Het influencertopic #22

Wow throwback

6 likes

Ik vind het ook totaal niet passen bij hoe bewust ze lijken te leven. Over veel dingen denken ze na, en zoiets belangrijks wordt totaal genegeerd.

11 likes

Cognitieve dissonantie, wij doen al zoveel goed dus dit maakt niet uit

6 likes

^ Dat je dat over het algemeen denkt en daar een gesprek over wil voeren snap ik wel, maar ik vind niet dat je dat moet doen over de rug van een zwangere vrouw die dat nieuws net heeft gedeeld met de wereld. Ik moet dan toch eerder denken aan het duurzaamheidstopic of zo, laten we Teske buiten beschouwing en praten we er in algemene zin over verder.

Edit: Bewust kinderloos-topic is ook nog een optie

3 likes

Waar doel je nou op? Op dat er gesproken wordt over waarom ze nou dat kind steeds in beeld brengen of iets anders?
Hoe dan ook wat maakt “achter de rug van een zwangere vrouw” dan uit? Ik snap het geloof ik niet

17 likes

Ik dacht dat de twee berichten boven mij gingen over “bewust leven en daar past het krijgen van kinderen niet bij”. Maar nu ik jouw bericht zo lees heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen en gaat het over het in beeld brengen inderdaad.

9 likes

Vond Teske ook altijd erg leuk om te volgen, maar sinds ze moeder is geworden en constant Zeki in beeld brengt, volg ik haar op YouTube en insta niet meer.

Wel leuk voor haar en Mert dat ze een tweede verwachten.
Hopelijk komt ze ooit tot inzicht om de kinderen niet meer in beeld te brengen

11 likes

Onpopulaire mening: het is haar eigen kindje, dus waarom mag ze niet zelf bepalen wat ze daar wel of niet over in beeld brengt?

7 likes

Kind heeft toch recht op privacy. Net als iedereen.

59 likes

Zijn hele leven is online te zien zonder dat hij daar ooit toestemming voor heeft gegeven. Echt vet leuk voor hem dat straks al z’n klasgenootjes, eerste werkgever etc. alles over hem terug kunnen vinden.

17 likes

het wordt niet genegeerd, het is juist een bewuste keuze. ik weet nog dat ze een x zei dat ze het juist leuk vond, omdat ze zelf ook haar jeugd op youtube heeft staan en dat positief ervaart.

maarja zij staat op youtube vanaf haar tienerjaren en hij letterlijk als baby dus vind dat een dom argument

8 likes

Plus zij is zelf begonnen met Youtube toch? Vind ik echt een wezenlijk verschil, dat zij er voor kiest moet zij weten maar haar kinderen hebben die keuze niet

16 likes

ja inderdaad, de beredenering slaat nergens op. maar het is dus wel een bewuste keuze (geen goede)

4 likes

Een kind is een eigen persoon en geen bezitting.

14 likes

Het is hier al vaker over gegaan maar ik vind het raar dat er geen regels/limieten zjjn. Teske verdient op deze manier direct en indirect geld aan haar kind. Ze heeft waarschijnlijk veel meer kijkers omdat ze haar kindje steeds laat zien. Eigenlijk werkt haar kind dus voor haar. De arbeidsinspectie zou hier toezicht op moeten houden. Een kind mag maar een aantal dagen per jaar werken. In de filmwereld wordt hier op gehandhaafd, waarom geldt dit ook niet voor YouTubers/ influencers?

13 likes

Hier continu over praten op een forum heeft toch geen enkele zin? Als het je écht zo erg dwars zit, verenig je dan, start een petitie en schrijf de arbeidsinspectie aan.

16 likes

Het heeft zeker wel zin. Als (onwetende, voor zover dat nĂș nog kan) youtuber kan dit je inzicht geven en dus reden om ermee te stoppen.

Toen ik een (mini)kanaal had en familievloggen net een ding was kon ik niet wachten tot ik zelf mijn gezinnetje had en ik dat kon vloggen. Maar door op FF mee te lezen en dus ook hierover, heb ik inzicht gekregen op mijn kind zijn privacy (en mijn eigen) en uiteindelijk ziet niemand online nog mijn kind zijn gezicht en probeer ik mijn kind onherkenbaar op beeld te brengen en op te letten met wat ik deel.

Daarnaast kan ook een familielid of vriendin van een (beginnende/kleine/grote) influencer vriend(in) ook het inzicht krijgen en die infuvriend erop wijzen waardoor er toch verandering in komt.

Het kan natuurlijk ook meer inzicht bij onszelf geven en ervoor zorgen dat je stopt met kijken. (of diegene erop wijst).

12 likes

Kan je vertellen dat dat geen enkele zin heeft, is toch allemaal al gebeurd.

Edit: vind Tetske zelf overigens niet zo heel boeiend in dit gesprek. Vind die in beelden bij lange na niet de ergste.

5 likes

Zou ze ook niet denken van: maar ik laat geen erge dingen zien zoals die andere influencers, denk aan kind op een potje, zeggen dat hij een poepluier heeft etc. Dus dan is het oké?
Ik moet zeggen dat ik geen video’s meer kijk van Teske omdat dat kind zo centraal staat, hoe schattig/cute/ lief het ook is, om redenen die hier in eerdere comments werden genoemd.

7 likes

Estée Lalonde is verloofd!

10 likes