Het influencertopic #23

Haha ja lol maar dit is toch de omgekeerde wereld :joy: wat een luxe voor jou en anderen die hun bed uit kunnen rollen wanneer ze willen, maar dit geldt toch totaaaaal niet voor de meerderheid? De forever never ending spits…?
Leerkrachten etc.

25 likes

Ik ben oa om deze reden geen leerkracht geworden, al lijkt het me best leuk

5 likes

Ik snap ook niet waarom scholen zo vroeg beginnen. Ik vind het kut, de leerlingen vinden het kut…als het aan mij lag begonnen we om 10 uur. Als je alle tussenuren enzo uit een rooster haalt kunnen we allemaal als nog om 5 uur naar huis.

Maar mij word niets gevraagd helaas.

15 likes

ik snap niet wat vroeg opstaan met boomers te maken heeft, want millennials hoeven niet te werken ofzo? ik geloof dat ik de clou mis, terwijl ik toch echt net zo oud ben als Claire haha

11 likes

Natuurlijk zijn er uitzonderingen als leerkrachten (en bepaald zorgpersoneel, en supermarktmedewerkers, etc.), maar voor mijn gevoel werkt de meerderheid (en zeker hier op het forum) juist op kantoor, en als je kantoorwerk doet hoef je toch niet per se om 8:00u te beginnen lijkt me?

1 like

Ik werk op kantoor maar begin juist altijd om 07.30 haha. Maar dat is wel een eigen keuze zodat ik langer de avond thuis heb. Gemiddeld beginnen collega’s vaak tussen 8 en 9 bij mij.

10 likes

Volgens mij zijn dat niet de uitzonderingen, maar is dat juist “de norm” (helaas) en alle mensen die zelf kunnen bepalen wanneer ze beginnen, lijken mij juist de uitzonderingen. Ik vind het beeld dat je hier op t forum ziet met alle thuiswerkers, niet echt representatief
Denk echt alleen al aan al die beroepen waar onze maatschappij op draait

Again: de forever never ending spits is daarnaast ook het bewijs haha

17 likes

Ik werk op kantoor en begin het liefst tussen 7 en half 8, terwijl ik ook half 10 mag beginnen. Vind het heerlijk! Ik rij twee keer voor de spits weg, eerste uur/anderhalf is er nog niemand dus heerlijk rustig en lekker op tijd weer naar huis.

Straks met kind gaat dit me niet meer lukken en daar baal ik nu al van haha!

16 likes

Denk dat dit eerder de reden is voor die neverending spits, dat mensen die vroeger of later kunnen beginnen dat niet doen @Enthusiasm . Weet niet wat jij onder beroepen waar onze maatschappij op draait rekent, maar behalve leerkrachten werken daarvan toch juist veel met onregelmatige werktijden (zorgpersoneel bijvoorbeeld) en hoeven dus juist niet tijdens de spits te beginnen

3 likes

Werkte het maar zo.

5 likes

Trap er niet in! Ochtendmensen hebben zo’n monopolie dat we zelfs als avondmens denken dat we zo moeten zijn. Maar je bent niet beter als je vroeg op staat!

57 likes

Ik vind vroeg opstaan ook klote, maar start idd ook het liefst tussen 7:30 en 8:00 zodat ik uiterlijk 16:30 weg kan. Dan ben ik rond 17:00 thuis, dan nog kind ophalen en/of koken etc. En savonds meer tijd voor huishouden en sport enzo. Langer in bed liggen is tof, maar zou niet weten hoe ik dan verder alles gedaan moet krijgen. (Hier niet de luxe van thuiswerken en wasjes etc tussendoor doen. Ik ben elke werkdag minstens 9,5 uur weg van huis)

9 likes

Wel als je een bepaald aantal uren moet maken en je ook op tijd thuis moet zijn.

9 likes

Sjonge jonge, kunnen we het misschien weer hebben over gevingerd worden in een spa?

80 likes

Waar gebeurt dit?

29 likes

Reageer je dit nu op je eigen post?:face_with_raised_eyebrow:

24 likes

Boeie

2 likes

Vergeten uit te loggen zeker

23 likes

Hahah

5 likes

Betty…? :thinking: