Ik denk dat die podcast er ook nog wel komt. Kwestie van tijd…
Aye aye baas!!
Gewoon afwachten, er is vast wel iemand hier die het wel koopt en verslag komt doen
Pff al die influencers die nu reclame maken voor die “onzichtbare” beugels. Zie het echt overal voorbij komen momenteel
Begrijp ik het goed dat Bonnie dus niet het onderwerp van het boek bekend gaat maken voordat je het koopt? Dat zou toch heel dom zijn? Grote kans dat straks de hele marketingcampagne ervoor zorgt dat wij precies weten wat haar struggles zijn of waren en dat we onszelf er allemaal in herkennen en massaal het boek gaan kopen.
Het onderwerp is mentale gezondheid, maar de specifieke diagnoses die ze kreeg maakt ze pas later bekend (in het boek dan wel in de reclames later).
Lekker uitmelken dus.
Ik vind het zo vreemd dat Bonnie nu een teaser maakt van haar mentale gezondheid. Alsof je ook zou zeggen “Ik ben ernstig ziek, al een hele tijd. Het is ernstig. Wil je weten wat ik heb? Koop volgende maand mijn boek om erachter te komen!”
Ik vond het wel meevallen eigenlijk, ze heeft er eerder geen details over gedeeld en wil dit nu op een manier doen die haar fijn lijkt. En wil ze blijkbaar liever geschreven dan in video doen. Het is haar leven en privé, moet ze lekker zelf weten wat ze daarmee doet
Maar het is niet prive als je het in een ebook gaat uitbrengen voor 45 duizend volgers (of bij 60 duizend op youtube zelfs)
Ze mag toch zelf kiezen hoe ze iets deelt over haar privé leven. En ja dan is t niet meer privé maar nu wel. Maakt me echt geen reet uit hoeveel ze ermee verdient. Geld verdienen met haar leven is toch letterlijk haar baan
@Lula is dat zo? ze zei zelf van ja ook gedacht over een boek bij een uitgever maar dat leek haar niet fijn. Of zou via een ebook wat dan veel minder bereik heeft meer opleveren? Geen idee wat een boek opbrengt.
Ja mag
Maar het wordt opmerkelijk gevonden, wat ik begrijp
Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is bij Bonnie, zoals ik bij alles en iedere influencer benieuwd ben. Dat is het hele concept van teasers, cliffhangers enz. Toch vind ik het redelijk absurd om het met mentale gezondheid te doen.
hoezo naast haar volgers? haar volgers zijn de doelgroep en die is groot genoeg voor een uitgever.
nouja ik ken de cijfers niet dus ik weet niet hoe groot de (eerste) oplages zijn bij haar uitgeverij, maar dat loopt niet in de tienduizenden of zo
Huh maar je hoeft toch niet per se iemand te volgen om het boek te kopen? Ik heb ook wat boeken van de hoofdzaken serie (over mentale problemen). Volg die mensen ook niet allemaal maar het onderwerp waarover ze (persoonlijk) schrijven vind ik dan wel interessant.
Je hoeft ook maar 5-10K exemplaren te verkopen in de eerste week om een New York Times besteller te worden. Het verhaal van Bonnie interesseert me geen drol maar met haar following denk ik dat ze interessant genoeg is voor een papieren exemplaar. Een eerste oplage van een debutant bij een grote uitgeverij, en ik weet niet hoe groot Blossom Books is, houdt ook maar 500-1500 boeken in meestal. Dat verkoopt ze echt wel.
Ik heb het afgelopen uur al 2 notificaties van youtube gehad dat Bonnie een ‘nieuwe’ video geplaatst heeft, maar dat is dan een oude video. En als ik erop klik is de video prive gezet of verwijderd. Volgens mij is ze allemaal oude video’s aan het verwijderen ofzo?
Ze heeft er een story over geplaatst op insta. Idd haar kanaal aan het reorganiseren.
Als je een kookboek uitbrengt via een uitgever verdien je er als schrijver ongeveer een euro per boek aan. Dus als dat voor reguliere boeken vergelijkbaar is verdien je zeker meer aan zelf een ebook uitbrengen. Zeker als je zoals Bonnie een following hebt.