Dit is toch om te huilen. Voor crisispleegopvang moet je juist 100% commitment hebben. Je moet je leven ineens helemaal wijden aan de zorg voor een pleegkind. En in wat voor situaties denkt hij dat een (enorme) maatregel als pleegzorg wordt ingezet. Toch niet ouders die even 6 weken niet voor hun kind kunnen zorgen. Deze kinderen gaan meestal verder naar een pleeggezin voor langere tijd. Hij doet alsof het een vakantiekamp is voor zo’n kind. Ergens hoop ik toch dat hij nog geen voorlichting heeft gehad dus echt gewoon geen idee heeft.
Ja wat denk jij dat jij echt kan betekenen voor een pleegkind in die 6 weken en dan moet het kind maar dankbaar zijn? Wauw je hebt echt mijn leven veranderd in die 6 weken, later als ik groot ben kom ik met mijn partner kerst bij je vieren.
Sorry dan heb je echt geen goed beeld van de pleegzorg .
Ja en help je zo mee aan nog meer schade aan het kind.
Dat denk ik ook (geen voorlichting hebben gehad) plus hij komt uit Amerika waar die dingen wellicht ook weer anders geregeld zijn. Goed dat hij zich uitspreekt zodat hij nu meteen meer info in comments krijgt. Wellicht heeft hij in z’n omgeving niemand met kennis hierover. (Maar geeft hiermee dus ook een raar voorbeeld aan even naïeve kijkers die geen comments lezen)
Haha dat sowieso, maar dat verwacht ik niet van hem.
Onder mijn aanbevelingen stond weer een gebroken hart video van Sophie Hol. Vind het erg sneu voor haar maar wat wordt zij elke keer snel verliefd. In mijn beleving is het net over met die Portugees.
Ja, het is net 7 maanden uit met die ander en ze was al 4 maanden met hem samen. Snap niet dat ze zich van de ene in de andere relatie stort elke keer. Moet ze zelf weten uiteraard, maar ze wordt zo vaak teleurgesteld nu.
Oh man, zij is echt mijn irritainment. Eens in de zoveel tijd check ik een paar video’s.
Maar ze is nu zo snel, dat ik nog niet eens op de hoogte was. Even kijken
(ze is boos op de wereld, omdat zij verliefd is geworden)
Hoe erg kan je in een bubbel leven zeg, gatverdamme.
Hij praat erover of ie even een boek gaat lenen bij de bieb, bah
Hoor ook alleen maar ik, ik, ik. Lijkt me sowieso geen goede basis om aan (pleeg)kinderen te beginnen. Het gaat er toch niet om wat hij wil, maar wat het beste is voor het kind.
Valt me ook tegen van Vita hoor, dat zij hier helemaal in meegaat. Zij lijkt me slim genoeg om te beseffen dat Joey het pleegouderschap wel erg rooskleurig inziet
Ik denk dat dit nog best tegen valt. Ik denk echt dat zij alleen maar denkt wat mooi/goed/knap/fantastisch dat hij dit wil doen. Lijkt mij dat ze er anders wel wat van zou zeggen, bedoel zijn goede vrienden, die kunnen dat vast wel van elkaar hebben.
Bizar zo snel maar moet ze helemaal zelf weten. Ergens krijg ik bij haar het idee dat ze angst heeft de “boot” te missen, wat betreft kinderen krijgen e.d. En dat ze daarom in elke jongen/man die ook maar een beetje interesse in haar toont het prins op het witte paard ziet. Om vervolgens compleet te hard van stapel te lopen en weer afgewezen te worden.
Ik vind het vooral heel sneu voor Sophie dat zij het gevoel heeft dat ze dat liefdesverdriet moet filmen omdat “de kijkers het anders toch wel door hebben”. Ze zit nog helemaal vol in die emotie en dat zou ik zelf liever prive houden maar goed influencer life I guess
Haar liefdesverdriet videos zijn het beste bekeken zegt ze wel eens… dus dat zal misschien ook wel meespelen?
Het is sneu. Een gebroken hart doet echt pijn, en ik snap heel goed dat ze zich zo voelt. Het gaat mij er ook in dit geval weer om, dat ze alles altijd zo theatraal overbrengt, en dat komt dan zo gemaakt en “influencerig” (dat is geen woord, maar klinkt wel leuk) over. Alsof ze in haar eigen film speelt. Gelukkig is ze daarin niet de enige
Ik vind de reacties hier op Joey zo hard. Natuurlijk heeft ie een naïef en romantisch beeld. Maar het komt voort uit en mooi idee, en hij zit vast ook nog niet in de fase (ik bedoel, das overduidelijk) dat hij het goed heeft uitgezocht en er écht aan toe is. Tegelijkertijd heeft ie wel een toekomstbeeld waarbij hij zichzelf ziet als iemand die kinderen helpt. Hoe vaak hoor je influencers met zulke toekomstbeelden, Ipv vakantiehuizen en spon kinderen etc.
Ja daar zit het probleem.
Hij ziet vooral zichzelf en niet de kinderen. Behalve als ze hem met kerst nederig en dankbaar komen opzoeken.
Ik vind Leonie Ter Veld heel leuk, maar ik wou dat ik haar stories niet had bekeken toen ik net in een hobbelende bus zat .
Het zal vast goed bedoeld zijn en ik vind Joey echt heel leuk, maar ik vind dit ‘plan’ wel een beetje categorie vrijwilligerswerk in een willekeurig kinderthuis in Afrika doen en daarmee vooral jezelf een goed gevoel geven.