Het influencertopic #22

Volgens mij gaat het kind van AM niet zo vaak naar een kinderdagverblijf… en tot ze een jaar was al helemaal niet. Misschien had ze dat beter wel kunnen doen, weerstand opbouwen ofzo?

4 likes

Over veel informatie delen over je kind; Leonie ter Veld (ja oke ze mag nu naar mommyvlogger topic) kan er ook wat van! Vraag me ook echt af waarom ze dit naar haar vriend appte…

8 likes

Nouja omdat hij de vader is en je dit soort dingen als ouder met elkaar bespreekt lijkt me? Waarom je het op insta post is dan weer wel een goede vraag.

50 likes

Jeeeezus zeg, voor wie is dit nou interessante info. Oké dat je appt naar je partner idd, maar why zou je dit gesprek zo delen op insta? :tired_face:

26 likes

Zonder de aanhalingstekens (en het met de hele wereld moeten delen) de droom

1 like

Maar is hij weg dan? Want dit maakt hij toch ook live mee :joy:

5 likes

Hij ligt te slapen.

4 likes

Ik snap wel dat je dat met je vriend/man bespreekt, maar ik heb er nog nooit aan gedacht dat uitgebreid te whatsappen als hij lag te slapen en ik wakker was snachts :sweat_smile:

10 likes

Eigenlijk veel handiger juist, je bent het meteen kwijt wanneer je het meemaakt en de ander leest het in een paar seconden, en je hoeft er niet nog een keer uitgebreid samen over te praten.
Wat volgers die niet hun gezin zijn er dan interessant aan vinden om het te lezen snap ik ook niet.

9 likes

Oke maar wat ik niet zo goed begrijp: je vraagt je af waarom ze dit deelt dus deel je het nog een keer extra met heel veel mensen? Bovendien is het volgens mij niet de bedoeling dat je screenshots deelt van gesprekken. Ja ze heeft het zelf ook gedeeld maar idk ik vind het niet een fijn idee dat deze persoonlijke info over een kind nu ook op een forum staat met naam en al

2 likes

Ik vind dat je wel overdrijft. Zulke heftige info is dit toch niet? Baby wakker, baby slaapt. Staat niet eens een foto bij, dat is de ‘regel’ toch?

(Edit) En screenshot van gesprekken; dit is niet iets wat ze mij in vertrouwen heeft gedeeld hoor, maar een gesprek wat ze zelf op Instagram heeft gezet. Als er al een ‘screenshot van gesprek’ regel is, dan gaat dat sowieso niet hierover :sweat_smile:

3 likes

Nee hoor, de regel is gewoon geen gesprekken delen.

5 likes

Sorry dit is super off topic, maar ik ben echt benieuwd waar dat staat. Heb nog even de huisregels doorgelezen en daar staat:

“Het is niet toegestaan om herkenbare foto’s, persoonlijke gegevens, correspondentie met anderen of ander niet voor derden bestemd materiaal van anderen te posten. Berichten waarin dit toch gebeurt kunnen zonder vooraankondiging worden verwijderd.”

Dit is toch geen correspondentie met anderen? Dit is een screenshot van een Instagram post op een openbaar profiel?

8 likes

Waarom maak je hier überhaupt zo’n punt van? Je post sloeg sowieso al nergens op en als meerdere mensen tegen je zeggen dat dergelijke screenshots niet gewenst zijn waarom blijf je zo in discussie gaan?

5 likes

Ik vind dat wij op het forum gewoon niet moeten bijdragen aan privacyschending van kinderen op het internet, of het nou ‘heftige’ info is of niet. Ik vind zelf niet dat ik overdrijf, maar goed, mijn mening.

7 likes

Ja lekker ben jij, nu kan ik sowieso niks meer zeggen omdat ik dan ‘in discussie’ ga. Maar is goed, als jullie bepalen welke posts wel en niet ergens op slaan, dan zal dat wel zo zijn :ok_hand:

6 likes

Ja, ik vind het echt vreemd om zo’n persoonlijk gesprek over een kind te screenshotten en dan te delen op een forum zodat iedereen het er uitgebreid nog eens over kan hebben. Dat zou ik bij Sarah en Annemerel net zo fout vinden. En het gaat volgens mij in principe over de influencers zelf en niet over hun kinderen toch, ik lees hier over het algemeen niet gedetailleerd over de nachten van hun baby’s.

Ik ben dan wel benieuwd wat maakt dat jullie dit wel oké vinden en waar volgens jullie dan de grens ligt?

1 like

Bij privé correspondentie, wat dit niet is want bewust openbaar gezet. Zou het zelf alsnog niet delen want 1. Het interesseert me geen reet en 2. Lekker boeiend als zij het wel kwijt wil.

Er staan geen rare foto’s in dat bericht of heel boeiende, schadelijke informatie dus kwaad vind ik het niet kunnen. Ook niet echt in strijd met de forumregels. Dit is geen persoonlijke correspondentie, want het is juist wél bedoeld om te delen met derden. Anders zou ze het niet in haar instastories zetten.

43 likes

Dat screenshot-van-gesprek gezeik vind ik wel erg overdreven want als Leonie het getypt had in een insta story dan was het geen “gesprek” en was er überhaupt geen discussie daarover. Het is trouwens niet eens een gesprek maar een monoloog als je het mij vraagt. :joy:

En wat mij betreft mag alles wat gerelateerd is aan kinderen in het mommybloggers topic.

29 likes

Gezeik? We kunnen er toch gewoon normaal een gesprek over hebben

8 likes