Het influencertopic #23

Misschien gecoacht door Suz?

14 likes

Grote kans! Het fascineert me enorm.

9 likes

Oh ja, zij kwam ook bij mij voorbij en vond (Amsterdam-)Oost te min voor haar. Oprotten dan

9 likes

Hahah ja die zit ook opeens in mijn algoritme. Ook die exorbitante overnachtingen in het Conservatorium Hotel (‘het conservatorium’) om dan te gaan shoppen in de pc. Joejoe

4 likes

Kende haar niet maar is wel een bevestiging van die GenZ ages like milk. Denk dat Botox op die leeftijd je zoveel ouder maakt dan als je het gewoon niet doet. Zeker als je zo blond en wit bent is het zo’n harde look.

12 likes

Dat hangt er toch vanaf hoe je die woorden interpreteert? Bij rijkdom wordt veelal gedacht aan financiële rijkdom, maar dat hoeft niet zo te zijn.

7 likes

Als je de rest van de quote leest (en als je haar website bekijkt) is het toch wel duidelijk dat het niet om emotionele of intellectuele rijkdom gaat, maar gewoon ordinair om geld. En als dat samen met succes en ‘grootsheid’ (whatever dat precies mag inhouden) de grootste interesses en passies in je leven zijn kan ik alleen maar medelijden met je hebben.

4 likes

Het benoemen van haar achtergrond en daar dan vraagtekens bij zetten is een beetje flauw, vind je niet?

Blijkbaar was haar tijd bij het jongerenhuis succesvol en heeft ze geleerd om op haar eigen benen te staan.

16 likes

En dan ook nog icm die wenkbrauwen idd

5 likes

Hahaha Claire die een (enigszins grappige) reel post waarin ze haar gedachten voorbij laat komen. Eén van die gedachten is ‘Lissabon is ook leuk, ik kan ook daar een appartementje kopen en verhuren???’ Looool

Is natuurlijk een beetje satire maar denk dat dit wel echt haar denkwijze (en realiteit) is

8 likes

Nou de eerste influencer die een boete te pakken heeft. Ben echt benieuwd want jarenlang werd er zo veel verkapte reclame gemaakt, het valt me nog mee, had er veeeel meer verwacht

48 likes

Het Commissariaat zegt Kok te hebben uitgenodigd voor een toelichting en haar te hebben gewaarschuwd om de video’s zo snel mogelijk aan te passen. Dit gebeurde alleen niet. Tegen het commissariaat zei Kok dit te zijn vergeten.

:joy:p

6 likes

Huh maar ze had wel #ad geplaats? Ik dacht altijd dat dat voldoende was? In Story’s zie ik eigenlijk nooit meer dan dat? Soms wel heeel klein of bijna niet zichtbaar door kleur trouwens, dat vind ik wel altijd stom. En soms ook gewoon niet terwijl het dan duidelijk spon is omdat anderen in die periode precies zo’n reclame hebben. Vind duidelijk #ad nog wel prima.

16 likes

Het moet al tijden duidelijk zichtbaar zijn dat iets een advertentie is, ergens in een tag #ad zetten is dat dus niet.

8 likes

Er was een influencer die daarom in een hoekje waar logo’s/tekst overheen projecteert ‘#ad’ in beeld zette :joy: heeeel transparant ja

1 like

Dat dacht ik idd ook? Werkt voor mij wel iig. Als ik #ad zie neem ik de review/aanbeveling/kortingscode eigenlijk direct niet meer serieus. Al zullen er ook wel influencers zijn die echt alleen maar werken met merken waar ze zelf achter staan (wat het gros zegt), wantrouwen zit nou eenmaal in mn aard.

6 likes

Ik vermoed dat veel nep is. Zag net een filmpje over het bezichtigen van een kantoorruimte van 11000 p.m voor 1 van hun teams?? Maar je vindt nergens terug wat ze dan doen.
Fake it till you make it verwacht ik.

4 likes

Als ik haar advocaat was (die ze overigens volgens mij niet had als ik de uitspraak lees), had ik de boete zeker aangevochten. De #ad is tegenwoordig toch heel gangbaar? Benieuwd waar het Commissariaat voor de Media zich op baseert als het zegt dat dit niet duidelijk is :sweat_smile:. Wel slorige houding, het is ook niet een principe kwestie, ze is gewoon laks geweest :laughing:.

9 likes

Daar zijn gewoon regels voor, de reclamecode
Daar baseren ze zich terecht op

7 likes

Hier was ik even benieuwd naar, maar wat zegt de Stichting Reclame Code nu juist op nota bene de homepage: https://www.reclamecode.nl/ dat #ad een manier is om reclame aan te duiden :smiling_face_with_tear:.

4 likes