En dan is het probleem ook nog dat die 800 eigenlijk geen bulk is. Een magazine dat in de winkel ligt heeft een veel grotere oplage en vaak zijn de opstartkosten van een drukkerij gelijk en wordt het pas goedkoper naarmate je meer magazines laat drukken.
En zoals @JeMoeder al benadrukte heeft ze ook nog een bedrijf in arm genomen die de hele handeling regelt (magazines verpakken en versturen). Die manuren zullen ook wel wat kosten.
Voor mijn kookboek was de opstart van de drukkerij ca. €10.000 en hebben we uiteindelijk een kleine €9 per boek betaald (excl. btw, met de opstart meegerekend. Voor een oplage van 7000 stuks).
Nu zal de opstart van een magazine goedkoper zijn, maar het zou me niet verbazen als ze iets van 4-5 euro aan drukkosten kwijt is geweest. Dan komen daar nog verzendkosten en handeling bovenop. Dus dan zit je toch op 7 tot 9 euro ps.
Miljuschka laat ook op dezelfde manier een magazine drukken en zij vraagt €15. Haar oplage zal flink groter zijn dan 800 stuks. Dus dan wordt het ook een stuk goedkoper om ze te laten drukken. Dus die 19,95 is denk ik niet heel gek (het verschil in inhoud even buiten beschouwing gelaten).
Het is een beetje een epistel geworden haha, maar ik vind het wel interessant.