Ik bedank
Nicole huisman heeft twee van die zielige doorgefokte perzische kittens genomen had haar eigenlijk slimmer ingeschat
Ja!!! Hierdoor heb ik gister een deep dive in ras katten zitten doen. Vond het ook al zo gek dat ze ze gekocht had en dat iedereen dan mega enthousiast erop reageert. En ook dat ze zo stuk om die beesten gaan, alsof je iemand aan het uitlachen bent met een afwijking ofzo🤪
Alles voor de quirky aesthetics. Zo’n huis, tuin en keukenras doet het dan toch minder leuk in je net gerenoveerde hippe Amsterdamse woning.
Ben benieuwd wat er van de aesthetics overblijft met twee jonge katten
Ja ik ben heel benieuwd of ze negatieve reacties weghaalt?
Iedereen: “Hihi echt schattig!!”
De katten:

gadverdamme ik hou echt van dieren maar ik vind dit echt walgelijk. zelfde met franse bulldogs, ik kan er bijna niet naar kijken. ik zie nauwelijks een dier maar een soort dystopisch mislukt experiment ofzo bij van die doorgefokte beesten. echt ZO zielig
ja is zo! maar een hoop mensen houden alleen van dieren hoe het henzelf uitkomt dus ff disclaimer
Ik dacht dat je zo’n over the top foto van Google had geplukt maar zie net dat dit daadwerkelijk een van de twee is.
Wat voor ras is dit? En waarom zouden mensen bewust een dier maken dat er zo uitziet
perzische langhaar/pers en voor de aesthetic
Naast dat ik het totaal verwerpelijk en pure dierenmishandeling vind snap ik ook nog eens niets van de ~aesthetic~
Het is esthetisch net zo lelijk als medisch.
Een echte goed gefokte Pers ziet er ook niet zo uit. Wat zij heeft zijn extreem doorgefokte exemplaren, het is pure mishandeling en instandhouding van deze problematiek. Echt walgelijk en enorm zielig.
En dat zo’n eigenaar opmerkt: “Hij snurkt zo schattig!”
Bestaat niet
Oh dit! Dat vond Debbie ook zo grappig van haar Engelse Bulldogs. En Lotte heb ik dat ook wel eens horen zeggen over haar hondjes.
Nee, dat heeft niets met schattig te maken, wil ik dan schreeuwen.
Niet meer nee. Maar hoe die katten van oorsprong waren is ook totaal anders. Maar helaas met zo veel tassen. Scottish Fold zou bijvoorbeeld ook echt verboden moeten zijn.
Ik stel me altijd voor dat het voor die honden moet voelen alsof ze altijd verkouden zijn. Heel zielig. En de honden van Deb zien volgens mij ook geen reet met al die plooien.
ik word er ook altijd zo bitter van als die dieren dan jong ziek worden of sterven en die eigenaar is dan helemaal verdrietig van ‘het is zo oneerlijk!!!’ JA VOOR DAT DIER JA???
Permanent een verstopte neus, doorgezakte rug, pijnlijke gewrichten, standaard overgewicht, hinderlijke huidplooien, te weinig ruimte voor de hersenen, dus permanente hoofdpijn, ogen die spontaan uit de oogkassen rollen, heupdiplasie, waardoor heftige operaties nodig zijn…
Maar ze zijn zooooooo schattig!!! Kijk dan op mijn Instagram!!!
Wat doen mensen toch vreselijke dingen met dieren.