Het influencertopic #23

Ik denk dat zij wel heel kritisch is, ze zal vast genoeg aanvragen binnen krijgen want haar bereik is best groot.

7 likes

Goed dat ze dit deelt! Ook wel een maand waarin ze veel verdiende, maar of je daarmee de maanden met niks kan compenseren?

4 likes

Sanne(ke) heeft dit ook gepost op haar insta vandaag (na aanleiding van Lize)

1 like

Ze deed ook het biohack-programma, ik neem aan dat ze daar ook betaald voor kreeg en apart is van het influencen.

4 likes

Ja ze heeft volgens mij eerder gezegd geen kleding deals ed aan te nemen.
Vraag me altijd af of ik zelf ook zo m’n “rug recht” zou kunnen houden in maanden dat ik 0 euro verdien. Zou daar denk ik al heel snel stress van ervaren

6 likes

Heeft ze verder geen enkele inkomsten dan? Lijkt me wel, anders is het een erg onzeker bestaan zo met heeeel veel tijd over.
Waars dat die van januari over de snuggs gaat? Wel veel geld voor 1 opdracht. In haar geval niet eens maar moet je nagaan hoeveel die echte spon accounts binnen hengelen met hun hello fresh enzo.

2 likes

Zij leeft toch echt het leven. Bij mijn vorige baan verdiende ik dit ongeveer voor een jaar lang fulltime werken. Dit is 1.5 maand per jaar werken voor een aardig jaarloon.

23 likes

Het zegt toch heel weinig? Wat ze moet afdragen en wat ze nog meer doet? Het voelt als random bedragen.

6 likes

Vraag me wel af of het echt 0 is ?
Ze deelt dagelijks linkjes waar vast mensen op klikken. Niet dat je daar waarschijnlijk rijk van word :joy:

5 likes

Sommige van zulke websites betalen pas uit bij een bepaald bedrag (bijv bol affiliate links vanaf 50 of 60 euro ofzo, en Google AdSense ook). Als er niet genoeg geklikt wordt, krijg je dus niet elke maand uitbetaald.

Of misschien telt ze alleen campagnes en niet zulke advertentie inkomsten?

5 likes

Over Lize:

Ik heb geen insta dus ik kan wel het filmpje zien maar niet de caption (in mn browser lol, het is erg beholpen allemaal maar geen instagram is beter voor mn leven).

Anywho; misschien is het omdat ik haar stom vind en ik ben sowieso ook bitter omdat ik met mijn baan waarmee ik iets goeds doe voor de wereld een greintje verdien van wat zij verdient maar dit voelt echt huilie huilie “wij verdienen helemaal niet zo veel hoor!!!01!!!”

Girl please :roll_eyes:

6 likes

Maar dat is toch niet het doel van haar post, laten zien hoe weinig ze verdient. Volgens mij is het gewoon transparant zijn.

34 likes

Ik kan de caption lezen tot: “de meerderheid gaat naar de belasting en mijn agent”

3 likes

Ik zie dat helemaal niet in de caption. Aan het einde van de video zegt ze dat ze nog 20% moet afdragen.

7 likes

Oh sorry het zit in de video zelf!

1 like

Dit vind ik weer iets zoeken om te zeuren. Ik vind het sowieso belachelijk dat influencers maar steeds de behoefte voelen om hun inkomen te delen en te delen dat ze echt wel veel werken enzo. Joh geniet gewoon van je geld er zijn zat andere bullshit banen die zich ook niet hoeven te verantwoorden. Plus die hoeven ook niet hun privacy in te leveren. Vind dat ook wel wat waard haha

33 likes

Maar dit gaat niet echt om het afleggen van “verantwoording” toch, maar meer om te laten zien wat de verschillen zijn onderling (bv. Man-vrouw, wit-POC)? Ik denk dat dit onder influencers wel boeiend en goed kan zijn om te delen. Toont toch (naast natuurlijk doelgroep, aantal volgers, engagement etc.) aan waar eventuele pijnpunten liggen en hoe bedrijven keuzes maken om voor samenwerkingen met bepaalde type personen te gaan (waarschijnlijk voorkeur voor witte CIS-mannen :rage:)

17 likes

Ja leuk streven wel, maar is voornamelijk voer voor mensen die op alles haten van influencers haha.

6 likes

Ooh haha ik had het filmpje nog niet gezien. Dan vind ik het wel goed ja. Meestal word het gedaan omdat mensen hun eigen baan haten en daarom zeuren op influencers.

1 like

Maar hier is toch niks huilie huilie aan? Dit is toch gewoon ultiem transparant zijn en daar hoort het stukje afdragen aan belasting en agency toch ook bij?

19 likes