Het influencertopic #23

Je moet ook vaak € 1200 betalen om mee te mogen doen aan de cursus en dat is het verdienmodel

8 likes

Als ze nou eens ging werken voor haar geld ipv deze bedelacties uitzetten.

8 likes

Ze kan toch niet werken

8 likes

1 like

Is zij een kind van Jerney Kaagman en Jimi Hendrix?

69 likes

haar broer overleed best wel aan het begin van haar ‘influencerperiode’, toch? dus dat was niet per se ervoor. maar alsnog, niemand heeft zin om naar zo’n zuurpruim te kijken? op twitter was ze vroeger ook zo onaardig, ze had toen ook iedereen van hier bijna geblokkeerd toch haha.

ze had een keer geklaagd (goh) over haar werk ofzo en toen daarna moest ze op gesprek komen, ik weet het niet meer precies. dus toen reageerde ik iets van ‘misschien moet je ook niet openbaar negatief gaan tweeten over je werk’ en toen blokkeerde ze mij ook hahaha

14 likes

Surprise, Cynthia heeft er ook over nagedacht om zo’n magazine van Terschelling te maken, maar belooft niks. Kun je donder op zeggen dat die er dus ook gaat komen :sweat_smile:

20 likes

Jaa was best vroeg maar ik had toen ook geen leven (nog steeds niet maar toen nog minder) dus volgde ik haar vanaf haar eerste haul ofzo. En ik kan me ergens herrinneren dat ze toen al boos was in de comments of een beetje zeurderig in de vlogs. Volgens mij kwam dit niet uit het niks door haar vervelende ervaringen. Het heeft het wel versterkt.

Ik denk ook niet dat mensen niet naar zuurpruimen willen kijken. Want monica kon ook flink zeiken. Maar zij was niet negatief naar dr kijkers toe.

11 likes

oh serieus?
ja ik heb monica ook nooit echt leuk gevonden eigenlijk. maar inderdaad zij deed ook wel gewoon leuke dingen voor hoe ver ik haar keek toen, maar sanne leek/lijkt het altijd een beetje iedereen kwalijk te nemen dat zij forever b-influencer is

11 likes

Ja vind ik ook echt weinig, vooral als ik naar haar insta volgers (15k) en YouTube (volgens insta 30k) kijk zou ik verwachten dat het meer kan zijn, of iig ik heb er echt geen verstand van maar ik vind dat wel best veel maar tegelijkertijd wel tien keer zo weinig als een vera Camilla.
Het is iig niet dat ze met weinig moeite er lekker van kan leven ofzo.

Maar ik keek net bij lisanneleeft (ik ken alleen influencers van hier trouwens heb weinig behoefte om ze te volgen) en die heeft 7500 volgers maar op haar insta wel echt veel spon. En ik weet natuurlijk niet of ze daar geld voor krijgt of alleen de elektrische deken en bioscoopkaartjes.

Ik vind het wel interessant en lekker meta analyseren :rofl::rofl:

@CTFxC dat heeft ze ook gezegd! Dat ze wel schoonmaak werk kan gaan doen (want dat is het enige in haar buurt ofzo?) maar dat ze dan teveel moet werken voor hetzelfde geld en dat kan ze (nog) niet.
En ik gun echt iedereen een reis naar Japan of vakantie en maak al je dromen waar. En op een link klikken is niet hetzelfde als een crowdfunding natuurlijk maar ik ben wel benieuwd wat voor mensen dan geld zouden overmaken zodat zij volgend jaar 3 weken naar Japan zou kunnen ofzo. Terwijl ze er nu heel lang voor moeten sparen of dat het überhaupt heel moeilijk wordt.
Ik vind het ook wel vergelijkbaar met je volgers je boshuisje laten betalen.

7 likes

Ik gun Sanne echt het allerbeste en ik zou het heel fijn voor haar vinden als ze van haar influencer inkomsten zou kunnen gaan leven.

Maar vanaf de andere kant gezien (ik doe o.a. influencer marketing qua werk momenteel) zou ik haar ook niet persé op m’n lijstje zetten om mee samen te werken. Ze uploadt niet heel consequent (op stories na) en ze heeft ook niet echt USP’s. Ze heeft weinig ‘haakjes’ zeg maar en het is vrij algemeen allemaal. Zelfde als Sophie Hol bijvoorbeeld. 15.000 volgers is best veel als je in een hele specifieke hoek zit (booktokkers, vegan recepten, fitness bijvoorbeeld) maar aan de andere kant ook weinig als je het alleen van algemene foto’s moet hebben en eigenlijk alles aan kan nemen qua spon.

22 likes

Ohja zo had ik het nooit bekeken, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het beter werkt als je je echt profileert als beauty / fashion / duurzaamheid / travel / etc influencer dan gewoon een rando met veel volgers die ook nooit ergens voor staat.

6 likes

Ja klopt!

Ik werk op m’n werk veel samen met influencers tussen de 5000 en 10.000 volgers en die kunnen met een affiliatie link best makkelijk een paar honderd euro per maand verdienen. Maar dus wel in een vrij specifieke hoek.

Zelfde met fitness influencers. Er zijn er honderden inmiddels, maar je krijgt vanaf 5000 volgers al ‘makkelijk’ samenwerkingen (sowieso Basic-Fit, ESN vergelijkbaar denk ik)

12 likes

Dat zou opzich geen probleem hoeven zijn toch? Er zijn voor mij gevoel wel meer influencers die dit hebben, maar het gaat er bij denk ik vooral om hoe je het inzet. Zij zit al-tijd op dezelfde plek in huis om dr stories op te nemen, zijn altijd hele verhalen, ain’t nobody got time for that, en toch veel geklaag. En klagen op zich is niet erg, maar ja, als je zoals zij bij alles alleen het negatieve ziet, gaan mensen je niet leuk vinden. Ze ziet altijd apen of beren op de weg. Weet nog dat in de kinderopvang zou willen werken en ik haar wees op een bbl traject, nou dat kon niet, want a, b, c. Terwijl dat allemaal, in mijn ogen, geen onoverkomelijke dingen waren.

Ik hoop voor haar vooral dat ze na het diagnostische onderzoek de hulp gaat krijgen die ze nodig heeft en dat het ook echt voor haar werkt. Hoop voor haar dat ze daarmee wat rust kan krijgen en dan ook het influencer zijn (of een andere leuke baan) kan oppakken.

9 likes

Maar als je in principe alles aanneemt is 15.000 volgers niet echt heel veel. Denk dat je wel veel gratis shit opgestuurd kan krijgen, met name kleding en accessoires. Maar echt betaalde samenwerkingen is denk best lastig. Misschien zijn ze er inderdaad wel hoor! Maar ik vind het in haar geval (maar ook bij anderen zoals Sophie Hol) heel lastig om bedrijven of producten te bedenken die zij echt effectief zouden kunnen promoten.

5 likes

Ik krijg weer die influencer-kleuter vibe :rofl: dat je van álles wat je meemaakt een plakboek maakt…

1 like

Echt mijn droom om een paar 100 te verdienen met een samenwerking haha. Maar ik denk ook dat dat idd het punt is, ik volg of de echt grote influencers OF juist een heel bepaalde groep die heel specifiek in een bepaalde niche zit.

6 likes

Ja en dat gedag online is zo zonde, want in het echt was ze best aardig. Ik weet ook nog wel dat ze werk zocht maar dat alles wat werd aangeraden “te ver” was. Echt niks was goed en dan werd ze ook weer boos want zE vRoEg nIeT oM tIpS

12 likes

hahahaha dat is zo typisch sanne. ik herinner me ook een keer dat ze klaagde dat ze onzeker was over haar uiterlijk, omdat ze dik is. dus toen had ik op die video gecomment ‘je ziet er mooi uit’ en toen kwam zij met ‘ik zeg toch ook niet van niet???’ meid ik geef gewoon een compliment :skull:

50 likes

Ik denk dat Sanne het ook heel moeilijk maakt voor zichzelf omdat ze altijd allerhande problemen opwerpt voordat ze ergens aan begint. Wat betreft het maken van content; ik heb geen MacBook om op te editten, ik heb geen goede camera… etc. heb ik al voorbij horen komen, maar dat is ook helemaal niet per se nodig? Ze heeft geloof ik altijd wel vrij recente modellen iPhone’s, dus voor instagram lijkt me dat voldoende.

Haar stories zijn inderdaad vaak een klaagzang of oninteressante conversaties met haar vriend of moeder. Dat maakt het ook niet interessant om haar te volgen en ik kan me voorstellen dat het merken weinig interesseert om met iemand samen te werken die vooral dat soort (saaie) content produceert

16 likes