Het influencertopic #23

Dit soort reacties vind ik ergens wel jammer altijd. Ik zie dit vaker gebeuren rondom allerlei onderwerpen op het forum. Dan zijn minder goed ingelezen leden geïnteresseerd in iets, willen ze zichzelf inlezen, (door)ontwikkelen noem maar op en vragen ze om tips/verdere informatie en dan komt er veelal een antwoord als “Google het” of “zoek zelf maar in topic X”.

14 likes

Ja dit. Liever minder, kwalitatieve items dan heel veel trenditems die na een seizoen al op zijn.

Maar ik ben zelf niet anti polyester, wel de heel goedkope versie, maar heb genoeg items die nu al jaren meegaan en heel fijn en niet zweterig zijn.

10 likes

Dat is toch niet wat @EllaFitzgerald deed. Ze vraagt tips voor merken en shops die natuurlijke materialen gebruiken en die tips staan o.a. in het duurzame topic. Waar gaat dit over verdieping of meer informatie?

8 likes

In dat topic staan letterlijk namen van duurzame merken, dus dat is toch juist heel behulpzaam dat dit wordt genoemd als tip?

15 likes

Dat “zou ik zeggen” impliceerde wel een bepaalde eyeroll :roll_eyes:

8 likes

Claire heeft Renze op haar find my friends en hij heeft een profielfoto met haar erop. En ondanks dat heb ik toch het gevoel dat hij niet haar liefde is want waarom zou ze anders zo geheimzinnig doen?

4 likes

Hij kan het ook niet zijn want als ik het goed heb was zij laatst in NYC met haar vriend terwijl Renze gewoon zijn talkshow moest presenteren op rtl.

3 likes

Op Find my friends zie je ook de foto die je zelf bij die contactpersoon hebt ingesteld. Deze foto heeft Claire dus gekozen, niet Renze

4 likes

@viking
Ik bedoel er eigenlijk precies zoals ik het zei in mijn eerste reactie. Als iemand oprecht goed bedoeld wil helpen had je toch ook wat webshops kunnen doorgeven aangezien hier de discussie wordt gevoerd. Een antwoord als:
“Webshop X en Y zijn zaken waar je goed terecht kan, mocht je nog meer geïnteresseerd zijn in dit onderwerp kan het duurzame mode topic helpend zijn”. Ik vind dat al een hele andere lading hebben als “kijk eens in het duurzame modetopic zou ik zeggen“.

En dit gebeurd nu hier 1x maar die dit regelmatig gebeuren bij allerlei onderwerpen

11 likes

Haha dat je zelf niet doorhebt hoe dit klinkt?

5 likes

Het interesseert me niet hoe het klinkt, is gewoon een terugkerend iets wat ik hautain en irritant vind

2 likes

Nou sommigen hier zijn ook gewoon te lui om zelf ff iets op te zoeken en dat is ook gewoon heel irritant dus ik snap wel dat je niet altijd een uitgebreide uitleg of instructie krijgt.

8 likes

Ja en ik vind het hautain en irritant dat mensen altijd maar vinden dat andere forummers meer aandacht en tijd moeten steken in tips geven aan andere posters om ze te ‘informeren’ alsof ze ervoor betaald krijgen? De reacties gaven letterlijk een concrete tip waar de poster kan kijken maar volgens jou moeten ze dan ook nog in de juiste bewoording en met liefdevolle groet uitspellen wat en waar diegene dit kan vinden? Echt onzin

23 likes

Mensen worden vaak aangesproken op het feit dat ze niet educated genoeg zijn, vaak vragen ze dan om handvaten om meer kennis erover te krijgen maar het geven van deze info is dan opeens teveel moeite en annoying. Ik vind dat hypocriet, als je écht zo staat voor het onderwerp dan is het een kleine moeite om op een normale manier een concrete tip te geven

Enfin, we gaan hier toch niet aan uit komen

15 likes

Dat is zeker waar, maar in het geval van deze post was de overweging 3 goedkope kledingstukken of 1 dure. Dus dan zou een duurzamer kledingstuk wat mij betreft wel de beste optie zijn.

16 likes

Ja vind dit altijd zo een dooddoener op het forum als je ziet op wat voor posts gereageerd word. Alsof ik tegen iemand in de bijstand zeg dat ze beter bij Bijenkorf kan winkelen.

Heb het zelfs letterlijk over minder kopen tov van veel en nergens over 100+… Echt zo een slap excuus om dan tassen vol bij Primark etc te kopen.

35 likes

Maar wat is er mis met zelf nadenken? Het is namelijk niet dat zo dat informatie over duurzamer leven heel moeilijk te vinden is. Wanneer er dan antwoord op wordt gegeven is het opeens " ja maar dat is zo duur ". Oke dan hou je je oogkleppen op en verander je niets aan je levenstijl. Ik denk dat sommige het antwoord gewoon niet willen horen en ergens een excuus zoeken voor hun levenstijl die niet zo duurzaam is. Diep van binnen weet iedereen toch dat goedkope kleding uit fast fashion winkels nooit eerlijk kan zijn.

5 likes

Sleutelwoord hier is trouwens trenditems. Dat gaat niet samen met kwaliteit en duurzaam. Daarom kan je het niet vinden. Daarnaast is een eerlijke prijs voor kleding gewoon niet goedkoop, wel betaalbaar, niet goedkoop.

31 likes

Maar dit is iets wat je 100% zelf inkleurt…

2 likes

Dit.

En jezelf afvragen of jeniets nou echt nodig hebt, ook als het ‘duurzaam’ is. Random voorbeeld, die telefooncords van Atelje. Ze hebben het continue over duurzaam en restmaterialen maar je kunt je ook afvragen of je een speciale holiday-editie telefooncord nodig hebt…

37 likes