Het influencertopic #23

Ik vind Celine Charlotte dus best vermakelijk. Staat zo ver van mijn eigen belevingswereld af.

25 likes

Ja maar is denk ik wel even goed om erbij te zeggen dat haar pasgeboren baby een aantal dagen op de nicu heeft gelegen omdat ze stopte met ademen. Ik heb (helaas :smiling_face_with_tear:) niet de middelen die celine charlotte heeft, maar in haar situatie had ik ook zo’n camera aangeschaft

Maar goed, verder zijn haar uitgaven aan dog walkers en lactatiekundigen en huizen en weet ik veel wat nog meer natuurlijk wel echt exorbitant, maar ik trek haar wel echt een stuk beter dan veel andere influencers

32 likes

Ik snap het hebben van zo’n camera helemaal hoor, vind het al spannend om een slapende newborn vast te houden (zit dan steeds te kijken of ze nog leven) laatstaan die in haar situatie weg te leggen. Bedoel vooral: heel veel in het leven is uiteindelijk wel te koop en dus maakbaar als je bakken met geld hebt. Stress om of je baby blijft ademen? Camera en alarm. Borstvoeding die niet lukt, vier lactatiekundigen en drie kolven.

5 likes

De droom

12 likes

Had ik hier maar geld voor.

4 likes

Ja ik snap wat je bedoelt, en volgens mij is dat ook wel een beetje wat CC ademt, dat hele: leef alsof je het al hebt en het komt naar je toe!!!-achtige, en dat zal ook grotendeels waar zijn als je ongelimiteerd geld uit kunt geven om iets te bereiken/krijgen.

Tegelijkertijd denk ik ook: vrijwel ieder reden/gelegenheid is een goede om te zeiken over de geprivilegieerde positie van CC, maar misschien even niet de gelegenheid waarin baby bijna dood ging en zij zelf ook behoorlijk wat bloed verloren heeft? Maar whatever, ik wil eigenlijk helemaal niet een influencer die ik zelf puur uit irritainment (een term die ik van haar geleerd heb overigens) volg, verdedigen :smile:

3 likes

Maar niemand zeikt daar toch over? Als ik alle geld van de wereld zou hebben zou ik het mezelf ook makkelijk maken.

Edit: als ik superrijk wordt zien jullie me nooit meer terug, want ik koop betere vrijetijdsbesteding

9 likes

Heeft mn zus ook wel eens gedaan toen hun tweeling nog jong was en zij gewoon niet sliepen. En zij hebben het echt niet mega breed, maar slaap is zoveel waard.

1 like

Josh V had dat dacht ik, kreeg daarna alleen een bak ellende over zich heen. Als ik het geld had zou ik het ook wel hebben gedaan denk ik

Over camera
Overigens is zo’n camera niet helemaal betrouwbaar dacht ik maar doen wat goed voelt! Babys hebben tot 6 maanden regelmatig ademstops dus dat soort apparatuur kan ook weer extra onrust meegeven .

2 likes

Hoezo dat? Ik zou dat graag ook willen :sob:

7 likes

Ze had een nacht nanny zodat ze even lekker door konden slapen maar veel moeders vonden dat niet kunnen, je kiest toch zelf voor het moederschap etc.

9 likes

Wow wat zuur (niet gericht op jou maar op de reacties). Alsof het moederschap alleen maar struggle moet zijn. Waarom zou iemand het zichzelf niet makkelijk(er) mogen maken.

6 likes

Mijn baby draagt de Owlet sok (hartslagmeter a la smartwatch) en daardoor slaap ik beter. Schijnveiligheid, maar het heeft mij zo veel rust gegeven.

4 likes

Ik zat naar de podcast Moeders of Loeders te luisteren met Saskia Weerstand en Rebecca Boektje, ik vind het een leuk concept maar Rebecca is echt vreselijk om naar te luisteren :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes: zo veroordelend als iets maar íets anders gaat dan hoe zij het zou doen.

3 likes

Ik ben haar podcast aan het luisteren en ik vind het eigenlijk echt leuk. Ze is zo lekker eerlijk over alles.

3 likes

Ik vind Saskia best een leuke vrouw, maar ik vind dat ‘loeder moeder’ concept zooooo irritant. Moet elke keer al zuchten dat ik het hoor, dat ik die hele podcast niet eens meer wil luisteren. Wauw, een moeder heeft eens een moment geen perfect humeur, wat een ‘loeder’. Bij mannen hebben we daar niet eens een woord voor. Echt vreselijk haha, dit is echt mijn pet peeve.

24 likes

ja dit inderdaad. hoho ik ben even een loedermoeder hoor want: mijn kinderen eten boterhammen met choco, mijn huis is niet spik en span,…

En dan denk ik hmm dat is hier gewoon standaard dus ik moet me daar dan normaal schuldig over voelen?
Zo bekomen ze net het tegenovergestelde van wat de bedoeling zou moeten zijn

14 likes

Misschien een beetje niche, maar ik heb Linda de Munck best lang op instagram gevolgd (tot ik haar te irritant vond worden), en ik zie nu toevallig dat zij en haar vriend uit elkaar zijn gegaan. Echt wel weer een goede eye opener voor mij dat veel op social media nep of overdreven is, want ik kon wel eens onzeker worden over hoe gelukkig en verliefd zij was en of ik me ook zo moest voelen. Ze was super verliefd, de liefde van haar leven, ze gunde iedereen een relatie zoals die van hun, blablabla, maar goed dat was dus allemaal niet zoals het leek.

15 likes

Dat kan natuurlijk wel zo geweest zijn, het was alleen blijkbaar niet voor eeuwig.

12 likes

Huh ze kan toch gewoon smoorverliefd zijn geweest toen het aan was?

Wel leuk voor haar dat ze lekker een paar maanden gaat reizen

9 likes