Het influencertopic #22

Naast dat ik het totaal verwerpelijk en pure dierenmishandeling vind snap ik ook nog eens niets van de ~aesthetic~
Het is esthetisch net zo lelijk als medisch.

20 likes

Een echte goed gefokte Pers ziet er ook niet zo uit. Wat zij heeft zijn extreem doorgefokte exemplaren, het is pure mishandeling en instandhouding van deze problematiek. Echt walgelijk en enorm zielig.

9 likes

En dat zo’n eigenaar opmerkt: “Hij snurkt zo schattig!”

8 likes

Bestaat niet

23 likes

Oh dit! Dat vond Debbie ook zo grappig van haar Engelse Bulldogs. En Lotte heb ik dat ook wel eens horen zeggen over haar hondjes.
Nee, dat heeft niets met schattig te maken, wil ik dan schreeuwen.

8 likes

Niet meer nee. Maar hoe die katten van oorsprong waren is ook totaal anders. Maar helaas met zo veel tassen. Scottish Fold zou bijvoorbeeld ook echt verboden moeten zijn.

6 likes

ik word er ook altijd zo bitter van als die dieren dan jong ziek worden of sterven en die eigenaar is dan helemaal verdrietig van ‘het is zo oneerlijk!!!’ JA VOOR DAT DIER JA???

9 likes

Permanent een verstopte neus, doorgezakte rug, pijnlijke gewrichten, standaard overgewicht, hinderlijke huidplooien, te weinig ruimte voor de hersenen, dus permanente hoofdpijn, ogen die spontaan uit de oogkassen rollen, heupdiplasie, waardoor heftige operaties nodig zijn…

Maar ze zijn zooooooo schattig!!! Kijk dan op mijn Instagram!!!

Wat doen mensen toch vreselijke dingen met dieren.

10 likes

Het fokken met honden met een korte snuit is ook verboden, dus het is niet eens een kwestie van willen maar moeten. Desalniettemin zijn de misvormde exemplaren nog volop te krijgen.

5 likes

ja dat is ook zo stom! het is verboden maar je kan geen 3 meter lopen zonder een franse bulldog te zien

7 likes

Dit doet me denken aan dit filmpje van een week geleden :sob::joy:

4 likes

Sinds 2019 is het verboden om te fokken met honden met een snuit korter dan de helft van hun schedel. Sinds 2014 is het al verboden om te fokken met dieren die last hebben van hun uiterlijk. Omdat het nog steeds op grote schaal gebeurt kijken ze nu naar een houdverbod & verbod op reclame Houdverbod voor honden met te korte snuit: 'Ze lijden onder hun uiterlijk' zou wel interessant worden met al die misvormde dieren van influencers :sweat_smile:

8 likes

Ja

18 likes

Ik had Romy met Romana verward, vanwege de scooter, dus ik dacht dat het om deze dame ging:

49 likes

Is het dan ook die van die hond waar het hier wel eens over ging?

6 likes

Ja de hond die als puppy z’n poten doorgezaagd moest krijgen om een erfelijke aandoening veelvoorkomend bij zijn ras hopelijk draagbaarder te maken. :sob:

12 likes

Maar dat is bij iedereen zo in het begin omdat het je leven een tijdje beheerst. Het zijn diegenen die er na een paar maanden nog steeds dagelijks over doortetteren in ieders beschikbare oorschelpen die je moet gaan ontwijken.

6 likes

Het is ook gewoon een saaie hond vind ik tbh :grin:

5 likes

:joy: :heart:

3 likes

Ach weer eens wat anders dan die honden die geen lucht krijgen

37 likes