Omdat ze graag veroordelen dat je voor de ‘makkelijke weg’ hebt gekozen (ozempic of maagverkleining) of omdat ze je graag willen nadoen met hetzelfde dieet. Tenminste dat denk ik.
Ja dat veroordelen is zo dom. Iedereen wil toch voor de makkelijke weg gaan? Mensen zijn gewoon bitter dat zij niet voor die makkelijke weg kunnen kiezen.
Ja maar echt! Ik denk dat echt 90% van de mensen voor Ozempic zou kiezen als het makkelijk verkrijgbaar was en dat ze gewoon strontjaloers zijn als mensen het wel hebben kunnen gebruiken.
Ja dit, en het laat ook zien hoeveel mensen zichzelf laten lijden en van alles opleggen qua restricties om maar dun te zijn. En iedereen die dat ook wil zijn moet dat dan ook maar ondervinden blijkbaar
Ik dacht eerst dat ze sketches maakte (omdat ik haar als actrice ook altijd wel grappig vond) maar ze is dus onironisch een ‘hallo jij mooie ziel’ iemand.
Sinds wanneer is een maagverkleining “de makkelijke weg”?
Het is een behoorlijke operatie, tegenwoordig via een kijkoperatie-methode, maar dan nog?
Omdat overgewicht in de ogen van velen al een teken van zwakte is (je kunt je niet beheersen) en het je dan blijkbaar ook niet lukt om het op te lossen met sporten en je te leren beheersen qua eten. Een luie oplossing voor luie mensen.
Het wordt op social media wel door veel mensen zo gezien er wordt best denigrerend over gedaan alsof het vanzelf gaat allemaal door die operatie.
Wat @itakepictures ook zegt idd
Van ozempic wordt je toch misselijk waardoor je minder gaat eten?
Lijkt me persoonlijk echt de hel om je de hele dag misselijk te voelen. Dan maar dik.
Wat ik opvallender vind is dat ze op mij over komt/kwam als een nuchtere meid. Maar ze is nu helemaaal zo’n zwevend type geworden aan haar insta te zien.
Verder zonder oordeel is het wel in korte tijd gegaan, lijkt wel of ze in 3 maanden tijd een heel ander persoon is. Dan krijg je eerder kans op vragen, misschien ook die combi dat dit mensen intrigeert die dat ook allemaal nastreven.
Ik weet verder niks van Ozempic, alleen dat ik er veel over hoor in combi met afvallen, is het een soort illegaal spul, hormoonsupplement of drugs achtig? Zo klinkt het haast. (zoals anabolen)
Het is volgens mij een medicijn voor mensen met diabetes. Hoe het werkt precies geen idee maar ik denk minder eetlust dus minder eten dus afvallen ofzo
Nee het zijn injecties die oorspronkelijk bedoeld zijn voor mensen met diabetes. Alleen je valt er (vaak) dus ook heel erg van af. Hierdoor is het zo populair geworden omdat bekende mensen er veel door zijn afgevallen. Er zijn door de populariteit veel tekorten ontstaan waardoor mensen met diabetes die er afhankelijk van zijn er niet meer aan kunnen komen.
Je krijgt het dus niet zomaar voorgeschreven van de huisarts (als het goed is). Maarja, met geld en connecties kom je erg ver natuurlijk.
Hoe het exact werkt weet ik ook niet eerlijk gezegd.
Filemon Wesselink heeft hier recent een aflevering over gemaakt. En via internetsites of vage bedrijfjes is er makkelijk aan te komen. Mensen met een gezond gewicht krijgen voor bijv. €200 drie maanden aan prikken mee.
Niet alleen op social media wordt overgewicht gezien als iets dat een soort karakterfout is, mensen met ernstig overgewicht maken minder kans op de arbeidsmarkt en hebben minder vaak een partner. En het stigma begint al bij heel jonge kinderen: als die kenmerken moeten geven aan een goed karakter en een slecht karakter in een verhaaltje, maken ze vaker het slechte karakter dik. Het is echt heel treurig en echt een probleem van onze maatschappij
Oke thanks, nu begrijp ik ook het imago dat dat spul heeft.
Dat is zo, maar veel mensen willen dit ook. Heb een paar comments gelezen van vrouwen die aangeven dat ze een laag zelfbeeld hebben en dan reageert ze daar super bot en onaardig op. En dat vind ik dan niet nodig.
Reageren ze dat Esmee een laag zelfbeeld heeft? Dat maak ik op uit je tekst.
Mochten ze het over zichzelf hebben dan is het onnodig om zo te reageren.
Het laatste. Sorry, lange dag Heb het aangepast.
Ho maar dat is ook niet helemaal waar. Die reacties staan onder een post waarin ze expliciet vraagt om het niet steeds over (haar) uiterlijk te hebben (en iets te zeggen over leuke dingen die men gaat doen) omdat bij alles wat ze post ze reacties krijgt op haar uiterlijk. En dan nog reageren mensen weer onder het mom van laag zelfbeeld ‘en hoe ben jij afgevallen’. Dat wil niet zeggen dat die vrouwen dat lelijk bedoelen maar ik kan me echt voorstellen dat je de high road even niet pakt. Ik zie haar namelijk op vragen of opmerkingen over of ze goed in haar vel zit etc helemaal normaal reageren.