Het influencertopic #22

Ik volg haar niet maar klinkt als iets wat ik moet zien

4 likes

Ik heb het net gekeken en hoe onvoorbereid en naĆÆef ze ook is, ik vind het wel leuk om te kijken en tof dat ze dit doet. Ik zou het nooit doen

4 likes

Oh ik kende haar niet, maar ga haar wel even volgen! Ik loop ook redelijk ongetraind de camino naar Santiago de Compostella :sweat_smile: Wel vanuit Porto dus veel minder lang en pas over 6 weken dus ik zou nog kunnen trainen haha. Maar ben wel heel benieuwd naar haar avontuur!

11 likes

Ik vind het ook heel leuk om te kijken haha, ook om te zien hoe zoiets in zijn werk gaat. Maar ook een ver-van-mn-bedshow de manier waarop ze het doet en dat vind ik ook genieten :sweat_smile:

3 likes

Omg gek

2 likes

Geinfluenced door TikTok :sob: en ik wist niet waar ik naar toe wilde op vakantie in m’n eentje dus toen vond ik dit wel een goed idee haha.

6 likes

Door Jason?

6 likes

Ja onder andere! Vond zijn video’s echt heel bijzonder toen om te volgen.

9 likes

Wil je bewust niet trainen? Ik denk dat er meer mensen ongetraind aan beginnen, maar als je in ieder geval een keetje de dag afstand hebt afgelegd start je denk ik wel wat fijner. In hoeveel dagen wil je het doen? Ik heb ook mensen meegemaakt die steeds eerst een stukje met de bus gingen en dan de rest die dag liepen :sweat_smile:

7 likes

Oh nee ik heb wel de intentie om de komende 6 weken te gaan trainen, maar ik was het kopen van m’n wandelschoenen aan het uitstellen (ga ik morgen doen haha). En dan inderdaad wel gewoon oefenen. Met redelijk ongetraind bedoelde ik meer dat ik de afgelopen weken vooral als een lui varken op de bank heb gelegen en überhaupt weinig actiefs heb gedaan.

Ik hoop in 14 dagen, maar heb wel 3/4 dagen speling.

4 likes

Ik heb hem een paar jaar geleden gedaan en er zijn best veel mensen die hem onvoorbereid lopen. Het is de gemakkelijkste langeafstandsroute die je kan doen, volgens mij, want er zijn zoveel slaap/eetplekken onderweg, mogelijkheden om (stukken) met de bus te gaan, etc. Alles is er overal op voorzien. Ik zie dat ze nog de etappes volgt zoals in de reisgids die ze heeft, maar dat kan je heel gemakkelijk aanpassen, mocht dat te zwaar zijn.

Edit: Oh, en wat velen het moeilijkste/saaiste stuk vinden, de Meseta (tussen Burgos en Leon), doet ze niet door te starten in Leon.

8 likes

Oh oke verstandig! En wandelschoenen moet je natuurlijk ook goed inlopen!

Super leuk! Ik weet niet of je al hebt besloten welke je wil doen maar ik kan de kust route+espirituela heel erg aanraden! Als je meer wil weten zitten er in het wandeltopic meer mensen die hem hebben gelopen.

@colorito als ik het goed begrijp heb je hem nog nooit gelopen, dus dan weet je toch helemaal niet waarom mensen het lopen? :sweat_smile: de meeste mensen hebben daarentegen wel hun redenen om dit te lopen en wat je reden ook is het is echt een bijzondere ervaring die wel wat met je doet hoor. Ik moet wel zeggen dat de oudere mensen die ik tegenkwam wel vaak wat zwaardere redenen hadden(net gescheiden, kanker overwonnen ect) en de jongere mensen vaak van wandelen hielden en het gewoon een bijzondere vakantie vonden.

11 likes

Los van de anderen blijft het nog altijd een superwaardevolle tocht. Deels omdat het ook een sociale tocht is, je komt onvermijdelijk heel veel mensen (en verhalen) tegen en de meesten komen ook zichzelf op een bepaald moment tegen, want je bent nog altijd wel uren per dag aan het wandelen. Je hebt altijd mensen die het vanuit het geloof doen (wel in de minderheid), mensen die het voor reflectie doen en ergens op een kruispunt staan o.i.d. en mensen die het als een Erasmus voor volwassenen zien (lol hebben en wijn drinken met andere nationaliteiten). Maar je bepaalt zelf hoe je de route doet en dat kan al door bv. albergues te kiezen die bezinningsmomenten doen i.p.v. albergues zonder avondklok.

4 likes

Ja ik ook! Ik zou dat ook een keer willen doen.

3 likes

Joh dan krijgen ze blaren of ze hebben het zwaar. Nja prima toch ook leuke entertainment.

4 likes

Off topic: Maak je niet te veel zorgen! Ik heb 'm ook gelopen vanuit Porto: mega impulsief en zonder voorbereiding. Gewoon op m’n sportschoenen en was echt primaaaa te doen. Achteraf gezien had ik wel wat beter m’n research moeten doen qua kledij (heb vaak koud gehad) en een betere rugzak moeten meenemen. Maar verder zou ik vooral niet te veel stressen, gewoon goede kledij meenemen en zien dat je rugzak comfie is.

8 likes

Er is zo’n vage dude op tiktok! Hij doet altijd van die ā€œradioā€ livestreams en nu doet hij al een maand watervasten (hij is tussendoor 1x uit eten geweest tussendoor geloof ik) maar hij doet zo zielig? ā€œJaa ik weet wat ik doe maar ik ben al 30 dagen gestopt met eten en blablaā€ en elke keer als hij op mijn fyp komt ziet hij er slechter en slechter uit. Nu heeft hij al de hele dag non stop de hik nadat hij weer is gaan eten en zit hij er de hele tijd over te klagen. En maar mensen influencen dat hij 20 kg is afgevallen in een maand tijd… als hij zo doorgaat red hij de 2 maanden niet eens joh

11 likes

Nou, vreselijk haha. Ik vind het bizar dat dit gedrag wordt toegestaan

5 likes

Is dat die kerel die ook live slaapt?
Echt…de gekheid die je voorbij ziet komen in die livestreams op tiktok is ongekend.

10 likes

Ik heb geen idee of hij ook slapende lives doet, deze jongen heet Guido, misschien zegt dat je wat, haha.