Het influencertopic #23

Ik zou echt afhaken als je bij zoiets komt, zo’n hele mooie ruimte en overal kotsemmers. Thanks but no thanks voor tussen kotsende mensen zitten

16 likes

Aan alcohol daarentegen… heb geen cijfers bij de hand, maar kan desondanks met zekerheid zeggen dat er jaarlijks meer mensen aan alcohol sterven dan aan truffelceremonies of microdosen.

En sluit me aan bij @anon50301661 denk dat alle supplementenzooi van haar nieuwe BFF Arie veel meer kwaad kan dan af en toe zo’n ceremonie.

14 likes

Hahah ik dacht wel wat doen die emmers op de foto.

7 likes

Voor de Britse OG fans onder ons:
Ik ben zo benieuwd naar de verloofde van Estee Lalonde. Had een podcast van haar gehoord en vond haar best dwingend praten over dat ze bijna eiste om verloofd te zijn terwijl ze volgens mij niet heel erg lang met die man ging. Niomi Smart heeft denk ik weer een verloving verbroken, vond haar laatste vriend maar een creep. En het hondje van Amelia Liana is overleden, ze had dat hondje al zo lang.

11 likes

Ik bedoel niet alleen de truffelceremonie van Cynthia maar ook over microdosing en paddodruppels in het algemeen, daar is zeker een trend in te zien. Het gaat er niet om dat er meer mensen aan sterven maar dat er aan psychedelica wel degelijk gezondheidsrico’s kleven en dan met name het mentale gedeelte (bad trip, angststoornissen, burn-out etc).

14 likes

Paddodruppels zegt me niets, maar ik ken vrij veel mensen die mentaal juist veel baat hebben bij microdosing. Dat kan je over alchohol niet zeggen, dat is alleen meer maatschappelijk geaccepteerd.
Bij microdosing komt ook helemaal geen trippen kijken, juist niet.

8 likes

Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat er mensen zijn die er baat bij hebben.
Zelf heb ik iemand in mijn omgeving die een truffelceremonie heeft gedaan en dat als prettig heeft ervaren en ik ben ook totaal niet anti drugs.
Vind alleen wel dat er enige voorzichtigheid moet zijn aangaande psychedelica en microdosen.

7 likes

Maar doen die dat op eigen houtje/onder “begeleiding” van een LOI-Sjamaan of daadwerkelijk met een arts ofzo.

Ik las via sjamadriaan via Katja Schuurman die het over microdosen (en de “kracht van de natuur”) had dat een huisarts reageerde dat er in zijn praktijk al minstens twee mensen psychisch volledig aan de grond zitten omdat microdosen toch wat effecten hadden die ze niet hadden verwacht.
Ik las ook bij sjamandriaan dat die types dan weer geen problemen hebben met ozempic gebruiken :joy::joy:

32 likes

Psychedelica gebruiken obv een arts vind ik heel anders dan op een zolderkamer olv een LOI Sjamaan aan de truffels om het spirituele licht te zien. Ik heb met de normalisering van het laatste echt wel wat moeite.

19 likes

Is die ceremonie van cynthia niet gewoon een ayahuesca ceremonie? Ivm de kotsemmers? Ik dacht dat truffels veel milder waren!

@anon50301661 had je ook de reactie van Katja Schuurman gelezen, met daarin bronnen die pro microdosen waren? Was letterlijk een linkje naar pubmed met de zoek term ‘micro dose’ :joy:

7 likes

Sommigen op eigen houtje, sommigen onder begeleiding. Weet ook niet hoe slim het is om het op eigen houtje te doen, maar het gaat er bij de mensen die ik ken ook niet om om zichzelf tegen te komen of het spirituele licht te zien of andere zweverige shit.
En alsnog, als ik het vergelijk met hoeveel mensen ik ken die meerdere dagen per week of zelfs elke dag drinken… Dan is af en toe een miniscuul beetje lsd of iets anders wat je daadwerkelijk helpt een stuk minder heftig imo.

4 likes

Vind het idee van Cynthia, die het amper 1 nacht in een 5sterren lodge in Peru kon uithouden want eng eng eng, aan de ayahuesca echt lachen.

36 likes

Hoe komt het dat dit zo’n ding is geworden? Ik zie zoveel mensen die opeens aan de cacaoceremonies/truffels/ayahuasca/weetikhet zitten, ook allemaal hele gewone mensen die nooit iets met spiritualiteit gehad hebben maar nu uit het niets een bedrijfje starten om zelf ceremonies te geven. Ik zie het in mijn omgeving maar ook regelmatig artikelen in de krant en op social media en ik vraag me echt af waar dit vandaan komt.
Zijn het de lange wachttijden bij de ggz? Is het het groeiende wantrouwen in de overheid en daarmee ook in de reguliere zorg? Hoe is dit zo’n trend onder gewone mensen geworden?

13 likes

Van truffels kun je ook kotsen! Verschilt per persoon. Uiteindelijk eet je een schimmel, dat vindt je maag niet super chill.

12 likes

Ja zolang die coaches john en janet het haar aanraden zie ik haar bijna alles wel doen eigenlijk

5 likes

Ik heb er wel mijn twijfels bij. Los van de risico’s die je heel terecht noemt. Ik ben opgegroeid in een beetje een doorgeslagen spirituele omgeving en in mijn ervaring zijn dit soort spirituele oplossingen niet duurzaam. Daarom is er ook zo’n markt voor want het werkt even en daarna gaan mensen weer op zoek naar iets nieuws. Ik heb veel gezien hoe dit soort dingen als een soort afleiding worden gebruikt om niet met de echte problemen aan de slag te gaan. En wat dat betreft vind ik het dus ook wel zorgelijk als mensen nu massaal hun heil gaan zoeken in spiritualiteit. Omdat het inderdaad niet een ‘baat het niet dan schaad het niet’ ding is, zoals vaak gedacht wordt.

39 likes

Ik denk dat mensen altijd al op zoek zijn naar zingeving, maar het nu in een maatschappij waarin heel veel maakbaar lijkt het nog veel aantrekkelijker lijkt. Lange wachtlijsten in de ggz en meer wantrouwen tegen traditionele geneeskunde, mensen die meer zelf onderzoek doen en mondiger zijn.

5 likes

De Slabberkoorns klinkt veel leuker

13 likes

Ik vind het benoemen van alcohol in context van microdosen etc, ook gewoon whataboutism eigenlijk.

Heb het zelf gezien bij een collega die van “ohoh ik be zo productief en scherp”, helemaal mis ging. Dat is ook n=1 natuurlijk, maar ik hoor/lees echt veel van dergelijke ervaringen dus doen alsof het geheel zonder risico is is echt onzin.

24 likes

Ewww heb geen emetofobie maar jakk. Echt mega goor zeg😂. Zit je gezellig met zn allen in een kring boven een emmer.

6 likes