Het influencertopic #22

Ze mag toch zelf kiezen hoe ze iets deelt over haar privé leven. En ja dan is t niet meer privé maar nu wel. Maakt me echt geen reet uit hoeveel ze ermee verdient. Geld verdienen met haar leven is toch letterlijk haar baan

@Lula is dat zo? ze zei zelf van ja ook gedacht over een boek bij een uitgever maar dat leek haar niet fijn. Of zou via een ebook wat dan veel minder bereik heeft meer opleveren? Geen idee wat een boek opbrengt.

8 likes

Ja mag
Maar het wordt opmerkelijk gevonden, wat ik begrijp

6 likes

Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is bij Bonnie, zoals ik bij alles en iedere influencer benieuwd ben. Dat is het hele concept van teasers, cliffhangers enz. Toch vind ik het redelijk absurd om het met mentale gezondheid te doen.

8 likes

Ik vind het allemaal nogal makkelijk gesteld van haar dat ze een boek had uit kunnen brengen want ze heeft al een uitgever. Wie zit er op haar persoonlijke verhaal te wachten naast haar volgers? Dan moet je wel een heel goed verhaal hebben wat een groot publiek aanspreekt. En ik denk dat ze dat prima weet en het daarom nu verkoopt als: ik breng het zelf uit voor mijn eigen trouwe volgers. Zo’n invulboek kan voor iedereen leuk zijn. Maakt niet uit welke naam daar aan gekoppeld zit. Maar dit is van een totaal andere orde.

7 likes

hoezo naast haar volgers? haar volgers zijn de doelgroep en die is groot genoeg voor een uitgever.

7 likes

Nou dan ligt de lat ook niet erg hoog :sweat_smile: Althans, lager dan ik had verwacht. Als je er vanuit gaat dat ook maar een deel van die volgers zoiets zou kopen.

6 likes

nouja ik ken de cijfers niet dus ik weet niet hoe groot de (eerste) oplages zijn bij haar uitgeverij, maar dat loopt niet in de tienduizenden of zo

3 likes

Huh maar je hoeft toch niet per se iemand te volgen om het boek te kopen? Ik heb ook wat boeken van de hoofdzaken serie (over mentale problemen). Volg die mensen ook niet allemaal maar het onderwerp waarover ze (persoonlijk) schrijven vind ik dan wel interessant.

5 likes

Je hoeft ook maar 5-10K exemplaren te verkopen in de eerste week om een New York Times besteller te worden. Het verhaal van Bonnie interesseert me geen drol maar met haar following denk ik dat ze interessant genoeg is voor een papieren exemplaar. Een eerste oplage van een debutant bij een grote uitgeverij, en ik weet niet hoe groot Blossom Books is, houdt ook maar 500-1500 boeken in meestal. Dat verkoopt ze echt wel.

5 likes

Ik heb het afgelopen uur al 2 notificaties van youtube gehad dat Bonnie een ‘nieuwe’ video geplaatst heeft, maar dat is dan een oude video. En als ik erop klik is de video prive gezet of verwijderd. Volgens mij is ze allemaal oude video’s aan het verwijderen ofzo?

1 like

Ze heeft er een story over geplaatst op insta. Idd haar kanaal aan het reorganiseren.

3 likes

Als je een kookboek uitbrengt via een uitgever verdien je er als schrijver ongeveer een euro per boek aan. Dus als dat voor reguliere boeken vergelijkbaar is verdien je zeker meer aan zelf een ebook uitbrengen. Zeker als je zoals Bonnie een following hebt.

Oeh Japke is vandaag uitgekomen met een soort Have A Good Run, hardloopcommunity voor als je naar de marathon toe wil trainen. Volgens mij ook een stuk betaalbaarder dan programma van Annemerel, alleen je krijgt volgens mij meer algemene schema’s. Best leuk denk ik. Ben wel benieuwd hoe dat nieuws voor Annemerel is, is toch een beetje een conculega lijkt me?

3 likes

Wat erg dit, lekker rooskleurig. Hij heeft echt geen idee hoe pittig het is om crisispleeggezin te zijn, dat dit ook wel iets extra’s van je vraagt.
Waarom zeggen dit soort mensen zulke dingen zonder er zelf iets over te weten of voorlichting erover te hebben gehad.

15 likes

Dat hoofd van Vita ook erbij :upside_down_face: wat een mensen zijn het ook

9 likes

En Vita: “Wat suuuper moooi”. Deze mensen idd :rofl:
Ik vind het eigenlijk bijna weer schattig…

6 likes

Nee nee echt niet.
Het is afgrijselijk.

24 likes

Leuk idee! Ze heeft het wel anders vormgegeven, niet zo standaard! Het is geen community zoals bij Annemerel en je krijgt geen schema’s als ik het goed begrijp. Zij gaat je handvatten geven om na afloop van de cursus zelf je eigen schema te kunnen maken.

Eigenlijk ook een manier om van haar blogs en vlogs een verdienmodel te maken door het achter een betaalmuur te stoppen. Maar een voordeel, het is wel betaalbaar!

Ik vind het best leuk klinken en ook al heb ik het zelf niet nodig en val ik niet in de doelgroep, toch zou ik het overwegen aan te schaffen omdat het me leuk lijkt om te lezen/kijken/luisteren. Alleen zie ik onderaan ergens staan:

HOEVEEL TIJD BEN IK KWIJT MET DEZE CURSUS?

De cursus bevat ongeveer 2 uur aan video’s en podcasts. Dan is er nog de online live sessie met Japke Janneke.

En dat valt me dan weer erg tegen! Of er ontbreekt iets… 16 weken cursus met maar 2 uur aan inhoud. Ik zou verwachten dat haar persoonlijke marathonverhaal al 2 uur duurt. :crazy_face: Al volg ik haar al zo lang dat ik dat verhaal ook wel ken.

2 likes

Ik zag laatst nog die ene Mika (die oud-kapper-bff van Style-Guide Shirley) op Insta en vond hem bijna onherkenbaar maar die Joey is ook amper nog te herkennen sinds hij veel populairder is geworden en omgaat met BN’ers/andere influencers.

4 likes

Die is nu dikke maatjes met de Echte Gooische Moeders. Heb hem al een paar keer voorbij zien komen in een aflevering.

5 likes