Ja en ik vind termen als “teringdom en egoïstisch” echt hele harde en veroordelende termen en ik vind het oprecht verontrustend dat mensen zulke zware oordelen ergens aan hangen, terwijl het overduidelijk is dat iemand geen idee heeft en nog in een extreem naïeve droomfase zit. Heel erg moraalridder niveau allemaal.
Oké is goed!
Je bent een influencer met een enorm bereik. Heel leuk en naief dat je dit denkt, maar houd het ook lekker in je hoofd. Hij spreekt het uit in een podcast, die ook nog een keer (door hen?) ge-edit is. Het “feit” dat het nog een “droomfase” is, is echt anders als je dit aan 100k mensen vertelt. Wat nog een lage inschatting is, gezien het een reel is die ook gedeeld wordt onder hun volgers.
Maar wat denk je nu dan dat er precies gaat gebeuren? Dat er mensen zich massaal gaan aanmelden om pleegouder in de crisisopvang te worden en dan na 6 weken een kind wegsturen want te veel commitment, en daarna ze allemaal uitnodigen voor kerst?
Is dat dan het enige gevolg waarover men verontwaardigd mag zijn?
Ze kiezen dit stukje uit de podcast om uit te lichten in een reel. Het gaat over een precair en gevoelig onderwerp, namelijk de jeugdzorg. Ik ben helemaal voor goede intenties, maar bij dit soort onderwerpen is (als je zoals je kunt zien precies niks hebt gelezen) jezelf goed voorlichten het minimale als je zulke uitspraken gaat doen. En zelfs zonder kennis over het systeem hier, dan kan je toch ook wel bedenken dat een pleegkind ook een commitment is? En niet per se minder dan een “eigen kind”? Je hebt een grote invloed/volgersaantal, dat neemt ook een mate van verantwoordelijkheid met zich mee.
En het ook daarbij nog eens super kwetsend kan zijn voor mensen die daadwerkelijk in een pleeggezin zijn opgevangen? Stukje weggehaald ivm privacy
@Bambam Ben dit met je eens. Als iemand onrealistische of kwetsende dingen zegt moet/mag je daar zeker iets van vinden maar dat kan ook op een andere toon maargoed, dat is t internet
Iets in me zegt dat Vera en Dove niet meer samen wilden werken, en nu zie ineens weer een samenwerking?
Hoezo zegt iets in je dat?
Ik kan me herinneren dat jaren geleden influencers het continu hadden over shadow bans (‘ik word geshadowbanned dus like even als je dit bericht ziet’), maar nu zie ik dat nooit meer. Valt dat meer mensen op?
Op Instagram inderdaad niet meer, maar op TikTok hoor ik het wel nog steeds regelmatig.
Wel bij activisten
Oh ik vond het wel meevallen juist! Het kwam op mij over alsof ze het meer bedoelde als in het is herkenbaar, en daardoor hebben mensen er wat aan. Gewoon dat ze niet de enige zijn. Ik vond zelf dat ze wel duidelijk liet weten dat ze wel inzichten die ze gehad heeft benoemt, maar dat het absoluut geen hulpboek is. Het cliffhangerige van de diagnoses vind ik wel een beetje vreemd ja haha ik snap op zich wel dat ze dat liever niet in een video zegt, maar had er dan gewoon niks over gezegd.
Ik ben echt in shock over hoe Bonnie knikkert haha dus ik liet dit zien aan een vriendin, blijkt zij ook zo te knikkeren
Bij Bonnie 🪴 on Instagram: "Please vertel me dat meer mensen knikkeren zoals ik 😭😂"
ff een polletje, hoe knikker jij?
- Zoals Nick en Bram
- Zoals Bonnie (hoe dan??)
- Op nog een ander manier
0 stemmers
Gewoon hoe het hoort.
Dan heb je verkeerd gestemd. Je hoort ‘m te pieken met je duim.
Dat deed ik alleen als hij snelheid moest maken, anders deed ik het zoals bij Bram en Nick.
Kan beide, met duim of wijsvinger (of middelvinger, zoals Bonnie doet, maar dan kun je al minder richten en doseren). Maar ik ben verbijsterd met hoe iedereen denkt te knikkeren. Ik begrijp Bonnies verbazing helemaal!
Dat doet toch superzeer?! Al helemaal als het wat grotere glazen knikkers zijn. Het doet al pijn om naar te kijken.
Iedereen vroeger op mijn basisschool deed het zoals Bram en Nick.
Zou dit regiogebonden zijn bedenk ik me ineens