Het influencertopic #23

Geboren en getogen Almeerder hier en ben er inmiddels trots op. Heeft tijd gekost om mij er niet voor de schamen precies om deze reacties altijd, zo vermoeiend en saai :yawning_face:

(En ja natuurlijk heb ik ook 4 jaar in Utrecht en 10 jaar in Amsterdam gewoond maar ben net verhuisd naar Almere omdat we hier wel een huis konden kopen en ben daar erg tevreden over, amsterdam om de hoek :ok_hand:)

28 likes

Goeie voor in m’n bevallingsplan, breng me NIET naar Almere.

2 likes

Can’t relate met deze zorgen maar ik moest wel echt keihard lachen toen een Duitse vriend erachter kwam dat ik in Leiden was geboren en het een vreselijke plaatsnaam vond, echt, verschrikkelijk, wat doen Nederlanders zichzelf aan met ā€œLeidenā€ om een kind op de wereld te zetten

5 likes

Er heeft mij volgens mij nog nooit iemand gevraagd naar mijn geboorteplaats in mijn paspoort?

25 likes

Ik mag hopen dat je iets terug zei over Darmstadt.

11 likes

Nou, het is Zoetermeer of terugdouwen. Dan weet ik het wel hoor :joy:

2 likes

Ja maar dit dus, het is gewoon zo random. En dat mensen daar helemaal dingen aan gaan verbinden wat dit zegt over jij als persoon, lijkt me zo vermoeiend en saai idd @boonie

13 likes

ja en ook alsof je er wat aan kan doen waar je geboren bent, je superieur voelen over/neerkijken op iets randoms waar precies niemand invloed op heeft?

9 likes

Heel random maar mijn rij-examinatoren (helaas meervoud) begonnen er echt elke keer over.

ā€œJe klinkt helemaal niet Brabantsā€ ā€œOh kom je uit … dat is een eind uit de richtingā€ etc.

Maar waarschijnlijk wilde ze gewoon wat small-talk starten en was dit het enige aanknopingspunt op mijn examenformulier :smile:

Verder wordt er weinig naar gevraagd idd.

3 likes

Jeetje wat wordt er hier neergekeken op bepaalde woonplaatsen. Je bent echt niet chiquer of meer waard als je wordt geboren in een grote stad.

36 likes

ik wist helemaal niet dat dit zo’n ding was :sob:

24 likes

Ik word in Limburg niet als een volwaardige Limburger beschouwd omdat ik ben geboren in een ziekenhuis in Brabant, dus dit is niet enkel een randstedelijk probleem!

Ik kan hier zelf overigens prima mee leven.

4 likes

Het boeit me eigenlijk ook geen hol waar nederlanders geboren zijn tbh. Of het nou in een stad of kutdorp is. Het is allemaal even saai.

18 likes

Je kunt in je overlijdensadvertentie toch ook gwn liegen als je het echt erg vindt (/vond lol). Niemand die het op zal vallen

11 likes

Is het ook niet

3 likes

Wel tof als er dan na je overlijden een rectificatie in de krant komt. Ben je toch nog een beetje levend :joy:

9 likes

:joy::sob:

8 likes

nou dit hele gesprek impliceert iets anders hahaha

6 likes

Die kinderen hebben later geen paspoort om te showen, die hebben gewoon een chip.
En niemand vraagt ooit waar mijn hond geboren is.

7 likes

Purra

7 likes