Oh ik ben 26 hahah dacht dat het meer een 30+ ding was. Nou gewoon pech met mijn school dan echt jammer
Zelfs geen Jetix knikkers gespaard/geruild??? Ik ben even oud en knikkeren was bij ons ook niet mega populair, maar rondom die knikkers (en nog een paar oplevingen) maakte je toch echt wel indruk met je collectie!
Gewoontje, Bonk, supersuper, berebere, megamega, waren onze termen van klein tot groot, ik vind het achteraf zo grappig dat dit letterlijk op elke school door t hele land anders was.
Ja jongens, een cito score of namen van leraren etc kan ik me echt niet herinneren. Maar ik zie zo nog mijn knikkerzak voor me: een rode met wit trektouwtje en de kop van Mickey Mouse erop.
Nee😭
Haha ik kan mij helemaal geen speciale knikkertechnieken herinneren?
Volgens mij rolde iedereen bij ons gewoon die knikker tussen duim en wijsvinger vooruit.
Hahaha jouw nieuwe titel love it
Ik stemde eest voor zoals Nick en Bram maar bij nader inzien voelt het raar om alleen de wijsvinger te gebruiken? Voor mijn gevoel deed de duim ook mee, een beetje zo:
Alleen net niet want deze gaat net de knikkers oppakken maar ik laat mijn duim rusten op mijn wijsvinger ofzo. Het lijkt of ik kan meer controle heb over het sturen.
Wij deden altijd dat je met je duim zo hard bovenop de knikker druk zette, dat hij zo naar voren schoot. (Snapt iemand wat ik hiermee bedoel??). Dus je mocht je hand niet naar voren bewegen, want dat was te makkelijk.
Kent iemand dit ook??
Wij noemden de iets grotere bonken, daarna megabonk, knots en megaknots. Leuk hoe die namen per school verschilden.
ik heb nog nooit geknikkerd
wee mij
Oh zo een zak vol knikkers. Mijn eerste kennismaking met ASMR
Spikkel
Bolleketten
Joekel
Heb ze ook ontvolgd hierom hahaha.
Ik had een enorme zak met knikkers waar ik alleen maar naar keek omdat ik ze zo mooi vond, heb dat hele spel nooit geleerd
ik snap hier echt helemaal niks van