Huh maar ze had wel #ad geplaats? Ik dacht altijd dat dat voldoende was? In Story’s zie ik eigenlijk nooit meer dan dat? Soms wel heeel klein of bijna niet zichtbaar door kleur trouwens, dat vind ik wel altijd stom. En soms ook gewoon niet terwijl het dan duidelijk spon is omdat anderen in die periode precies zo’n reclame hebben. Vind duidelijk #ad nog wel prima.
Het moet al tijden duidelijk zichtbaar zijn dat iets een advertentie is, ergens in een tag #ad zetten is dat dus niet.
Er was een influencer die daarom in een hoekje waar logo’s/tekst overheen projecteert ‘#ad’ in beeld zette heeeel transparant ja
Dat dacht ik idd ook? Werkt voor mij wel iig. Als ik #ad zie neem ik de review/aanbeveling/kortingscode eigenlijk direct niet meer serieus. Al zullen er ook wel influencers zijn die echt alleen maar werken met merken waar ze zelf achter staan (wat het gros zegt), wantrouwen zit nou eenmaal in mn aard.
Ik vermoed dat veel nep is. Zag net een filmpje over het bezichtigen van een kantoorruimte van 11000 p.m voor 1 van hun teams?? Maar je vindt nergens terug wat ze dan doen.
Fake it till you make it verwacht ik.
Als ik haar advocaat was (die ze overigens volgens mij niet had als ik de uitspraak lees), had ik de boete zeker aangevochten. De #ad is tegenwoordig toch heel gangbaar? Benieuwd waar het Commissariaat voor de Media zich op baseert als het zegt dat dit niet duidelijk is . Wel slorige houding, het is ook niet een principe kwestie, ze is gewoon laks geweest
.
Daar zijn gewoon regels voor, de reclamecode
Daar baseren ze zich terecht op
Hier was ik even benieuwd naar, maar wat zegt de Stichting Reclame Code nu juist op nota bene de homepage: https://www.reclamecode.nl/ dat #ad een manier is om reclame aan te duiden .
Ja als het er duidelijk staat, blijkbaar was dat niet zo en hebben ze haar ook al eerder gewaarschuwd
Edit: stel je zet eerst 100 hashtags en daarna #ad of je verbergt #ad achter het tiktok/instalogo wat al die influencers doen
En wat op de homepage staat is dit, dus een of ander gif logo #ad
O dat had ik niet begrepen! In het NOS artikel staat: “Een hashtag #ad, zoals Kok bij een filmpje vermeldde, volstaat volgens het Commissariaat niet. Dit moet via duidelijke meldingen als ‘reclame’, ‘advertentie’ of ‘betaalde promotie’.”
Even op haar account gekeken, €55 voor een yogales?? Ben je fucking gek. Proud to be a millenial. Never nooit dat ik €55 uitgeef aan 1 sportlesje.
Ja, ik verveelde me net extra en tot 2020 is ze een simpele meid in Zeeland zonder dure dingen. In 2020 krijgt ze een relatie met een finance bro Belg die volgens z’n insta 6 miljoen omzet heeft maar onduidelijk waarmee.
Dan heeft ze ook ineens een chaneltas (die ze wel echt schattig in 50 Posts achter elkaar gebruikt) en tripjes naar het buitenland, meer dingen etc.
Dus ik denk dat hij zich rijk voordoet i.i.g., en mogelijk wel wat geld heeft, maar niet kantoor van 11.000€ per maand rijk.
Misschien wordt deze ook gecoacht door Janet en John 🫠
Cynthia is ook een halve financebro, die werkt toch ook altijd samen met Marcel Sluggelhoorn en zijn agressief nood-Hollandse vrouw die half op Bali wonen half op Ibiza en mensen scammen.
Waarom volg JIJ Cynthia is de betere vraag?
oNdeRn € mEr
Enterpreneur
Nee dat zijn fillers in combinatie met inderdaad wit zijn en doen alsof je classy rich bitch bent.
Het is hier in het verleden wel eens gegaan over She Flore, via een instagrammer kwam dit weer voorbij in de stories. Die bieden een membership aan voor 60! Euro per maand en een Mommy Reset, 5 dagen op Ibiza voor 5000 euro zonder vlucht .
Is dit ook weer een onderdeel van de MLM influ-coaches?
Die Jessie Jazz is volgens mij gewoon delulu