Nee dat weet ik niet zeker. Haal het anders wel weg.
Oke. Ik denk alsnog dat het wel zo is hoor. Maar dacht dat ik het had gemist dat iemand van hier die sessie had bijgewoond.
Als ik het me goed herinner had zij 2 jaar geleden wel gratis de cursus van Lazy Fit Girl gehad. En ze herhaalt ook echt veel dingen non stop die in die gratis pdf’s staan van LFG zoals “voeg dingen doe ipv ze te schrappen uit je voeding”.
Wat een passief agressieve reactie. Misschien is het geen vraag, maar ik snap de opmerking zo goed. Dat Cynthia geld vraagt om haar kennis over bepaalde dingen te delen, helemaal prima en terecht. Maar dat ze geld vraagt aan een hele kwetsbare doelgroep, om haar eigen verhaal te delen, vind ik nog steeds erg kwalijk.
Ze plaatst ook al reviews van enthousiaste deelnemers, waarvan hun leven al helemaal is veranderd. Terwijl de vorige sessie pas enkele weken geleden was. Dan kan je nu toch nog helemaal niet weten of dit werkt? Bijna iedereen die met afvallen bezig is denkt in het begin van ja dit werkt écht! Om vervolgens na een tijdje de motivatie vaak weer te verliezen.
Superfijn voor Cynthia dat ze een manier heeft gevonden die voor haar werkt. Zeker al een tijdje, maar in mijn ogen nog niet lang genoeg om andere mensen te vertellen hoe het moet. Ze was zelf ook ooit onderdeel van de kwetsbare groep die nu (voor veel geld) haar praatje gaat bijwonen. Ze zou dus moeten weten dat je haar manier niet 1 op 1 kan kopiëren om succesvol en blijvend af te vallen (laten we nog even buiten beschouwing dat zij een leven heeft met meer dan genoeg tijd/geld om veel te sporten en gezond te eten). Maar misschien is dat besef ook verdwenen samen met haar 23 kilo.
Lieve meid
“Laat het los”
Op zich ben ik het met je eens dat dit alles behalve netjes is, maar waarom is die groep mensen die af wil vallen op eens ‘super kwetsbaar’? Half Nederland wil eigenlijk wat afvallen, dat maakt je niet opeens heel kwetsbaar toch?
Ik vind het ook typisch dat Cynthia hier weer een cursus van gemaakt heeft en het toontje in het bericht is ook niet mijn ding.
Maar ik ben het ook wel beetje met haar eens. Waarom zou je je er zo druk om maken. Ik zou ook best wat willen afvallen/ meer bewegen. Maar je hoeft toch geen cursus bij Cynthia te kopen? Er zal vast hier en daar een kwetbaar persoon tussen zitten, maar ik denk dat het merendeel die de cursus volgt daar niet onder valt. Dat zijn waarschijnlijk vrouwen van 25-35, met een prima baan, die het geld anders wel uitgeven bij een shopsessie in de stad.
Verder heb ik haar ook nergens zien beweren dat je afvalt als je haar kopieert. Ze zegt heel duidelijk dat ze gewoon haar verhaal/methode vertelt die voor haar werkt.
Ik denk dat er wel een verschil zit tussen de groep die een paar kilootjes wil afvallen of mensen met overgewicht en een laag zelfbeeld die van het ene dieet in het andere rollen. Op die laatste groep focust ze zich in mijn ogen. En ja, dat vind ik een kwetsbare groep. Ik heb zelf (flink) overgewicht en je kan Instagram niet openen zonder diëten aangeprezen te krijgen, planners om je eten bij te houden, boeken, coaches om je mindset te veranderen (want dik zijn is een keuze) en ga zo maar door. En elke keer denk ik na een mooi verhaal van zo’n type als Cynthia dat dit wél gaat helpen, of nouja dat wil ik heel graag. Maar uiteindelijk helpt het vooral mee aan een legere bankrekening en nog minder zelfvertrouwen.
60+ uur voor (nu al) 40K. Laat mij ook even 1,5 week werken voor die bedrag
@tessel Ik denk kwetsbaar meer op de zelfbeeldmanier? Als je overgewicht hebt icm een eetverslaving, gaat zo’n cursusje van iemand zonder enige professionele ervaring je nul helpen en is het je reinste geldklopperij. En ik denk wel dat veel mensen met eetproblemen kunnen vallen voor zo’n promotie. (Herbalife en alles doet het ook goed, hoeveel mensen zullen daar blijvend door zijn afgevallen?)
Ze had later nog een story toegevoegd dat ze een team van 13 mensen hiervan moet betalen dus dat het niet allemaal voor haar is
Ik snap wel wat je bedoelt. Zelf ook overgewicht en ik voel me wel verleid om die webinar te kopen want ‘misschien is dit wel de holy grail die voor mij ook gaat werken’. Maar ik heb het so far niet gedaan omdat ik vooral het gevoel heb dat haar intentie is om hier gewoon geld aan te verdienen ipv iets van waarde delen + het is ook maar gewoon haar ervaring en geen methode die voor vele mensen succesvol is gebleken.
Het antwoord moet zijn ‘ja’, want dit is wel haar omzet. Dat er daarna nog allemaal kosten vanaf gaan klopt en dat het niet haar salaris is, maar own wel gewoon dat je 30K omzet met dit ipv blablablateam60uurblabla
Frustratie zit voor mij ook in dat ze zoveel geld vraagt voor het delen van haar eigen particuliere ervaring. Ze heeft er inhoudelijk geen verstand van of andere mensen begeleid. Het is alleen haar eigen ervaring.
Ik vind het ook bespottelijk dat ze geld durft te vragen voor haar eigen afvalverhaal. Heeft ze verder ook enige kennis of vertelt ze alleen haar eigen ervaringen? Haar methode zal voor het gros van de mensen waarschijnlijk niet werken en dat weet ze zelf ook wel.
Als ik een cursus bij iemand zou willen doen, dan zou ik nog eerder met Optimavita in zee gaan want die is tenminste afgestudeerd diëtist en kan je advies op maat geven (daar hangt wel weer een veel hoger prijskaartje aan maar dat daargelaten).
Ik wilde net zeggen. Wat irritant dit Dat geneuzel over BTW.
Ze vergeet even dat mensen in loondienst ook inkomstenbelasting betalen. Ook “wij” krijgen dat nirt zomaar op de bank.
Haar ‘methode’ is volgens mij gebaseerd op de Lazyfitgirl methode, iemand die er dus wel voor opgeleid is en er ook haar werk van heeft gemaakt. Het zou Cynthia sieren om mensen dus te verwijzen naar deze methode i.p.v. er zelf een slaatje uit willen slaan.
Krijg de indruk dat Cynthia veel van dit soort negatieve reacties heeft ontvangen aangezien ze zich zo aan het verdedigen is. Ik zou bijna aan Cynthia willen zeggen: lieve meid laat het los, je staat er zelf toch zo achter?
Sidenote: kosten die ze maakt zijn ook weer aftrekbaar. De btw die ze betaalt gaat af van de btw die ze moet afdragen en de overige kosten gaan van haar te betalen omzetbelasting af (zoiets). Dus de rekensom die ze maakt is niet helemaal transparant
Ik ben het wel echt met haar eens. Ze is uiteindelijk ondernemer en haar product is haar lifestyle. Het afvallen/gezonder leven is daar deel van. Haar klanten zijn niet wilsonbekwaam. Je kunt het oneens met dit soort cursussen zijn, maar zakelijk zijn het slimme workshops. Wat verwacht je voor reactie als je in haar comments je frustratie uit?