Het influencertopic #22

Van anna

3 likes

Shein heeft influencers (volgensmij vooral TikTok) ingehuurd om hun imago op te schonen en het is echt zo gênant om te zien. Ze gaan naar het hoofdkantoor van Shein en die influencers staan echt zo stom verbaasd te doen over dat het allemaal zo netjes is en veel door robots wordt gedaan. En ze beweren dat ze helemaal kritische vragen mochten stellen aan de top van Shein en dat het allemaal zo erg niet is.

Echt zo ongemakkelijk om te kijken want de kleding wordt natuurlijk helemaal niet geproduceerd daar. Echt bizar dat je je laat inhuren daarvoor. (Het komt heel veel voorbij op m’n fyp op TikTok, maar als je zoekt op sheinontheroad vind je het ook)

15 likes

Ik zag @neoliberalhell op instagram hier al over posten ja… Eén van die influencers bracht het ook nog alsof het racistisch is om kritisch op Shein te zijn :smiling_face_with_tear: ‘Wij denken dat wij in het Westen alles beter weten en dat Shein automatisch slecht is alleen omdat het made in China is!’. Echt de ultieme neokapitalistische Uno Reverse card :skull:

25 likes

Ja een soort rip-off van Liesbeth Raskers Kroegpraat-gezicht, maar dan een beetje ongepast?

6 likes

Iemand die nieuwe vlog van Bram al gezien? Dagje met Bonnie.
Dit is inmiddels irritainment voor me geworden, een soort sport hoevaak ze zeuren, maar dat bleek niet heel moeilijk.
Wat een INTENS irritant stel die twee, holy shit. De ventilator was iets te koud, het drankje smaakte naar aanmaak limonade, het was toch wel erg druk op het terras, de porties waren wat klein bij de Griek, Bonnie’s ijskoffie was wel wat waterig. Ik wil gillen maar ook doorkijken.

12 likes

Had de vlog al gezien maar het was mij niet opgevallen. Ik kijk eerlijk gezegd liever naar zoiets dan YouTubers die altijd doen of alles helemaal geweldig is in hun wereld. Kijk mij het perfecte leven hebben, alles positief bekijken, daar ga ik pas slecht op.

14 likes

Moet er niet aan denken.

42 likes

Even geen scheermesjes of Armed Angels. Maar als je mensen uit een bepaalde niche volgt, namelijk vrouwen die meer van de cottagecore zijn / zo zouden kunnen figureren in een een fantasyfilm, dan word je doodgegooid met het merk Fable. Best leuke tassen en sieraden maar ze zijn allemaal van plastic en niet bepaald duurzaam, terwijl de mensen die er reclame voor maken normaliter eerder van tweedehands/duurzaam/small business zijn.

.
https://www.instagram.com/p/Ct9gpzcNcV5/

https://www.instagram.com/p/CqiigkyA-GR/

Vaak doen dit soort Influencers wel meer moeite om iets aan de man te brengen en daarom vind ik het leuker om dit soort vrouwen te volgen. :slight_smile:

19 likes

Ik vind het mooie foto’s om te zien, maar ik vraag me af wanneer dragen die vrouwen dit naast het maken van zulk soort foto’s voor Instagram?

Ik kan zoiets nooit aan naar werk en als ik hierin boodschappen zou doen word ik vrijwel zeker nagestaard lol. Dus vind het vrij vreemd dat ze dit soort dingen promoten want naast verkleedpartijen kun je dit toch niet echt dragen?

edit: oh in het tweede filmpje vallen sommige outfits nog wel mee, maar nog steeds een hoog dirndl/bos elf gehalte

6 likes

Ligt er toch aan wat voor werk je hebt, ik denk dat als je in de creatieve sector werkt je dit best aan kunt naar je werk. Het is niet ongepast oid. Of het mooi is, is een tweede :joy:

10 likes

Sorry maar nu redeneer je wel heel erg vanuit jezelf?
Er zijn ook mensen die dit wel gewoon dragen in het dagelijks leven en ook naar werk, ik draag ook best van dit soort dingen hoor :sweat_smile: Ik heb een creatief beroep en kan dit wel aan naar werk en doe dat ook, want ik vind het leuk.
Nu heb ik inderdaad ook letterlijk wel eens de vraag gekregen of ik een kostuum aan had/net van een toneelstuk kwam waar ik in speelde. Maar ja :woman_shrugging:

:sparkles: Het leven is te kort om je iets aan te trekken van mensen die je nastaren bij het boodschappen doen :sparkles:

image

40 likes

Haha misschien de dirndl als je in een biertuin werkt?? Ik zie namelijk zelden iemand die zich zo kleedt, maar volgens mij is cottagecore dan ook niet echt een ding in Azië, vind het wel leuk om te zien, beetje Tolkien vibes ofzo

@LaPetiteRobeNoire ja ik redeneer vanuit mijzelf, haha ik vind het leuk om te zien! Maar zie dit zelden hier dus vind het inderdaad een beetje kostuumachtig

5 likes

Ik had echt een veeeeel extremere outfit verwacht adhv deze reactie haha, ik denk dat ik echt wel eens mensen in zoiets zie lopen? Mijn stijl is het niet, maar ik vind het echt niet zo heftig of afwijkend dat je nagestaard zou worden

18 likes

Haha ah denk dat het gewoon niet zo’n ding is hier dan

7 likes

Naast wat al gezegd is zijn het veel zelfstandig ondernemers en zal het ze vaak weinig uitmaken wat anderen van hun outfits vinden.

4 likes

Ja ik denk dat het heel erg afhangt van de (werk)omgeving en de cultuur afhangt. Ik zie dat één van de influencers uit Duitsland komt en ik denk dat je daar in bepaalde steden helemaal niet zo opvalt. In ‘mijn’ stad denk ik trouwens ook dat niemand om zou kijken (misschien wel een beetje afhankelijk van de wijk waarin je je bevindt), maar in mijn geboortedorp zou je echt worden nagekeken (en worden veroordeeld haha).

Ik geniet trouwens heel erg van die influencertrip bij SHEIN. Ik snap echt niet hoe je zo naief/ignorant kan zijn en hoe je onderzoeksjournalistiek kan wegzetten als ‘rumors’. Gelukkig komt er heel veel backlash op die trip en hoe men SHEIN probeert te presenteren

11 likes

Nouja er is natuurlijk ook meer dan je werk. Ik ben een ouderwetse vieze gothic, nu werk ik in een museum dus ik hoef alleen een net bloesje aan en verder kan ik gewoon mezelf zijn maar buiten werktijd ben ik wel héél veel meer mezelf, dat geldt hopelijk voor meer mensen

11 likes

Moest even hardop lachen om Deb. Die stond haar gehaakte broek aan te trekken terwijl ze een strapless bh draagt. Nu staat er als tekst bij ‘Ik draag mijn eigen maat maar volgens de site valt deze klein’ Bij Deb valt alles sowieso altijd alles te klein, het valt haarzelf alleen niet op 9 van de 10 keer. (Dit gaat om de bh, niet de broek)

14 likes

Zit jij buiten op de grond tijdens je lunchpauze?

20 likes

Nou eigenlijk vaak wel ja op de trapjes haha

11 likes