Het influencertopic #23

In dit geval gaat om 2 personen die doen alsof ze heel relatable zijn, maar daarbij valt het in de praktijk nogal mee.

Van mij hoeven ze echt niet relatable te zijn, ik snap heus dat je als influencer nou eenmaal meer verdient en dus meer kan dan ik als hr medewerker.

2 likes

Ik volg ze niet heel actief maar sommige dingen die ze plaatsen kunnen voor veel mensen wel relatable zijn, zoals de struggles met hun kindje nu (even los van wat ik vind van je kind voor content gebruiken :nauseated_face:) etc. Dat als ‘relatable’ worden gezien of niet gaat uiteindelijk altijd om hoeveel geld iemand verdient / uitgeeft terwijl er meer vlakken zijn waarop iemand over relatable dingen kan delen.

Iemand kan stinkend rijk zijn maar alsnog problemen met d’r kind ervaren, of PCOS hebben en daarover delen, of whatever. Of in het geval van Rosie erachter komen dat je neurodivers bent en daarover delen en stoppen met je haar verven en grijs laten uitgroeien op relatief jonge leeftijd etc. Is prima relatable voor mij, ook al kan ik niet zo luxueus leven als zij. Mensen staren zich zo blind op of iemand veel geld verdient of niet terwijl je toch als mens uit meer bestaat dan dat.

4 likes

Ik haakte wat betreft het geld deel nu even aan op wat ik in mijn eerste post gezet had over die vakanties. Ik snap dat relatable zijn verder gaat dan geld.

Ander voorbeeld in dit geval: Ze hebben zelf de luxe om naar de sportschool te gaan op elk willekeurig moment van de dag en doen net alsof (zoals veel influencers) dat voor iedereen haalbaar is. Ik denk dat het vooral om dit soort dingen gaat als er wordt gezegd ze doen alsof ze relatable zijn, maar het niet zijn. Neemt uiteraard niet weg dat ze voor anderen op andere vlakken nog wel relatable kunnen zijn.

8 likes

Ja ik begrijp je. Al vind ik het dan nog steeds bijzonder dat mensen over zulke dingen gaan klagen online i.p.v. gewoon op zoek te gaan naar een fitness influenceer die juist wel deelt over sporten naast een drukke baan, om even bij jouw voorbeeld te blijven. Daar gaat mijn verbazing vooral over.

7 likes

Makari Espe is ook een leuke youtuber. Nog vrij nieuw. Maar doet allemaal experimenten bijvoorbeeld in plaats van screentijd, lezen.
Een week lang elke dag 30.000 stappen doen.

8 likes

Volgens mij houden ze zijn gezicht en naam wel onherkenbaar. Maar Julie deelt wel over wat ze 'm te eten geeft bijvoorbeeld, dat soort dingen.

2 likes

Ja ik heb Julie juist ontvolgd omdat ze bijna alleen nog maar over die baby postte. En dan niet naam/gezicht maar wel over hoe hij slaapt en eet e.d. inderdaad

3 likes

Nuttyfoodiefitness! Heeft echt de meest normale relatie met voeding die je maar kan voorstellen, en traint voor de Ironman World Championchips in Nice! Vroeger deed ze vooral fitness maar nu dus veel triatlontraining en veel eten. Echt fijn om iemand te zien die normaal en ongedwongen alles eet wat ze lekker vindt, en dáárdoor zoveel kan trainen.

6 likes

Thanks voor de tips allemaal! Kende alleen Julie en Camilla en vind dat niet zo boeiend/leuk. De rest ga ik bekijken :smiley:

2 likes

Oooh dit klinkt goed, vind mensen die zulke challenges aangaan altijd leuk (en voor sommige dingen echt knap dat je het vol kan houden), vond matt davella ook meestal leuk.

Ookal wassie niet gericht aan mij haha bedankt voor de tip!

2 likes

Jeetje wat een gemene subreddit dit! Waarom volg je die mensen als je ze zo haat blijkbaar.

5 likes

Eens, maar ironisch om dat in uitgerekend dit topic te zeggen. :joy:

16 likes

Haha true, maar die Reddit is wel next level zeg

6 likes

je mag ook alleen snarky comments geven op die subreddit, ‘want ze zijn geen fanpagina’

4 likes

Heeft ie nu inmiddels zijn rijbewijs?

9 likes

Ik vind het een hele leuke en enthousiaste meid. Laat maar weten wat je er van vindt!

2 likes

Nee, hij rijdt 130 op de snelweg zonder rijbewijs

28 likes

Goeie :rofl: Zoals Hangyouth: https://youtu.be/8iDZolmd-0I?si=BgTmgGYluIXtbk8C

8 likes

Echt elke (snark) reddit pagina van een influencer is zo, dat is niet alleen bij dit stel :sweat_smile:

Ze zijn echt zo extreem op Reddit!

3 likes

@Echo en de andere kant op ook: mijn man had alle boeken van Terry Pratchett gerankt (jaja :smile:) van A naar F maar toen werd hij nog niet met fakkels en hooivorken verjaagd omdat hij er ook een aantal als E en F had beoordeeld

3 likes