Wat ik dan bij Ozempic afvraag he, als men daarmee stopt maar niet gewerkt heeft aan hun eetgewoontes, dan komen ze toch gewoon allemaal weer aan? Lijkt mij niet gezond om dat altijd te moeten blijven gebruiken.
Ja dat is ook en āweā weten ook nog helemaal niet zo goed wat het goede moment is om te stoppen enzo. En ook al mensen gezien die er niet mee afvielen trouwens.
Hmm dat is denk ik bij alle vormen van dieet? Behalve als je echt je levensstijl aanpast.
(Buitenom gewichtsschommelingen met andere oorzaken bijv medisch).
En Claire is weer op vakantie. Is zij niet in een maand tijd heel vaak op en neer geweest van Barcelona naar Amsterdam, vliegen naar Mallorca, Griekenland en nu Ibiza. Ik erger mij zo aan het feit dat zij zo te koop loopt met haar vlieggedrag.
Griekenland was gewoon werk hoor poeh jeetje wat zwaar
Er worden momenteel studies gedaan om de dosering langzaam af te bouwen. Een deel van de mensen kan dan op gewicht blijven. Verder is de werkzame stof semaglutide in ozempic wel degelijk een geneesmiddel tegen obesitas en niet alleen diabetes. De komende jaren gaat er zo veel veranderen, omdat de verwachting is dat er veel nieuwe medicatie tegen obesitas op de markt gaan komen.
Nee, je kan wel misselijk worden als bijeffect maar dat is niet de manier waarop het hoort te werken. Het remt eetlust af in de hersenen en het zorgt ervoor dat het voelt alsof je vol zit.
En minder behoefte aan vet eten ook. De misselijkheid zakt meestal wel af na een paar weken gebruiken, als je die bijwerking hebt.
Het wordt inderdaad ook gebruikt bij obesitas. Saxenda/ozempic wordt echter pas vergoed wanneer je minimaal een jaar een gli (gecombineerde leefstijl interventie) heb gevolgd zonder succes. Om in aanmerking te komen voor de gli gelden wel een aantal voorwaarden weer.
Misschien moet iemand haar uitleggen dat de Afrikaanse huid doorgaans anders is dan de West en Noord Europese huid.
Ik dacht überhaupt juist dat huidkanker vaker voorkwam bij mensen met een donkere huidskleur en ook in ergere vorm omdat het later herkend wordt
En Zwart-Afrikanen enorm veel te maken krijgen met huidkanker hier. Ik ken de cijfers van daar niet maar wordt er constant gehamerd op smeren, smeren, smeren en af en je huid laten checken op plekjes en verkleuringen.
Misschien moet je haar vooral uitleggen dat je niet op basis van precies niks dit soort dingen kan roepen. Huidkanker bestaat daar niet is natuurlijk onzin.
juist door zulke misinformatie ook vaak, ik ken een meisje uit kameroen en zij vertelde me dat ze vroeger als enige kind in de klas geen zonnebrand kreeg op schoolreisjes omdat zij het ātoch niet nodig hadā. super kwalijk en risicovol. maar laura bedankt voor de info schat!!!
Idk jij gebruikt het niet toch dus ik geloof mezelf meer
Nou dit. Niet bedoelt als āhow can I make this about meā post, maar ik heb dik 10 jaar een eetstoornis gehad en als ik weer eens een shitload was afgevallen kreeg ik zoveel complimenten, vragen als āwat is je geheimā. Ik was veel slanker dan ik nu ben en mega ongezond bezig, mijzelf echt kapot aan het maken. Kan er zo boos om worden dat mensen afvallen altijd maar als iets positiefs zien.
Ik dacht altijd dat zwarte huid = meer melanine en dus minder kans op zonschade en witte huid = vice versa, maar ik zit nu te Googlen en dat lijkt ook achterhaald. Dan slaat het inderdaad helemaal nergens op.
Ja en ze had haar vriend gemanifesteerd ofzo
ik word ZO agressief van dat geslurp en gesmak van Bram
. Hij āzuigtā zijn eten altijd naar binnen en koffie wordt ook met zoveel kracht naar binnen geslurpt, hoezo snapt hij niet dat dat niet per se nice is om aan te horen??
edit: echt 1 minuut later krijgt hij hier een kijkersvraag over hahah
Ik hoorde Bonnie laatst ook zeggen: āIk zat even te kijken of je jezelf aan het filmen was, want je slurpte je koffie op. En dat doe je anders nooit, behalve als je jezelf filmtā.