Ik vind het tbh vooral zo naïef dat ze zichzelf als een zeer progressieve (queer) vrouw beschrijft en dan gelooft dat een relatie met een traditioneel christelijke man een ontzettend goede match gaat zijn. Ze geeft ook aan dat ze heel vaak botsen wat betreft vrij fundamentele elementen (wat logisch is gezien zijn achtergrond en opvoeding).
Het gaat er steeds over dat hij zo verwerpelijk bezig zou zijn (financieel gewin, haar gebruiken voor een visum etc.) maar ik twijfel juist een beetje aan haar motieven. Ik heb nog steeds het gevoel dat het een soort fetisj is (zeker als je kijkt hoe ze eerder omging met POC) en ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat er in dit soort relaties toch altijd sprake is van een scheve machtsverhouding (iemand haalde 90 day fiancé al aan, daar doet dit me ook aan denken! En daar zie je dit dus ook heel vaak. Het enige dat ontbreekt is een flink leeftijdsverschil). Als hij hier is gaat hij volledig van haar afhankelijk zijn en zeker wetende dat ze nogal fundamenteel van mening verschillen op veel vlakken, vind ik dat voor hem ook niet zo’n goede basis om naar een land te komen waar je niets of niemand kent. Het is een zwarte man, rechtstreeks afkomstig uit een totaal andere cultuur. Als er iemand in dit verhaal kwetsbaar is, is hij het straks wel (en dat kan hij zelf gewoon totaal niet overzien)