Het influencertopic #23

Hoe durft zij te zeggen dat ze het verkeerde beroep heeft gekozen? De materialen zijn sowieso al duur, en als je dan gaat kijken naar ‘visgraat’ en beige keramieken tegels dan wordt dat alleen maar erger. En een tuinman/vrouw komt ook niet gratis inderdaad. Dat is fysiek heel zwaar werk, door weer en wind. Zo te zien kiest ze voor 90x90 tegels, dan moeten ze sowieso met twee mensen aan de slag. Anders is het helemaal niet te tillen.

Valt mij altijd op dat voor binnenshuis zoveel makkelijker geld wordt afgetikt. En voor een tuin is dan ineens alles te duur. Ik hoop dat niemand zo gek is om haar te sponsoren.

21 likes

Alsof ze het langer dan een dag zou uithouden als hovenier. Kom nou😂.

25 likes

Ik vond de opmerking vooral opmerkelijk omdat zij wss heel veel geld verdiend met influencer zijn. Maar eerlijk, heeft niemand van jullie ooit zo’n opmerking gemaakt? Ik verdien met mijn functie in vergelijking met andere functies van het zelfde niveau weinig, dus zeg ook wel eens; ‘voor het geld heb ik dit niet gekozen’ of ‘ ik heb het verkeerde beroep gekozen’, als je bv hoort wat een loodgieter ofzo tegenwoordig binnen harkt soms. En is het beroep wat voor mij? Nee, loodzwaar geloof ik en veel respect voor die mensen want ik kan het niet. Ik vind tegenwoordig ook dat mensen die met hun handen werken, ook voor manuren veel geld vragen. En dat wil niet zeggen dat het onterecht is, want zo werkt de markt en ik geef ze groooot gelijk, maar het kan nog steeds veel geld zijn en dat je denkt; jeetje wat zij nu in een dag vragen, moet ik een paar maand voor werken. Had beter dat beroep kunnen kiezen.

Kortom; denk dat we niet zo mega zwaar moeten tillen aan die uitspraak. Ze bedoelt het wss niet zo serieus, zoals ik dat ook nooit zo serieus bedoel als ik zoiets zeg, net als veel andere mensen.

12 likes

Ben het volledig met je eens, maar als je ziet wat Dee of Lterveld (ik kan niet op haar voornaam komen, help) hebben gekregen in ruil voor een samenwerking dan snap ik wel dat je hengelt naar een sponsoring. Ik vind dit het frappant hoe makkelijk(er) het lijkt in Nederland dan in andere landen. Volg influencers die in BE, UK en NL renoveren en het verschil is zo groot en haast normaal dart je hoort “deze badkamer kon in inrichten in samenwerking met de Sani…”

6 likes

ik vind Savanna Sachdev leuk om te volgen! maar weet niet of dat helemaal de fitness content is waar je naar op zoek bent

4 likes

Kan jij misschien wat leuke BE/UK influencers te tippen die een beetje van lifestyle/huizen renoveren/fashion zijn die je volgt?

6 likes

Camilla (en julie).

10 likes

omg ze lanceren echt elke dag een nieuwe influencer met al die namen telkens hier wtf

23 likes

Holly B. is leuk ja! Ik vind zelf deze ook leuk (maar weet niet of ze allemaal op YouTube zitten):

4 likes

ik vind Savanna Sachdev leuk om te volgen! (al volg ik haar voonramelijk op insta)
Weet alleen niet echt of dat de pure fitness content is waar je naar op zoek bent
edit: huh ik dacht dat ik m’n post hierboven ge-edit had maar hij is blijkbaar nog een keer verschenen? weird

4 likes

Die momenteel aan het renoveren zijn:

• Lydia Dinga uit de UK: heeft haar eerste huis volledig gestript en is zeer transparant over de kosten en de hele administratie die erbij hoort. De renovatie van haar eerste huis staat op YouTube, ze heeft een tweede huis gekocht met haar man en dat is ze nu aan het renoveren. Het aankoopproces staat op Youtube, renovatie volgt snel.
  • Gaelle Garcia Diaz uit BE, spreekt in het Frans maar is makkelijk te volgen: Zij is echt mijn favo. Zij heeft het renovatieproces van haar eerste huis in meerdere delen online gezet met daarna room tours. Haar tweede huis, helemaal verschillend qua stijl, heeft ze net gerenoveerd en daar staat de house tour van online. Het is zeer beige en minder dark dan het eerste maar ALLES is zo mooi gedaan en ze heeft mooie details uitgekozen.
  • Wendy’s Diary uit Zuid-Afrika: heb ik laatst ontdekt op YouTube. Ook zeer transparant over de kosten en heeft een heel mooi huis kunnen kopen en dat vernieuwd. Ze praat wel veel, dus kijk dit versneld, als je het te lang vindt duren.
  • Emma Hill uit UK: is een van de bekendste en doet veel zelf. Leuk om een paar van haar video’s achter elkaar te kijken.
6 likes

En dan zou ik vooral niet op Reddit gaan lezen over hun, want dan vind je ze ineens minder leuk om te volgen, haha

9 likes

Wat dan?:hushed:

4 likes

Vertel eens. Ze laten zelf ook wel vaker doorschemeren dat ze bakken met kritiek krijgen. Julie is nu tijdelijk even gestopt zelfs toch?

Edit:

Op deze twee reels kwamen veel kritiek kan ik me herinneren. Maar met name over het vele reizen met het vliegtuig geloof ik.

5 likes

What the fuck did I just read. Ik vind hun beide echt leuk om te volgen en kan me hier zo niet in vinden.

19 likes

https://www.reddit.com/r/julieeandcamilla/comments/1e43ved/summary_of_their_dynamic/
Holy shit. :joy: Mensen op het internet zijn echt raar. Ik heb de OP en die eerste reactie gelezen. Hoe halen mensen al deze informatie uit tiktoks van 10 sec. die ook nog eens totaal in scene zijn gezet?

5 likes

Thanks, ga even kijken!

7 likes

@keekie @Twijfelaar
Wat @crazyplantlady al zegt eigenlijk, haha

Vooral Camilla moet het ontgelden, maar Julie zijn ze ook niet heel positief over. Er wordt gezegd dat ze best hypocriet zijn, toen Julie zwanger was zeiden ze dat de baby niet voor content zouden gebruiken, terwijl ze nu niet anders doen. Camilla wordt verweten dat ze een afwezige/toxic partner is.

Ook vinden ze het hele fitness stuk van Camilla niet okee, snappen ze niet dat zij als PT kan werken omdat haar vorm/uitvoering slecht is.

Maar ook dat relatable zijn, vakanties afzeggen omdat het te warm is op Kreta voor een baby en dan nog een maand kunnen reizen door Noorwegen. En later toch naar Milaan gaan, terwijl het daar net zo warm (of warmer) is als op Kreta.

Ik vind ze op Reddit ook wel erg ver gaan in hun haat naar dit koppel, maar sommige dingen die ze daar zeggen zit wel wat in. Ik volg beide nog, maar ben wel anders gaan kijken.

5 likes

Ja, dit. Ik ben ook op hun reddit beland nadat een vriendin me van het bestaan vertelde, en hoewel ik een hele hoop echt over de top vind, ben ik inderdaad ook wel anders naar ze gaan kijken omdat ik het sommige dingen wel eens was. Inmiddels volg ik ze niet meer. Dus als je ze leuk vindt, zoek de reddit pagina niet op.

7 likes

Ik vind het altijd zo grappig als mensen verwachten dat influencers relatable moeten zijn. Waarom? Als jij dat wil moet je andere mensen volgen, maar zij zijn niet verplicht om altijd voor iedereen relatable te blijven? Dat kan haast niet als influencing je baan is.

Weet nog dat er ooit iemand was Rosie The Londoner die ook echt bizar veel hele harde kritiek over zich heen kreeg. Ja, ze heeft zichzelf weleens gephotoshopt lang geleden en fouten gemaakt omdat ze jong en naïef was maar welke influencer niet. Zij is volgens mij inmiddels gestopt omdat ze het echt helemaal zat was. En dat snap ik he-le-maal. Vind het van haar wel heel tof dat ze haar kind echt anoniem heeft gehouden en uiteindelijk juist veel heeft geleerd over van jezelf houden zoals je bent en daar ook heel open over gepost heeft (voordat ze stopte).

Ik ken haar trouwens verder niet, geen idee, maar zij was qua luxe alles behalve relatable maar deed zich ook niet voor alsof dat wel zo was voor zover ik weet, haha. Was gewoon schathemeltje rijk en genoot daar lekker van. Why not.

11 likes