Het influencertopic #23

Haha dit is wel echt typisch Cynthia. Als het commentaar je niet zint zet je het gewoon uit. In het geval van haatcomments snap ik dit overigens volledig, alleen in dit geval waren het gewoon nette comments waarin mensen aangaven wat hier ook besproken wordt: dat haar huid er op de eerste foto beter uitziet (minder rimpels en egaler), dat het sowieso een lastig vergelijk is doordat ze in de afgelopen jaren nogal wat lifestyle veranderingen heeft gemaakt (veel sporten, geen/zeer beperkt alcohol, veel afgevallen) waardoor het geen eerlijk vergelijk is en dat men naar aanleiding van deze foto’s niet overtuigd is van de werking van het product.

22 likes

Ik vind het juist lijken alsof ze Botox in haar voorhoofd/frons heeft? Vaak trekt de spanning als je lacht dan naar andere plekken, je neus en binnenkant ooghoeken. Vooral omdat ze daar voorheen 0 rimpel had bij lachen en nu ineens veel. Verklaart ook waarom haar voorbeeld ineens wel helemaal strak is.

8 likes

Ik kan me echt niet voorstellen dat Cynthia haar foto heeft gephotoshopt.

6 likes

Ik denk dat het misschien wel moest van dat collageen-merk. Is geen goede reclame voor hun.

1 like

Ben ik de enige die vind dat haar huid er prima uit ziet? Ja, je kunt zien dat ze is afgevallen en misschien wat ouder is geworden - wat je ook terug ziet in haar huid, maar dit zijn toch geen slechte foto’s?

Ik vind haar huid er echt goed uit zien. Er zijn (veel meer) mensen die er slechter uit zien op haar leeftijd. Ik teken er voor.

10 likes

Nee haar huid ziet er prima uit, daar heeft volgens mij ook niemand commentaar op. Maar die vergelijking van die 2 foto’s slaat nergens op, niemand gaat nu denken van oeh dat spul moet ik ook slikken. Ik geloof sowieso niet zo in die supplementen troep eerlijk gezegd en dit overtuigt me ook niet

40 likes

Haha precies eigenlijk heel realistisch allemaal: kijk ik neem allemaal supplementen en hier zijn wat random foto’s van mij waar je precies helemaal níks uit kan concluderen zoals je dat van de supplementen ook niet kunt!

20 likes

Heeft Cynthia dit niet een tijdje geleden ook al gedaan? Ging toen ook al zo raar, eigenlijk 0 verschil tussen de foto’s toen terwijl ze zelf toen beweerde dat haar huid véél beter was geworden door die shizzle.

2 likes

Daar had ik ook last van bij deze video, maar ook bij die Amazing Oriental video samen met een kijker. Zij had helemaal de moeite genomen om mee te gaan en recepten te mailen, maar vond het niet per se een positieve video :sweat_smile:

5 likes

ik vind zijn kookkunsten ook altijd zo intrigerend ofzo. want hij kan een soort van wel goed koken maar tegelijkertijd lijkt het nooit ergens op en hij maakt ook de raarste dingen overal van. dan haalt hij een pakket voor thaise curry en maakt hij er een soort schnitzel met currypastasaus van oid, dat ik echt denk van ??? je lijkt wel te weten wat je doet maar toch maak je altijd van die discutabele beslissingen

5 likes

Ehm, in mijn bericht waar je op antwoordt staat letterlijk:

Dus… nee. :smiley:

Volgens mij slaat het commentaar voornamelijk op de foto’s en het promoten van supplementen (waar lang niet genoeg onderzoek naar is gedaan om te zeggen hoe effectief ze zijn) met overdreven claims als “het is alsof de tijd stil heeft gestaan” en uit zichzelf liegen over photoshopgebruik.

Ik blijf de foto’s overigens gewoon slecht vinden. Van iemand die dit professioneel doet lijken closeups van de huid en/of vergelijkingsfoto’s in dezelfde omgeving me echt niet te veel gevraagd. Deze ingezoomde instagramselfies laten echt helemaal niets zien van de huid. Om niet te spreken over die vage spiegelselfies in bikini met tegenlicht. Leuke foto’s, maar ik hoop niet dat iemand aan de hand daarvan gelooft dat de huid op Cynthia’s armen en benen strakker is geworden door collageenpoeder.

13 likes

Ja dat is waar, als je Alwin eten geeft dan kan je verwachten dat dit het eindresultaat wordt.

Maar ik kan de culinaire en culturele disrespect gewoon niet handelen. Als je kijkers de moeite nemen om eten uit hun cultuur met je te delen, dan moet je toch de intentie hebben je daar in te interesseren? En als je daar geen zin in hebt moet je het gewoon houden bij proefvideo’s met nieuwe milka repen ofzo. Maar dit zijn gerechten met een context en met een betekenis en om daar dan zo’n liefdeloze video over te maken doet me gewoon pijn.

9 likes

ja ik vond het ook stom hoor, zeker ook omdat het concept van de video wel echt superleuk is. 24 uur leven van eten uit een bepaald land is echt een interessant idee maar verdiep je dan ook in HOE het in die cultuur wordt gegeten, zowel de context als de gerechten zelf. want hij deed echt maar wat. (maar ik denk dus dat die mensen het niet erg vinden want wat verwacht je van hem haha)

9 likes

Ja maar daar kun je dan ook weer botox voor nemen dus geen zorgen!

11 likes

Doet mij ook een beetje denken aan dat Bobotie verspakket van geen idee welke supermarkt waar dan ingrediënten in zitten die normaal gesproken helemaal niet voorkomen in Bobotie :smiling_face_with_tear:

8 likes

Ja!!! Even een moment van dankbaarheid dat Alwin niet voor een supermarkt werkt want sowieso dat de schappen dan vol hadden gelegen met deze ongein.

4 likes

never forget

image

26 likes

Ik wilde net het Roti verspakket van de AH noemen.
Doosje is voornamelijk gevuld met groentes die er niet in horen en de roti moet je zelf nog toevoegen.

5 likes

Maar dat is op 2 jaar tijd toch juist best wel goed? Dat betekent dat de rimpelvorming stil heeft gestaan

Ik heb de video gekeken omdat ik benieuwd was wat hij zou eten en welke gerechten ik zou herkennen van mijn schoonfamilie. Ik ben het er volledig mee eens dat het een oppervlakkige, niet erg culinair onderlegde review/analyse van de Marokkaanse keuken was, maar dit is het niveau van Alwin’s video’s. Het is geen high brow restaurant recensent waar je naar kijkt en dat kan je ook niet verwachten. Aan de comments te zien zijn veel mensen fan en willen andere mensen graag eten uit hun cultuur delen met Alwin. Ik denk dat het juist goed en leuk is als eten uit andere (dan de Nederlandse) culturen op een laagdrempelige manier wordt geïntroduceerd aan mensen. Alwin en Ghiselaine vonden bepaalde koekjes naar parfum smaken (ik denk vanwege het rozenwater en de oranjebloessem) en dat is misschien een simplistische beschrijving, maar ik begrijp dat wel heel goed. Het zijn bloemige smaken en als je dat niet gewend ben kan je dat misschien niet meteen waarderen (ik vind het zelf inmiddels heel lekker maar heb daar als witte tata wel aan moeten wennen).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een aantal fragmenten heb bekeken van het eten zelf en ik heb niet echt vreemde combinaties ontdekt haha. Mijn vriend en ik hebben een paar dagen geleden nog diezelfde ronde koekjes met sesam in de harira zitten dopen en ik vond dat echt een topcombi haha

13 likes