Het influencertopic #22

Ja je leest met name dat ze ‘gezonder’ zijn. Dat is nog steeds niet gezond. Hoewel je dat per geval natuurlijk nooit 100% kunt garanderen. Vind de woordkeuze wel opvallend.

6 likes

Het fokken met honden met een korte snuit is ook verboden, dus het is niet eens een kwestie van willen maar moeten. Desalniettemin zijn de misvormde exemplaren nog volop te krijgen.

5 likes

ja dat is ook zo stom! het is verboden maar je kan geen 3 meter lopen zonder een franse bulldog te zien

7 likes

Ik vind ze niet eens schattig. Kan niets anders dan medelijden hebben met die honden, hoe goed ze ook verzorgd worden en hoe lief de baasjes zijn, die dieren krijgen hoe dan ook klachten (op een uitzondering daar gelaten)

4 likes

Dit doet me denken aan dit filmpje van een week geleden :sob::joy:

4 likes

Sinds 2019 is het verboden om te fokken met honden met een snuit korter dan de helft van hun schedel. Sinds 2014 is het al verboden om te fokken met dieren die last hebben van hun uiterlijk. Omdat het nog steeds op grote schaal gebeurt kijken ze nu naar een houdverbod & verbod op reclame Houdverbod voor honden met te korte snuit: 'Ze lijden onder hun uiterlijk' zou wel interessant worden met al die misvormde dieren van influencers :sweat_smile:

8 likes

Ja

18 likes

Ik had Romy met Romana verward, vanwege de scooter, dus ik dacht dat het om deze dame ging:

49 likes

Is het dan ook die van die hond waar het hier wel eens over ging?

6 likes

Ja de hond die als puppy z’n poten doorgezaagd moest krijgen om een erfelijke aandoening veelvoorkomend bij zijn ras hopelijk draagbaarder te maken. :sob:

12 likes

Maar dat is bij iedereen zo in het begin omdat het je leven een tijdje beheerst. Het zijn diegenen die er na een paar maanden nog steeds dagelijks over doortetteren in ieders beschikbare oorschelpen die je moet gaan ontwijken.

6 likes

Het is ook gewoon een saaie hond vind ik tbh :grin:

5 likes

:joy: :heart:

3 likes

Ach weer eens wat anders dan die honden die geen lucht krijgen

37 likes

Ik vind Ellie dus echt meeeegalief :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

34 likes

Met wat voor soort hond zou je Vera Camilla eerder hebben gezien?

• Pug / Cavalier King Charles Spaniel etc.
  • Golden Retriever / Labrador / labradoodle
  • Iets kleins zoals een pekineesje, tzi chu, chi etc.
  • Wolfhond
  • Vuilnisbakkie / hondje uit het buitenland
  • Iets op korte poten zoals een Beagle of Tekkel
  • Staffie / Pitje etc.
  • Anders…

0 stemmers

7 likes

Een Yorkshire terrier :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Deze uitslag. Die meid is toch veel te verliefd op tassen om zo’n grote hond te nemen. :joy:

3 likes

Als ieh maar beige en lellik is.

4 likes

17 likes