Volgens mij gaat het er niet om dat je baby een hersenschudding krijgt als je je baby in de draagzak/doek vervoert, maar dat wanneer je valt/aangereden/etc. wordt je baby jouw airbag is. Wist overigens niet dat het ook echt verboden is. Zie het hier ook wel (dorp in noord NL), maar moet er zelf echt niet aan denken.
Shit ben ik toch een slechte moeke. Waar woon jij?!
Klinkt als een weg in België
De maxi cosi houder in de bakfiets heeft hele goede vering.
Ik luister de podcasts van vita en Elise (ja vraag me niet waarom) maar het is ZOOOO overduidelijk wanneer er reclame volgt. Hun stem en intonatie worden dan nog meer overdreven dan anders. Merk je ook in de vlogs maar in de podcast is het nog een tikkeltje erger. Echt zo’n acteerstem.
Friesland, dorp. Echt? Ben nooit aangehouden en kom regelmatig politie tegen. Het is niet heel veilig dat weet ik maar in het voorzitje op de fiets zitten en je valt is ook geen pretje kan ik je vertellen.
Maar dan zit er in het zitje een baby van 6m en geen newborn zoals in een draagzak… (naja als je naar een huis vol keek zat er een 3m oude baby in). Onverantwoord maja.
“Hier” in België (oke ze hebben soms echt fietspaden met hele kraters erin…) is het wel veel normaler dat alle kinderen helmen dragen en steeds meer volwassenen ook! Zijn we in NL vaak te koppig voor nog.
Waar staat dat?
Ik weet niet hoe het in de wet staat maar het ‘moet’ wel. Ik denk alleen dat niemand actief bekeurt.
Erwin Olaf is overleden en Bram post nog geen 12 uur later een video online van een ‘interview’ dat hij met hem heeft gedaan, echt een gevalletje how can I make this about me
Is dat ook niet ergens een beetje gezond verstand gebruiken dat het gewoon echt niet veilig is om met een baby in een draagzak te gaan fietsen?
@Steady echt dit. Als ik dommigheid lees als ‘’maxi cosi loop je ook hersenschade op”. Je kunt toch prima redeneren dat er een mega verschil zit tussen het scenario dat jij met een baby in een stuk stof van je fiets valt, mogelijk OP je baby, vanaf hoogte en het scenario dat je valt en je bakfiets bak op de zij ligt, waarbij de baby in een maxi cosi hangt. Ongeluk zit in een klein hoekje, ben gister nog tegen een moeder met kind achter zonder helm aan gerend waarbij we nog net konden voorkomen dat de fiets de grond raakte en dan ben je echt blij dat die kids gordels om hebben (zij kwam al fietsend de steeg uit, ik liep hard op de stoep). Doe lekker wat je wilt, maar ga iniedergeval geen anderen overtuigen dat jouw onveilige keuze net zo veilig is.
Hetzelfde geldt voor op je telefoon zitten terwijl je aan het fietsen bent. Dan zie ik ouders, met een volgeladen bakfiets, een snelheid van 25 km/u en dan op hun telefoon???
Dat telefoongebruik moet handsfree want dat is ook strafbaar als je bestuurder bent van een fiets.
Ja, dat moet maar 9 vd 10x is dat zeker niet het geval.
Ik heb soms ook kritiek op Bram, maar hiermee ben ik het niet eens. Bram is altijd bewonderaar geweest van Erwin Olaf en heeft dat ook al eerder laten blijken. Ik vind de video met Erwin Olaf heel lief en aandoenlijk, en ik denk ook een representatieve weergave van wie Erwin kon zijn als persoon. Ik vind het juist heel oprecht en integer overkomen van Bram. Iemand die hij bewonderde is overleden, en video’s maken is nu eenmaal “zijn ding”, dus ik vind deze video een heel logische reactie van hem.
Voor wie de video wil zien;
Ik ben misschien biased, want ik bewonderde Erwin Olaf ook om zijn werk en zijn activisme, maar ik vind het een lieve video van Bram.
Eens! Trouwens dit is ook niets anders dan alle mensen die op social media of op tv hun two cents over Erwin Olof delen. En dit is echt oprecht, hij heeft vaak over zijn bewondering voor Erwin gesproken.
Oh ik vind het heeel raar dat dit het eerste is waar je aan denkt, zo zelfingenomen ook en totaal niet integer? Ja hij is fan van hem we knew, net als zovelen, maar dan hoef je niet alsnog gelijk dat ongemakkelijke interview online te gooien met allemaal oude beelden (waarvoor hij hopelijk goedkeuring heeft gekregen). Hij weet het altijd zo te draaien dat het weer over hem gaat, want laten we eerlijk zijn, dit gelijk na het nieuws online zetten geeft hem natuurlijk wel meer views
ah yesss @TanteBetje thanks
Hij had ook nog geen vlog voor vandaag zag ik gister in zn stories dus dat komt mooi uit
Maar vind t wel een mooi eerbetoon hoor verder
Nou dit idd. Ik las vandaag ook dat het aantal ongelukken op de fiets ernstig is gestegen door oa de fatbikes, en met name kinderen op de fatbikes. Die dingen gaan soms 50km per uur. Je moet er niet aan denken dat je wordt geraakt door zo’n ding pff.