Het influencertopic #23

Dat zou opzich geen probleem hoeven zijn toch? Er zijn voor mij gevoel wel meer influencers die dit hebben, maar het gaat er bij denk ik vooral om hoe je het inzet. Zij zit al-tijd op dezelfde plek in huis om dr stories op te nemen, zijn altijd hele verhalen, ain’t nobody got time for that, en toch veel geklaag. En klagen op zich is niet erg, maar ja, als je zoals zij bij alles alleen het negatieve ziet, gaan mensen je niet leuk vinden. Ze ziet altijd apen of beren op de weg. Weet nog dat in de kinderopvang zou willen werken en ik haar wees op een bbl traject, nou dat kon niet, want a, b, c. Terwijl dat allemaal, in mijn ogen, geen onoverkomelijke dingen waren.

Ik hoop voor haar vooral dat ze na het diagnostische onderzoek de hulp gaat krijgen die ze nodig heeft en dat het ook echt voor haar werkt. Hoop voor haar dat ze daarmee wat rust kan krijgen en dan ook het influencer zijn (of een andere leuke baan) kan oppakken.

9 likes

Maar als je in principe alles aanneemt is 15.000 volgers niet echt heel veel. Denk dat je wel veel gratis shit opgestuurd kan krijgen, met name kleding en accessoires. Maar echt betaalde samenwerkingen is denk best lastig. Misschien zijn ze er inderdaad wel hoor! Maar ik vind het in haar geval (maar ook bij anderen zoals Sophie Hol) heel lastig om bedrijven of producten te bedenken die zij echt effectief zouden kunnen promoten.

5 likes

Ik krijg weer die influencer-kleuter vibe :rofl: dat je van álles wat je meemaakt een plakboek maakt…

1 like

Echt mijn droom om een paar 100 te verdienen met een samenwerking haha. Maar ik denk ook dat dat idd het punt is, ik volg of de echt grote influencers OF juist een heel bepaalde groep die heel specifiek in een bepaalde niche zit.

6 likes

Ja en dat gedag online is zo zonde, want in het echt was ze best aardig. Ik weet ook nog wel dat ze werk zocht maar dat alles wat werd aangeraden “te ver” was. Echt niks was goed en dan werd ze ook weer boos want zE vRoEg nIeT oM tIpS

12 likes

hahahaha dat is zo typisch sanne. ik herinner me ook een keer dat ze klaagde dat ze onzeker was over haar uiterlijk, omdat ze dik is. dus toen had ik op die video gecomment ‘je ziet er mooi uit’ en toen kwam zij met ‘ik zeg toch ook niet van niet???’ meid ik geef gewoon een compliment :skull:

50 likes

Ik denk dat Sanne het ook heel moeilijk maakt voor zichzelf omdat ze altijd allerhande problemen opwerpt voordat ze ergens aan begint. Wat betreft het maken van content; ik heb geen MacBook om op te editten, ik heb geen goede camera… etc. heb ik al voorbij horen komen, maar dat is ook helemaal niet per se nodig? Ze heeft geloof ik altijd wel vrij recente modellen iPhone’s, dus voor instagram lijkt me dat voldoende.

Haar stories zijn inderdaad vaak een klaagzang of oninteressante conversaties met haar vriend of moeder. Dat maakt het ook niet interessant om haar te volgen en ik kan me voorstellen dat het merken weinig interesseert om met iemand samen te werken die vooral dat soort (saaie) content produceert

16 likes

Vervolgens heeft ze een Macbook van haar moeder en vriend gekregen, super lief, maar die was ook weer niet goed want hij was refurbisbed en kon het videobewerkingsprogramma niet aan of zo. Ook nooit meer iets van gehoord daarna. Vond dat echt best lullig tegenover haar moeder en vriend. Ook refurbished zijn die laptops niet goedkoop?

Sowieso kun je met je iPhone prima filmen en ook prima editten. Er zijn letterlijke films en muziekvideo’s opgenomen met een iPhone.

Edit; ik bedenk me dat ze ook een laptop van een volger had gehad die ook al niet goed was. Misschien haal ik die twee door elkaar maar herinner me ook echt dat haar moeder en vriend er ook een gekocht hadden

25 likes

En daarnaast; als je nu wil groeien qua volgers en influencer wil worden, zou ik ook niet persé in gaan zetten op YouTube. Dus dan heb je die Macbook al helemaal niet meer nodig.

4 likes

Klinkt als iemand die voor iedere oplossing een probleem weet. Zo vermoeiend.

24 likes

vind 't allemaal reuze ondernemend en good for you dat je hier geld mee maakt, maar dat toontje wat zij altijd in haar antwoorden heeft. alsof het echt een godsgeschenk is voor de mensheid als ze een canva knutsel uitbrengt over haar favoriete eiland. ‘ik geef geen garanties maar als jullie mega geluk hebben mag je op de interesselijst en voor slechts 239 euro al mijn persoonlijke tips kopen!’

12 likes

Haha Mascha die in de vlog van vandaag aangeeft dat de stukjes waar Gregor praat in de podcast vaak terug gespoeld en nog een keer beluisterd/bekeken worden want :sparkles:asmr​:sparkles:. Ondertussen heel de comments vol met mensen die aangeven dat ze hebben terug gespoeld omdat Gregor zo erg mompelt en niet te verstaan is. Niks asmr :joy:

118 likes

Haha wAaaaahh ik word gewoon plaatsvervangend boos hiervan. Sommige mensen zijn altijd maar excuses aan het zoeken of aan het zeuren om dingen niet te doen

8 likes

Ik heb bij haar ook wel eens het idee dat ze het allemaal ook helemaal niet wil oplossen, maar gewoon lekker wil blijven klagen.

Als ze gewoon een telefoon met beetje camera heeft en een laptop met Canva kan ze prima al reels gaan maken bijvoorbeeld. Echt kind kan de was doen, geen macbook voor nodig. Maar ja, dat is een oplossing en dat wil ze dan niet horen.

17 likes

Ja was indd beide, die van haar volger was te oud :laughing:

4 likes

Ja echt flauw dat een volger niet gewoon een nieuwe geeft zeg

7 likes

Niet iedereen heeft de capaciteiten en/of omstandigheden om uit bepaalde patronen of (beperkende) overtuigingen te komen.

16 likes

Ik zie dit vaker bij mensen die shit meemaken/ hebben meegemaakt. Heel erg zeuren over een probleem en alle (vaak makkelijke ) oplossingen stom vinden. Of als het word opgelost er dan heel erg negatief over zijn. Het is een soort van veilig gevoel dat alles toch al kut is. Want stel het is ineens leuk dan kan dat zomaar wegvallen. En dat doet meer pijn dan het toch al kut hebben.

En misschien ook iets van als ik heel erg zeur dan helpt iemand mij. Anders moet ik het zelf oplossen en dat is eng.

51 likes

Ja omg spijker op z’n kop, bij heel veel van mijn cliënten werkt het ook zo

10 likes

Omg dat hoofd van Mas voordat ze het gaat vertellen :joy::joy::joy:

Zo enorm trots, “echt enoooome mega pieken, hoeveel jaaaaar proberen we dit al, hoe lang zijn we al met ASMR bezig??? Met dat jij echt iets met je stem moet doen, ik denk écht dat hij een famous ASMR artist kan worden omdat z’n stem zoooooo heerlijk is”.

En dan is het letterlijk alleen maar comments met “ik haat ASMR, maar ik kan Gregor gewoon niet verstaan”.

68 likes