Een professionele onderbouwing daarvoor en discussie hierover lijkt mij niet nodig, prima als je het er niet mee eens bent, er zullen vast ook mensen zijn die daar anders over denken.

5 likes

Een professionele onderbouwing? Dus je bent haar psycholoog? :joy: anders kan dat toch niet.

5 likes

Ik reageer ook op de vraag of ik een professionele onderbouwing wilde geven.

Klopt, dus het lijkt me niet nodig om daarover in discussie te gaan.

5 likes

Niet alleen kwalijk maar illegaal!

3 likes

Maar buiten alles, vrijwel elke relatie kent zijn up’s en down’s. Ik keur vreemdgaan niet goed maar ik vind dat er vaak wel een te zwaar oordeel over wordt geveild. Het lijkt wel het ergste wat je elkaar kunt aandoen. Dit is tussen Sander en Noor maar blijkbaar weet half Nederland het beste wat ze kunnen doen.

13 likes

Je kan het daar niet zomaar mee eens of oneens zijn???

6 likes

Ja eens dat je iemand die je niet kent niet zomaar als narcist aan kan merken. Maar het is ook wel duidelijk wat er bedoeld wordt volgens mij. En als alleen een behandelaar het vast kan stellen, houden we dan veel narcisten over want welke narcist gaat er naar een psycholoog, het concept is toch dat die mensen ervan overtuigd zijn dat aan hen alles oké is

13 likes

Ja vlg mij omdat haar ex een dubbel leven erop nahield. Ze heeft haar oude vlogs hierover allemaal verwijderd maar staat me nog wel bij

9 likes

Ik wilde niet te diep ingaan op mijzelf persoonlijk omdat het ook niet zoveel te maken heeft met dit onderwerp, maar ik wil het nu toch even kwijt omdat ik geen mensen heb willen kwetsen met mijn reactie. Ik reageerde dit vanuit het standpunt dat ik zelf ooit een kind ben geweest met twee ouders (waarvan een met de diagnose narcistische persoonlijkheidsstoornis die de andere ouder manipuleerde met dat de schuld van het vreemdgaan bij iemand anders lag) in een soortgelijke situatie (maar dan natuurlijk zonder dat heel Nederland mee kon kijken). Dit was meer een emotionele reactie over wat ik zelf heb meegemaakt (ik wou dat mijn ouders niet bij elkaar waren gebleven voor mij, dan had ik een stuk minder ellende meegemaakt) en had ik inderdaad niet moeten schrijven als wat ik vind dat Sander en Noor moeten doen en dat Noor een narcist is. Ik herkende mijzelf en mijn ouders enigszins hierin, vandaar de reactie die ik vanuit emoties en herkenbaarheid heb geschreven en niet op feiten is berust. Mijn excuses dat dit bij sommigen verkeerd is gevallen, ik begrijp heel goed dat ik andere woorden had moeten gebruiken.

44 likes

Ja klopt er zijn niet super veel narcisten. Dat sommige mensen egoïstische dingen doen maakt ze nog geen narcist.

Een persoonlijkheidsstoornis komt voort uit enorm veel trauma uit de jeugd en is hartstikke complex. Lijkt me onnodig om daarover te speculeren.

En nee het was me niet duidelijk wat er bedoeld werd en foute termen gebruiken is gewoon altijd schadelijk. Er heerst al zo’n taboe op. Als je iets anders bedoelt zeg dat dan gewoon. Lijkt me niet heel moeilijk :woman_shrugging:t3:

7 likes

Lees de zin even verder joh niet alleen de eerste 3 woorden

3 likes

Hoe die “BN’ers” zich allemaal onderwerpen aan Yvonne met haar visies en lesjes, daar ga ik vooral stuk om. Wat een armoede.
Ik vind het een verschrikkelijk mens maar dat ze dit telkens weer voor elkaar krijgt is knap…

4 likes

Toch… waarom zou je dat in hemelsnaam doen. Snap dat echt niet

Ik kan me nog enigszins voorstellen dat je jouw kant van het verhaal wil vertellen maar doe dat dan via je eigen kanaal. Daar heb je Yvonne toch niet voor nodig

11 likes

Kunnen jullie aub stoppen met het posten van screenshots van de stories van LifeofYvonne. Dat account staat op privé en het posten van materiaal van privéaccounts is niet toegestaan.

11 likes

Ja en precies daarom is het spuuglaf dat deze meid door al die mensen maar getolereerd wordt. Ze voeden haar gewoon. Geef me de halsband en laat me maar uit Yv.

7 likes

https://www.instagram.com/p/CwDFeBdsj6R/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Blijkbaar gaat er een hele hoop mis bij Emma Sleep? Moet wel lachen om die reactie van Sophie Ousri, love haar haha

6 likes

Ik kwam er laatst achter dat Liza Kistauri (influencer uit Georgie, woonde in Antwerpen) is overleden in januari. Volgde haar echt al heel lang op facebook en ben later op instagram ook met haar aan de praat geraakt en het was zo’n aardige meid. Ik zag haar echt al lang niet voorbij komen dus was benieuwd waar ze uithing… echt verschrikkelijk! Ik zie echt tegenstrijdige berichten want er zijn relatief weinig nieuwsartikelen van, maar in Belgie zeggen ze dat is vermoord/ overleden door torture en in Georgie gaven ze aan dat er geen misdrijf was. Ben er echt al een paar weken misselijk van als ik er aan denk, zo treurig. Ze was transvrouw en is destijds in Antwerpen gaan wonen voor de veiligheid en dan dit. Bah bah bah :sob:

6 likes