Het influencertopic #22

Per au pair. Ze kan er ook meer nemen.

5 likes

Ik vind het echt dapper/stoer dat ze ervoor kiest om het alleen te doen, ivm haar kinderwens en leeftijd. Is het pittig? Vast. Zou ik het zelf kunnen? Absoluut niet. Maar good for her. En dat ze het geld heeft om hulp in te schakelen is toch alleen maar superfijn voor haar en het kind. Helemaal als je in het buitenland woont en geen familienetwerk om de hoek hebt.

Het is zo makkelijk om hier iets van te vinden, en ik heb ook niet veel met haar, maar kan echt alleen maar respect hebben dat ze hierin haar eigen pad volgt.

34 likes

In haar eerste post staat letterlijk ā€œgroot gelijk heeft zeā€

9 likes

Wat me nog het meeste verbaasd is dat ze nog steeds in Amerika lijkt te wonen. HOE?

2 likes

Ik bedoel qua green card idd :stuck_out_tongue:

4 likes

Ze was getrouwd met die man waar ze even een relatie mee had om een green card te krijgen volgens mij. Misschien behoud je die dan naar scheiding?

1 like

Ja zou kunnen, maar ik dacht dat ze daar juist superstreng op waren. Maar dat was het enige wat ik me ook kon bedenken. Ik zou bijna gaan denken dat die vent gewoon een acteur is die ze in heeft gehuurd :joy:

3 likes

Volgens mij als je een x bedrag investeert in Amerika dan mag je er wel wonen? Zoiets had ze een keer gezegd. Vast iemand hier die meer weet.

6 likes

Het is niet zo simpel als 1x een bedrag investeren. Je moet een miljoen investeren, aantonen hoe dit de Amerikaanse economie helpt en minimaal 10 Amerikanen een full time baan geven. Dit doet zij toch niet.

Ze is letterlijk getrouwd geweest met een Amerikaan dus denk dat ze daar gewoon de green card van heeft. Of ze had net op tijd een aanvraag gedaan voor adjustment of status of ze valt onder een van de uitzonderingen omdat hij over iets heeft gelogen.

6 likes

Je moet dan drie jaar getrouwd zijn lees ik? En daarvoor woonde ze er ook al, dus dat geloof ik niet hoor. Volgens mij ging het idd om een miljoen. Maar geen idee hoe je moet aantonen van die 10 mensen. Misschien tellen al de dogwalkers, tuinmensen en schoonmakers ook mee :joy:

4 likes

Ze had toch ook even een ā€œheel teamā€ van 30 mensen ofzo? Die ze daarna weer ontslagen had… ze zal er vast wel weer iets voor bedacht hebben idd

4 likes

Net de podcast geluisterd en wel echt nieuwsgierig naar wat er nou is gebeurd tussen haar en die ex. Ze zegt dat ze er om juridische redenen niks over mag zeggen, maar ook dat ze nog steeds in de rechtbank loopt over geld, een gat van een half miljoen op haar bankrekening heeft, ptss eraan overgehouden heeft en dat ze duidelijk andere intenties hadden.

Vind de podcast wel een aanrader trouwens. Ze komt vaak behoorlijk impulsief over, nu ook weer, maar ze heeft altijd wel alles goed uitgezocht.

8 likes

De podcast van Vera en Sophie staat op YouTube!

4 likes

Ja interessant verhaal, vond het wel mooi hoe ze ook eerlijk naar zichzelf kon zijn wat betreft haar niet zo succesvolle relatiegeschiedenis, en ā€˜wachten op die ene’ loslaten. Ik heb me alleen enorm geĆ«rgerd aan het stukje over genetische tests en dat het miskramen voorkomt en dat ze daarom vind dat het ook in NL de standaard moet worden. Terwijl die testen er juist zijn om bijvoorbeeld ernstige genetische afwijking op te sporen die je niet wil doorgeven aan je kind, en niet kunnen voorkomen dat je een miskraam krijgt (+ alle ethische discussies over maakbaarheid die er nog bij komen…) Ze bracht het een beetje te makkelijk imo.

15 likes

Ik vind die twee zo’n heerlijke combinatie

9 likes

Ja ik ook.
Ik vind Sophie soms op t randje van performatief maar met Vera is de balans goed en lijkt ze ook wat meer haarzelf te kunnen zijn.

6 likes

Nee dat hoeft niet, als ze al een conditional green card had dan hoef je niet altijd weg. Zeker niet als hij iets fout heeft gedaan of onder valse voorwendselen het huwelijk is aangegaan. Een conditional green card kan je al binnen 1 jaar hebben.

Ze woonde er volgens mij niet voordat ze getrouwd was toch? Ze had het huwelijk toen alleen al maanden geheim gehouden.

5 likes

Hmm ik weet het niet, ga nu ook twijfelen. Van haar hoop ik nu een keer dat ze een boek schrijft met het hele verhaal. Want het blijft toch een bijzondere meid die ons iedere keer weer weet te verassen.

9 likes

Waarschijnlijk valt het verhaal enorm tegen. Ze probeert het vooral interessant te maken door zo mysterieus te doen.

6 likes

Ik heb zitten googlen naar de betekenis maar wat is dit, wat doet ze dan?

13 likes