Ik kijk de nieuwe boos aflevering en geen idee wie die nieuwe gast is maar terwijl ze met de gedupeerde praten vind ik hem zo afleidend, hele tijd zo naar beneden kijken (doet me denken aan toen mannen altijd naar m’n borsten keken) en raar smakken. Hij zegt ook helemaal niks dus wat doet hij daar
Huh welke nieuwe gast? Jens? Die werkt daar al twee jaar ofzo
Ik vond dit ook raar ja
Geen idee hoe hij heet, ik (her)kende m niet! Maar toen hij daarna achter een bureau zat herkende ik m eerst ook niet dus ben ook niet echt goed met gezichten. Vond het gewoon zo’n raar beeld twee mannen zo tegenover een jonge vrouw en hoe hij dus steeds keek
Hij is gewoon de sidekick denk ik zoals Marije was
Iemand vroeg in een Q&A aan Cynthia of het bij haar vaak alles of niets is of meer fases: fietsen, wandelen, wijn en sporten. Ze geeft aan dat ze soms fixaties op iets heeft en dat het na een tijdje dan weer weg is. Ze vind dat leuk en kan heel enthousiast worden van dingen zegt ze. Nou dat hebben we gemerkt!
En ze wil ook magazines over Curaçao en Terschelling gaan maken
Haha dat konden we natuurlijk voorspellen…
De vorige moet dus wel financieel de moeite waard zijn geweest.
Ja, ze had laatst gepost dat ze er iets van 800 had laten drukken (was op bestelling). Keer 20€, dus €16.000. En dan ook nog die kaarten met haar waterverfcroissants erbij, denk dat ze er wel 20k mee heeft binnengeharkt. Die 60€ voor die extra proefdruk kon er dus wel af En ja, er gaat een deel naar de belasting, maar alsnog. En door dit te maken kan ze vast ook nog een deel van haar kosten die ze aan de reis had als zakelijk afschrijven
Geef haar eens ongelijk
Ik denk dat je heel optimistisch rekent.
€16.000 omzet inclusief 9% btw
€14.677 omzet exclusief btw
-/- 800 x de kosten van het drukken
-/- 800 x de verzendkosten
En dan heb ik geen zicht op de kosten van het uitbesteden van het verwerken van al die orders.
Als ze daarna €6.000 over houdt is dat volgens mij veel. Dan betaalt ze ook nog pak hem beet 40% Inkomstenbelasting. Hou je €3.600 over. Als je bedenkt hoeveel werk het is om alles te creëren en regelen, denk ik dat dat een vrij mager uurtarief is voor een ondernemer. Lijkt me dat ze met spon meer geld voor haar tijd krijgt, dus dit vooral heeft gedaan omdat ze het zelf heel leuk vindt.
Jongens het is vrijdag avond. Al die rekensommetjes mijn gunst.
Maar dit geeft wel: ik wil niet extra betalen voor een koffer dus ik draag al mijn bagage - vibes.
Gaat ook nog wat pensioen van af en verzekeringen als ze haar zaken goed geregeld heeft.
Desondanks lijkt dit me echt een zeer lekker bedrag dat ze verdient aan zo een magazine die ze eerst sowieso wilde maken voor haarzelf. Maargoed, ze heeft natuurlijk wel jarenlang tijd en moeite gestoken in haar “merk” en haar “zichtbaarheid online” waardoor mensen ook echt bereid zijn dit te kopen.
Ja daarom zeg ik dat het een mager uurtarief is voor een ondernemer. Ik snap dat het als heel veel geld klinkt voor leuk werk in de oren van iemand in loondienst voor €2.500 bruto per maand. Maar als ondernemer moet je ook zelf je pensioen en arbeidsongeschiktheid regelen. Er wordt hier schromelijk overdreven wat een vetpot het maken van een magazine zou zijn. Ik vind die €3.000 ofzo die influencers soms makkelijk vangen voor 1 sponpost véél makkelijker verdiend.
€6000 nadat je je +14k omzet binnenhaalt? Ik mag hopen voor haar dat haar productiekosten niet > 50% zijn.
Ik ben het met je eens dat wordt overschat hoeveel iemand binnenhaalt met zoiets, maar denk dat dit wel weer een erg pessimistische berekening is.
Drukwerk is echt kneiterduur, ook als het in bulk gedrukt word. Ik denk dat het helemaal geen gekke schatting is.
Maar toch lekker als je je eigen vakantiemagazine kan verkopen hahaha
En dan is het probleem ook nog dat die 800 eigenlijk geen bulk is. Een magazine dat in de winkel ligt heeft een veel grotere oplage en vaak zijn de opstartkosten van een drukkerij gelijk en wordt het pas goedkoper naarmate je meer magazines laat drukken.
En zoals @JeMoeder al benadrukte heeft ze ook nog een bedrijf in arm genomen die de hele handeling regelt (magazines verpakken en versturen). Die manuren zullen ook wel wat kosten.
Voor mijn kookboek was de opstart van de drukkerij ca. €10.000 en hebben we uiteindelijk een kleine €9 per boek betaald (excl. btw, met de opstart meegerekend. Voor een oplage van 7000 stuks).
Nu zal de opstart van een magazine goedkoper zijn, maar het zou me niet verbazen als ze iets van 4-5 euro aan drukkosten kwijt is geweest. Dan komen daar nog verzendkosten en handeling bovenop. Dus dan zit je toch op 7 tot 9 euro ps.
Miljuschka laat ook op dezelfde manier een magazine drukken en zij vraagt €15. Haar oplage zal flink groter zijn dan 800 stuks. Dus dan wordt het ook een stuk goedkoper om ze te laten drukken. Dus die 19,95 is denk ik niet heel gek (het verschil in inhoud even buiten beschouwing gelaten).
Het is een beetje een epistel geworden haha, maar ik vind het wel interessant.
Een magazine in de winkel bevat ook veel reclame, en dit niet denk ik? Maar inderdaad, drukwerk is gewoon heel duur. En 16K omzet is simpelweg gewoon geen 16K op je bankrekening