Het influencertopic #24

Ze doen niet anders van verhuizen toch

6 likes

De kosten zijn in dit geval ook de 300.000 euro die door volgers in hen geïnvesteerd is zodat zij met magere voorbereiding hun droom (volgers afzetten met een afgeragd vakantiepark waar ze zelf nooit heen zouden gaan) konden gaan leven. Vind het allemaal zo zielig niet. Ze hebben zich rijk gerekend gebaseerd op haar influencerstatus en dit is de reality check.

Edit: Mag ik jullie eraan herinneren dat ze eerst meerdere aannemers spraken voor die renovatie van het park. Die allemaal zeiden dat het volstrekt onmogelijk was en ze vervolgens drie festival opbouwers inhuurden om het kunstmatig op te knappen.

109 likes

Over huizen gesproken een positieve noot: vind het echt heel leuk om te zien hoe Jessie het huis inricht in zo’n Engelse stijl!

31 likes

Gvd ik zocht het Wylde potemkindorp net op op YouTube en werd weer geconfronteerd met de uitspraak ‘muy dik’ :rage::rage::rage:

10 likes

Ik gil :laughing: Het ergste was trouwens dat dat ‘muy dik’ ook opeens op dit forum verscheen.

7 likes

Flikker op met je jank emoji @Shaaar

5 likes

Ga mij niet lopen framen hierzo. Context is essentieel.

6 likes

Hahah ik zit op de achtergrond ook met een aflevering, heb het nooit gezien maar met de kennis van nu is het wel interessant.

3 likes

Ik kijk ook die eerste aflevering waarmee ze met een aannemer over het park heen gaan maar wow… wat vreselijk onprofessioneel komen ze daarin over? Ik kan er eigenlijk bijna geen medelijden mee hebben :flushed:

4 likes

Ik ook, ze zijn echt van die enorme naïeve luide randstedelingen en i love dat die vorige eigenaren hun duidelijk echt haten.

Proost voor Wilma en Marianne :clinking_glasses:
Denk dat ze genieten van deze dag.

30 likes

Heb dit verhaal altijd een beetje van de zijlijn gevolgd maar wat een domme mensen? Kijk nu die afleveringen van net5… 3 mensen die doen alsof ze in de speeltuin zijn zei de oude eigenaresse😂 Ze dacht leuk huisjes opknappen en vergaten vervolgens dat het een lopend vakantie park moest worden🙈 ook dat ze geen verzekering hadden bij de overdracht…

4 likes

Alleen als je anders hebt overeengekomen is de aansprakelijkheid verdeelbaar. Dan is er ook nog eens sprake van regresrecht etc.

1 like

in sommige gevallen is een faillissement inderdaad beter, maar dat heeft te maken met heel veel randvoorwaarden. Is er vermogen? Is er negatief vermogen? Hoe zijn schulden ontstaan? Is er sprake van pandrecht? (Ik begeleid faillissementen voor m’n werk trouwens)

8 likes

Hoe lang hebben zij nou daadwerkelijk in Amsterdam gewoond? Nog erger man dat je je in zo’n korte tijd zo’n heel imago aanmeet en daarna totaal wereldvreemd bent

Echt van die vibes van een student die op Erasmus gaat en daarna 2 international is om nog op Nederlandse woorden te komen

9 likes

was het niet slimmer van ze geweest om een BV op te richten met zo’n giga lening? Een VOF is toch eigenlijk best een domme keuze bij zo’n risicovolle onderneming?

Ik ben niet super goed op de hoogte van deze situatie maar ik dacht altijd dat je met een BV niet persoonlijk aansprakelijk kan worden gesteld tenzij je echt mismanagement pleegt, en met een VOF wel persoonlijk voor de schulden opdraait. Dat had waarschijnlijk een fiscalist heel goed voor ze uit kunnen zoeken…

3 likes

Nog los van hoe het juridisch zit denk ik dat ze ook marketingtechnisch nadenken. Het zou denk ik voor de beeldvorming echt heel kut zijn als ze dat bedrijf failliet laten gaan terwijl ze zelf in een gigantische huis wonen en een luxe leven leiden. Dus dit is misschien ook gewoon een tactische zet? Misschien zelfs wel in de hoop dat er weer sponsordeals/steun/schenkingen uit voort komen.

6 likes

Ik denk niet dat we vanaf het internet kunnen oordelen wat verstandig is qua rechtsvorm. Maar het is een misvatting dat je niet persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden met een bv. Meestal ben je veilig (er is tenslotte wel een reden waarom bedrijven organisatiestructuren oprichten met holdings en werkmaatschappijen). Maar er zijn ook situaties mogelijk waarin je (beperkt) persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden door slecht leiderschap (beetje vaag wat dat is, weet ik ook het fijne niet van).

7 likes

Nouuu dit lijkt mij wel echt ver gaan toch haha. Dat ze dachten, laten we een VOF doen want als het dan misloopt dan verliezen we alles en dat is marketingtechnisch beter :sweat_smile: ik denk eigenlijk niet dat ze er vanuit zijn gegaan dat het mis zou gaan denk dat ze er heel naïef in zijn gegaan en verwachtten dat het wel zou lopen ivm hun bereik. Er zullen wel bepaalde voordelen aan een VOF ten opzichte van en BV zitten. Al kan ik met een rondje snel googlen dat niet echt duidelijk vinden, behalve: weining administratieve verplichtingen, weinig regels voor de VOF, fiscaal voordelig bij winsten onder €100.000.

Ik las ook: “Net als de eenmanszaak is de vennootschap onder firma niet aantrekkelijk voor investeerders. Als je investeert in een VOF word je in principe altijd vennoot, en daarmee hoofdelijk en persoonlijk aansprakelijk.”

9 likes

Je kan bij een BV ook persoonlijk aansprakelijk zijn als er inderdaad sprake is van onbehoorlijk bestuur/mis management. Een curator gaat daar, vaak op basis van bevindingen van de Belastingdienst, over. Dus ook met een BV kan je persoonlijk aansprakelijk zijn, daarnaast teken je met dit soort leningen ook pandrecht of eigendomsrecht (vaak prive of idd op je huis)

5 likes

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom je in godsnaam een vakantiepark zou beginnen waar je 2,5 uur rijden vandaan woont. Als je zoiets wil starten en succesvol wil maken moet je daar echt ontzettend veel tijd en energie in investeren of een heel goede parkbeheerder/manager aanstellen die bereid is om dit te doen en die misschien zelf mede-eigenaar is (ik vraag me anders namelijk af of iemand bereid is om zo hard te lopen). Volgens mij zijn ze gewoon heel erg naief geweest hierin en hebben ze de overtuiging gehad dat vanwege de influencer status van Rachel dit sowieso als een trein zou gaan lopen. Blijkbaar hebben ze het zowel zakelijk als juridisch dus ook heel amateuristisch aangepakt. Onwijs zuur natuurlijk dat ze dat mooie huis moeten verkopen, maar ook wel een klein beetje eigen schuld. Ze hebben nogal naïef een groot risico genomen en dat heeft niet goed uitgepakt.

37 likes