Nou maar echt. Altijd als ik te lang blijf door scrollen kom ik altijd in zo’n soort zwart gat op tiktok waar ik liever weg was gebleven.
Ja dat is m.
Wow laatst kwam er bij mij een vrouw voorbij die ook aan watervasten deed. Ik dacht dat die trend net als de bananagirl verdwenen was.
Haha wow, dit is echt heel leuk ja! Ik dacht vandaag nog, al die Negin Mirsalehi achtige influencers maken ook dezelfde foto’s eigenlijk hè. Altijd bij zo’n reuzenrad en dat al jarenlang ook.
Wie heeft het filmpje van Chanel (marketingvrouw) al bekeken? Dat ze in gesprek gaat met Kalvijn over Indeed. Voor degenen die het gemist hebben: ze heeft er een highlight van.
Zo’n slecht verhaal van die Kalvijn, die heeft geloof ik geen idee waar die een campagne (de inhoud) voor heeft geschoten.
Wat een baas is zij zeg! Ik snap echt niet hoe Indeed zich niet kapot schaamt met deze actie. Je hoeft niet mee te doen aan die dag, had als bedrijf de hele equal payday kunnen negeren zoals de andere helft van de wereld. Maar nee, graag popi jopi willen doen en dan niet thuisgeven als iemand verhaal haalt.
Ik snap ergens ook wel dat Kalvijn er niet op zit te wachten zich te verantwoorden, maar kom op. Je bent als influencer zo toch ook compleet ongeloofwaardig? Dit is wat er bedoeld wordt met ruimte maken: voor vrouwen en specifiek vrouwen van kleur. Het zou veel influencers echt sieren om vaker vragen te stellen bij wie er bij bepaalde bedrijven aan tafel mogen zitten. Ook zij hebben er immers uiteindelijk profijt van als dit soort dingen niet meer gebeuren.
Vandaag de dag maken of breken influencers bedrijven. Iemand zo groot als Kalvijn kan - als ie dat écht belangrijk vindt - echt wel zo’n aanbod weigeren, dan wel als voorwaarde stellen dat er vrouwen meedoen die ook gewoon betaald worden. Juist bij deze campagne is het extra pijnlijk dat een vrouw van kleur een fucking kwartetspel krijgt aangeboden terwijl drie witte mannen sowieso een bedrag met minstens drie nullen mogen bijschrijven.
Vind dat dit incident ook echt bijzonder weinig media-aandacht gehad heeft. Vind als ik zoek alleen een interview met Chanel in het Financieele Dagblad, niet de minste krant maar stuk staat achter een paywall. Soms dwingt een hoop media-aandacht zulke bedrijven ook om toch te reageren.
Echt een schandalig en gênant verhaal weer, wel echt case in point van waar we het over hebben hè equal pay ajb? (Kalvijn weet daar kennelijk ook niks van af hahahaha echt nuttig besteed influencerbudget hmm?).
En van Kalvijn ook gênant z’n slechte verhaal met eerst nee ik ben daar gewoon open over ik zeg het in mijn podcast gewoon moet je maar even terugluisteren en dan wat tien minuten later hee grapje ik mag het contractueel helemaal niet zeggen hè haha maar geef je anders je nummer dan zal ik vanuit de goedheid van mijn hart voorstellen dat ze je bellen want je moet hier wel verder jouw energie aan besteden hè!
Ja, zijn reactie tegen het eind was echt bespottelijk. Hij wil Chanel wel even vertellen hoe ze het moet aanpakken met Indeed. Alsof ze niet al herhaaldelijk aandacht vroeg omdat Indeed haar NET ALS HIJ gewoon volstrekt negeert. En daarna over ‘equal payday voor iedereen’. Nee snotneus, equal pay voor vrouwen! Hij wist dus niet eens waarvoor die hele campagne was. Zeg me dat de loonkloof je je geen reet kan schelen, zonder te zeggen dat het je echt geen reet kan schelen
Had hem gesierd als hij op z’n minst had erkend dat hij meer had kunnen doen dan hij nu gedaan heeft. Dat hij daarin tekort geschoten heeft, dat het hem überhaupt wél echt aan het hart gaat dat vrouwen en zeker vrouwen van kleur net zoveel betaald krijgen als mannen voor hetzelfde werk.
Ja helemaal eens, maargoed de boosheid focussen op witte snotneus Kalvijn heeft ook geen zin natuurlijk (ik ken hem verder nergens van maar heb geen hoge verwachtingen), gewoon schandalig hoe Indeed totaal ignorant die hele campagne heeft ingestoken.
Leonie (gewoon wat een studentje eet) is drie dagen geleden ofzo bevallen en plaatst allemaal instastories over werkschema’s en een nieuw recept (wel al een voorbereid bericht maar toch), hopelijk is dat wel een bewuste keuze en geen noodzaak? Lijkt me echt niet relaxed als de kraamhulp er nog is en je al weer “aan de slag” moet.
Nouja als je bedenkt dat ze in mei uitgerekend was en pas volgende week zou worden ingeleid en je denk joh tijdens mn verlof 1 a 2 dingen regelen lukt me wel en je baby is er ineens toch eerder dan snap ik dat t ff lastig is. Hopelijk kan ze hierna gewoon lekker chillen
Ik zie haar stories alleen via Facebook dus ik weet niet of er nog nieuwe zijn maar daar zag ik dat ze gewoon relaxt is en niet zoveel te doen heeft ofzo, dus ik denk niet per se noodzaak maar gewoon nog afmaken?
Je kan hem kennen van die keer dat hij:
(een lijst van 20.000 inappropriate voorbeelden)
Maar verder is t zo’n gewone, leuke Hollandse jongen hoor!
Ze heeft zichzelf wel zwangerschapsverlof gegeven, dus denk (hoop) dat ze rustig aan kan doen: Ik ben met zwangerschapsverlof - Gewoon wat een studentje 's avonds eet
Ah ja beter! Deze was een samenwerking dus misschien dat het daarom ff moest ofzo?
Waarschijnlijk zijn dit gewoon ingeplande posts.
Ze ligt toch letterlijk in bed met dr baby en een laptop op dr stories of zie ik dat dan verkeerd?
Ze zegt er ook bij “zo jullie weer voorzien van inspiratie” nadat ze dat recept deelt. (Ik snap dat dat recept niet ter plekke gemaakt is)
Ze post het ook toch in haar stories? Ze is vroeger bevallen dan gedacht. Inleiding was al gepland maar baby kwam daarvoor al. Dus ze zal nog wat moeten afronden ofzo.
Ze zegt toch letterlijk ‘no worries ik zit in mijn bubbel’ over de stories die ze plaatst. Volgens mij is zij geen type die dingen doet die ze niet wil en kan ze ook echt niet stilzitten.
Ik denk dat het al klaar staat en kwestie van knopje drukken? Of iemand die het voor haar misschien doet. Lijkt me geen enorm verschil als je ene privé post of zo’n linkje naar de website erop zet.
Ze was net daarvoor met verlof gegaan en aan het genieten. Ze zei ook dat ze wat samenwerkingen moest voorbij laten gaan.