Wauw
Poging tot serieuze uitleg:
Omdat Enzo van zijn opa houdt. We gaan inderdaad allemaal een keer dood en onze geliefden gaan ook een keer dood. Maar ook als dat in de “goede” volgorde gebeurt, dan nog blijft het toch zwaar om iemand te verliezen van wie je veel houdt? Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar geen empathie voor hebt.
Thank god van wel.
Bijna al mijn close vrienden hebben een dode ouder, denk dat ze me echt zouden aanstaren als ik heel hard ging janken om mn oma.
En again, dit forum is echt verloren.
Het is gewoon Viva hier.
Ik heb twee dode ouders en alsnog kan ik begrijpen dat je heel verdrietig kunt zijn om het verlies van je opa of oma.
Gelukkig hebben jouw vrienden dan dezelfde normen en waarden als dat jij hebt.
Ik heb zelf ook een dode ouder en zou echt niemand raar aankijken als zij zouden huilen om een opa of oma. Juist omdat ik weet wat verlies en rouwen is.
Ja ze zijn ook gewoon een stuk chiller dan de gemiddelde forummer, zou niet bevriend kunnen zijn met mensen die helemaal flippen over dat je de dood van iemand van 85 geen tragedie vindt.
Zie ook dat de mensen die mn post liken wel alle chille forummers (in mijn ogen) zijn dus het is idd een kwestie van smaak denk ik.
Natuurlijk is dat moeilijk en verdrietig, maar er wordt nu door sommigen gereageerd alsof Enzo in een uitzonderlijk moeilijke periode in zijn leven zit omdat zijn 80+ opa is overleden door natuurlijke oorzaken. Terwijl dat gewoon een beetje een fact of life is.
Betekent niet dat hij er fluitend doorheen moet gaan, maar als buitenstaander doen alsof er een grote tragedie heeft plaatsgevonden is ook weer overdreven.
Wtf? Dus als 1 van jouw ouders dood gaat dan is het ook niet zo moeilijk want het hoort bij het leven? Je weet toch helemaal niet wat voor band iemand heeft met zijn opa of oma.
Nou maar dat is toch een heel andere situatie? Als je rond de 30 bent en je grootouders rond de 85 is het best logisch dat hun dood er een keer aan komt. Is bij ouders toch heel anders tenzij zij ook zo oud zijn?
Ja het zijn de mensen die wel vaker posten dat ze niks met familie hebben.
Ff wat anders, echt veel influencers zitten allemaal neokoloniaal op Bali of Zuid-Afrika te doen. Zie je van die filmpjes op Bali van een soort Klein Amsterdam. Ook die vivanhoorn die iets postte dat ze toch misschien naar capetown moet verhuizen/of zich daar helemaal thuis voelt ofzo, beetje wereldvreemd
Ja waar komt die Kaapstad hype nou weer vandaan? Ibiza is niet meer interessant genoeg?
Er zijn ook zat mensen van die leeftijd zonder ouders, dus ik vind het gewoon een kromme redenatie. Wij weten niet wat voor band diegene heeft met zijn opa of oma. Het hoort bij het leven, net als het overlijden van je ouders. Maakt het niet minder verdrietig of kut.
Maar dat iets verdrietig is is toch iets heel anders dan er een hele zware tijd aan koppelen en er een soort ongeëvenaarde tragische gebeurtenis van maken.
Mijn cavia is doder 2.0
Er staat letterlijk een moeilijkere periode in het bericht dat gequote wordt. Er staat nergens dat het een tragedie is. Verlies en rouwverwerking is ook een moeilijkere periode.
Nou ik vind een moeilijke periode dus echt wat overdreven voor iets wat “gewoon” verdrietig is.
Bless iemand met verstand
Wil je ook in de lounge?
Claire Lucia is ook in Zuid Afrika. Had het ook al over dat ze daar ook wel een huis zou willen hebben. Wat een leven, altijd maar vakantie