Ik kan me zeker geen blouse van 100€ veroorloven hoor en kan me toch voor 99% duurzamer kleden. De oplossing: weinig kopen (nee, je hebt echt niet elk seizoen nieuwe kleren nodig en die ene leuke broek meteen in 3 kleuren), een kledingstuk kopen als er korting op is, tweedehands kopen wanneer je toch wat nodig hebt. Ook op Vinted vind je duurzamere merken en dan kost het niks meer dan iets nieuws van de Zara.
Atelje is trouwens een merk waarvan ik betwijfel hoe duurzaam het is. “Sustainable” over een profuctfoto plakken omdat het gerecycled is en verder niks zeggen riekt naar greenwashing.
Precies! En ook in ‘duurzaam’ shoppen kunnen mensen doorslaan door heel Vinted of de kringloop leeg te kopen. Hoe duurzaam is duurzaam dan nog?
Ja eens. En over waar het geproduceerd word en onder welke omstandigheden stond niets over op de website (misschien wel inmiddels, ik weet het niet)
Dat klopt, daarom staat er ook “vind ik”
Vanuit mijn eigen ervaring vind ik het totaaaaal niet duurzaam, (ook) vanwege de slechte kwaliteit van de producten, echt niet okee en hoor dit van meer mensen
Zullen we het dan ook gelijk weer even over die idiote over de top adventskalenders hebben
Ja of je moet accepteren dat je die duurdere items dan vaker draagt en ook meerdere seizoenen.
Ik vind het gek om menstruatieondergoed te promoten terwijl je zwanger bent??
Voor daarna is het wel een goeie tip.
Haar vriend zat ook helemaal in de duurzaamheidshoek, bij Ahold geloof ik. Ze delen ook op Instagram veel over keuzes die ze maken en dingen waar ze tegenaan lopen als klein merk die duurzaam probeert te zijn. Uiteindelijk blijft het wel altijd lastig als je duurzaam probeert te zijn in een kapitalistisch systeem. Je doet ook investeringen die je op een of andere manier terug wil verdienen. Het beste is gewoon niks kopen, maarja.
Maar dan promoot je het er toch na?
Ze zal nog wel gebonden zijn aan een contract.
Bedoel je Lotte? Ik moest sowieso een beetje lachen want zij komt in haar ondergoed naar beneden met alleen een vestje aan. Ik weet niet maar met dit weer is dat niet echt relaxed of je moet de verwarming op standje sauna hebben staan
Of course, of course. Super eenvoudig concept toch: ‘cost per wear’. Oplossing: degelijke (ieeuw zei ik dat, ben ik oud?) kledingstukken kopen die duur waren maar dat tweedehands niet meer zijn.
En je hoeft niet in je onderbroek naar de kringloopwinkel, je kunt eerst een keertje lekker bij H&M bestellen. Bij wijze van spreken.
Ja of je gooit het nu al daarop, maar goed inderdaad briefing van het merk zal wel een rol spelen.
Ja maar is toch raar. Wat weet jij nou als first time mom van een kraamweek zonder het ooit te hebben gedaan.
Hmm dit is niet altijd mijn ervaring. Heb al regelmatig iets gekocht via Vinted wat dan gekrompen blijkt te zijn in de was. Je kan er niet altijd op vertrouwen dat de vorige eigenaar het op de juiste manier wast.
Niet dat dat een reden is om nooit meer tweedehands te kopen overigens
Ja in sommige zit pfas. Dus moet je ook weer ff opzoeken hoe die dingen gemaakt zijn. Heel jammer wel!
Maar sorry ik koop geen ondergoed die gepromoot wordt door een niet bloedende zwangere vrouw😂.
Postpartum vond ik meevallen, de eerste menstruatie duurt al een week🥲.
Hahaha ja! Ik zag dat iemand dit ook had gereageerd onder die video