Het influencertopic #23

Tegenwoordig zijn die rouwkaarten zo hip, hoeft helemaal niet meer joh

4 likes

Ja dit hadden we dus met mijn opa, die is geboren en gestorven in een ziekenhuis in een stad waar hij 0 mee had, zag er zo raar uit op de kaart. Er is uiteindelijk nog iets aan symboliek toegevoegd aan de kaart voor de plek waar hij vandaan kwam

9 likes

Gelukkig staat er in het paspoort van mijn kind Alkmaar maar het had net zo goed Den Helder kunnen zijn! Zelfde ziekenhuis en ik woon precies tussenin.

6 likes

Zoetermeer bestond ten minste al en heeft nog een oude dorpskern, ze hebben het alleen uitgebreid en lelijk gemaakt. Almere is nog erger dus dan Zoetje

5 likes

Klinkt even kut tbh. Sorry :joy:

14 likes

Alkmaar is tenminste nog een leuke stad t.o.v. dat godvergeten gat Den Helder waar je alleen komt als je naar Texel gaat.

10 likes

:sob:

maar ja het was dit of ik was overleden in een nog vreselijker gat

63 likes

Geboren en getogen Almeerder hier en ben er inmiddels trots op. Heeft tijd gekost om mij er niet voor de schamen precies om deze reacties altijd, zo vermoeiend en saai :yawning_face:

(En ja natuurlijk heb ik ook 4 jaar in Utrecht en 10 jaar in Amsterdam gewoond maar ben net verhuisd naar Almere omdat we hier wel een huis konden kopen en ben daar erg tevreden over, amsterdam om de hoek :ok_hand:)

28 likes

Goeie voor in m’n bevallingsplan, breng me NIET naar Almere.

2 likes

Can’t relate met deze zorgen maar ik moest wel echt keihard lachen toen een Duitse vriend erachter kwam dat ik in Leiden was geboren en het een vreselijke plaatsnaam vond, echt, verschrikkelijk, wat doen Nederlanders zichzelf aan met “Leiden” om een kind op de wereld te zetten

5 likes

Er heeft mij volgens mij nog nooit iemand gevraagd naar mijn geboorteplaats in mijn paspoort?

25 likes

Ik mag hopen dat je iets terug zei over Darmstadt.

11 likes

Nou, het is Zoetermeer of terugdouwen. Dan weet ik het wel hoor :joy:

2 likes

Ja maar dit dus, het is gewoon zo random. En dat mensen daar helemaal dingen aan gaan verbinden wat dit zegt over jij als persoon, lijkt me zo vermoeiend en saai idd @boonie

13 likes

ja en ook alsof je er wat aan kan doen waar je geboren bent, je superieur voelen over/neerkijken op iets randoms waar precies niemand invloed op heeft?

9 likes

Heel random maar mijn rij-examinatoren (helaas meervoud) begonnen er echt elke keer over.

“Je klinkt helemaal niet Brabants” “Oh kom je uit 
 dat is een eind uit de richting” etc.

Maar waarschijnlijk wilde ze gewoon wat small-talk starten en was dit het enige aanknopingspunt op mijn examenformulier :smile:

Verder wordt er weinig naar gevraagd idd.

3 likes

Het heerlijkst vind ik mensen die op een kutplek geboren zijn of wonen en daar ‘niet om geven’, maar er toch veel om geven

32 likes

Jeetje wat wordt er hier neergekeken op bepaalde woonplaatsen. Je bent echt niet chiquer of meer waard als je wordt geboren in een grote stad.

36 likes

ik wist helemaal niet dat dit zo’n ding was :sob:

24 likes

Ik word in Limburg niet als een volwaardige Limburger beschouwd omdat ik ben geboren in een ziekenhuis in Brabant, dus dit is niet enkel een randstedelijk probleem!

Ik kan hier zelf overigens prima mee leven.

4 likes