Het influencertopic #23

En dan is het probleem ook nog dat die 800 eigenlijk geen bulk is. Een magazine dat in de winkel ligt heeft een veel grotere oplage en vaak zijn de opstartkosten van een drukkerij gelijk en wordt het pas goedkoper naarmate je meer magazines laat drukken.
En zoals @JeMoeder al benadrukte heeft ze ook nog een bedrijf in arm genomen die de hele handeling regelt (magazines verpakken en versturen). Die manuren zullen ook wel wat kosten.

Voor mijn kookboek was de opstart van de drukkerij ca. €10.000 en hebben we uiteindelijk een kleine €9 per boek betaald (excl. btw, met de opstart meegerekend. Voor een oplage van 7000 stuks).
Nu zal de opstart van een magazine goedkoper zijn, maar het zou me niet verbazen als ze iets van 4-5 euro aan drukkosten kwijt is geweest. Dan komen daar nog verzendkosten en handeling bovenop. Dus dan zit je toch op 7 tot 9 euro ps.

Miljuschka laat ook op dezelfde manier een magazine drukken en zij vraagt €15. Haar oplage zal flink groter zijn dan 800 stuks. Dus dan wordt het ook een stuk goedkoper om ze te laten drukken. Dus die 19,95 is denk ik niet heel gek (het verschil in inhoud even buiten beschouwing gelaten).

Het is een beetje een epistel geworden haha, maar ik vind het wel interessant.

15 likes

Een magazine in de winkel bevat ook veel reclame, en dit niet denk ik? Maar inderdaad, drukwerk is gewoon heel duur. En 16K omzet is simpelweg gewoon geen 16K op je bankrekening

3 likes

Natuurlijk is 16k omzet geen 16k op je rekening, maar alsnog vind ik het absurd veel voor een magazine met foto’s van Cynthia in Japan. De Lonely Planet Japan kost ook €20 en daar heb je toch echt veel meer aan

5 likes

Ja lekker boeiend, sommige mensen willen geen lonely planet maar een magazine van Cynthia.

17 likes

Hahahahaha ja ik vind het een super leuk idee om mijn vakantie fotoboek magazine stylo te maken en dat ga ik ook zeker doen. Maar het blijft gewoon een privé fotoboek wat blijkbaar 800 mensen kopen :joy::joy::joy::joy:

6 likes

Ja dat snap ik dus ook niet. Het gaat natuurlijk over Japan en dat onderdeel is misschien interessant als je daar geweest bent of naar toe wilt. Maar toen ze er door heen bladderde zag ik echt vooral een boek met veel foto’s van haar (en haar vriend). Wat is daar leuk aan?

10 likes

Dit is het interessante eraan. Dit is het proof of concept, in de volgende adverteert KLM, structuurjunkie en dat gekke badjassenmerk.

5 likes

Ik kijk nooit enzo knol maar ben helemaal gefascineerd door zijn japan vlogs. Leuk om te zien.
Die gast geeft ook veel uit, denk dat ie door zn vlogs de reis en alles wat ie daar koopt en uitgeeft al meteen weer terugverdiend haha

11 likes

Zelfs de babyshower van Myron is helemaal beige :joy:

45 likes

Zo ontzettend boring dat beige

25 likes

Als ze in hun opvoeding net zo consequent zijn als in het kleurenthema komt het wel goed.

24 likes

Ik mag niks zeggen want mijn babykamer is ook beige en zwart, maar dit is wel heel sad. Voor mijn gevoel is zij ook echt een teen mom, terwijl ze gewoon 26 is :woman_shrugging:t3:

10 likes

Wat maakt dit sadder dan jouw beige dan?

13 likes

Ja dit lijkt meer op een vergadering in een tandartspraktijk dan een gezellige babyshower :grimacing:

41 likes

Ja in jullie ogen waarschijnlijk niks :joy: zoals @Moondust zegt vind ik dit echt totaal sfeerloos.

6 likes

Zijn die bloemen ook beige en met de groene blaadjes weggehaald? :joy:

8 likes

Ook die bruine bloemen op tafel :sob::sob:

En dan krijg je een uitnodiging voor een baby shower met als dress code volledig beige anders ben je niet welkom?

10 likes

Ik vroeg me ook al af hoe dat in de desbetreffende Whatsapp groep is gecommuniceerd.

Maar het zal vast ‘neutral tones’ ofzo genoemd zijn. Of met een sad beige pinterest bord erbij zodat je wel wist dat kleur niet gewaardeerd zou worden.

8 likes

Jaa of teamuitje van JoshV :sweat_smile:

21 likes

Is het ook niet een beetje vroeg voor een babyshower al? Ik heb echt het idee dat ze nog helemaal niet zo ver is toch?

5 likes