Echt wel hele grote hatelijke conclusies op basis van de paar zinnen die je iemand hoort zeggen.
Oke vita.
OH MIJN GOD
Hij ziet het liefst toch een soort van coca cola reclame voor zich dat die kinderen met kerst aanbellen en op de bank rond hem en zijn partner verzamelen
Zeg dat wel. Wat een overtrokken en nare reacties op een droom van Joey. Jullie doen net alsof hij kinderen extra gaat beschadigen, ipv helpen.
Is het een weloverwogen en goed bedacht plan? Nee. Maar zijn intenties zijn goed en straf de beste man niet op een van zijn ideeƫn waarbij hij iets wil betekenen voor kinderen.
Echt!. ik weet dat je in de kraamweek alle schaamte voorbij bent. MAAR je kunt nog altijd kiezen, in het geval van leonie, of een heel voetbalstadion dit nou moet wetenā¦ā¦ Zal haar voorlopig niet meer associeren met leuk geblokte vaasjes en gekleurde behangetjes
Ik denk dat veel pleegkinderen wel meer beschadigd raken door een verkeerd pleeggezin? Iig helpt het niet als de pleegouder zichzelf als Grote Redder ziet. Wanneer je een kind maar 6 weken wil opvangen
Hahaha, ik vond deze stories echt hilarisch. Lang niet zo hard gelachen om iets op instagram. Wil je het echte leven? Alsjeblieft!
Ooofffffš¤£š«¢
Er is letterlijk nog niets waargemaakt van zān āwildeā droom en wie weet gaat dat ook nooit gebeuren, maar hij wordt nu al met zoveel passie hier compleet veroordeeld.
Al zijn zogenaamde intenties worden door jullie al weer lekker negatief ingevuld. Wild
Als iedereen dan ook gewoon stopt met reageren dan is het snel genoeg afgelopen.
Iemand zou maar een andere mening durven te uitten hier⦠Wordt niet gewaardeerd door de
Helaas gaat er ook heel heel veel mis rond pleegouders en zeker rond jeugdzorg.
Ondertussen word er een groep van meer dan 20.000 (!) kinderen financieel gecompenseerd voor structureel geweld in de jeugdhulpverlening en oa pleeggezinnen. Maar geloof vooral dat opgetrokken wenkbrauwen niet de eerste reactie zouden moeten zijn op mensen die kinderen in crisis helpen als iets makkelijks presenteren.
Wat dan wel? (Serieuze vraag)
Nee dus wel. Ik denk dat een opgetrokken wenkbrauw de beste reactie is. Laat mensen die een kind echt willen helpen maar verantwoorden waarom ze denken dat ze dat kunnen. Als je van plan bent het goed aan te pakken is dat volgens mij geen probleem.
Ik heb de vlog van Bonnie gekeken. Ik hoop dat ze toch vooral wel een therapeut het laat vóórlezen. Ze zegt dat het geen hulpboek is, zij niet de waarheid in pacht heeft, maar ze wil wel dingen die ze in therapie heeft geleerd delen. Grote kans dat een therapeut dat leest en denkt dat diegene het zo helemaal niet bedoelde. Dat Bonnie de opdracht/bedoeling verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ze zegt namelijk ook dat ze hoopt dat het mensen gaat helpen. Nou, laat het dan aub kloppende informatie zijn en niet alleen haar versie op de werkelijkheid.
Ik vind het wel als een cliffhanger (die diagnoses en medicatie) en dat vind ik een beetje raar bij mentale zaken
Mijn hele punt is niet dat Joey met dit beeld pleegouder moet worden.
Mijn hele punt is dat iedereen net doet alsof hij in die podcast een weldoordacht plan neer legt en er morgen mee wil beginnen. Ik heb over genoeg toekomstplannen naĆÆeve en romantische beelden, sommige uur goede intenties, sommige helaas meer uit eigenbelang, dat heeft elk mens. Maar dat is een hele andere fase dan dat je daadwerkelijk ergens werk van gaat maken, je domme naĆÆeve beelden achter je moet laten en je echt gaat beslissen of je iets gaat doen. Dat is overduidelijk NIET de fase waar Joey met dit plan zit, de beste man heeft overduidelijk nog geen eens een flyer gelezen over het pleegzorg stelsel, en de keiharde reacties hier doen net alsof hij daar wel zit.
Overigens getuigt het schrijven en daadwerkelijk plaatsen van deze zin in een forumtopic over influencers, meer van een Messias complex dan wat dan ook. Alsof we hier opeens kwetsbare kinderen aan het redden zijn
We zeggen helemaal niet dat Joey hier een definitief plan heeft voorgelegd dat hij binnenkort in gang zet, we zeggen dat hij iets teringdoms en egocentrisch heeft gezegd waaruit heel erg blijkt dat hij geen flauw benul heeft van waar de fuck hij over praat.
En the road to hell is paved with good intentions.