Ik heb het idee dat het in het begin ook minder slecht was en mensen tevredener waren?
Ja klopt staat ook in de reacties, de huismuis zei ergens dat ze de laatste tijd niet het niveau hebben kunnen bieden wat ze willen. Dat ze dat ook aan het hart gaat, of zoiets.
huismuis hahaha
Haha mijn zus ook die vond t ook geweldig geloof ik maar die is ook helemaal fan van types zoals de huismus
Ik heb het idee dat het Wylde pad best een groot succes had kunnen worden, mits je er zelf bij woont en er strak op zit of mensen vindt die net zo gepassioneerd erover zijn als jij en vastbesloten zijn om er een succes van te maken. Ik heb zelf het idee dat ze dat park opgezet hebben, onderschat hebben hoeveel gedoe het is om een park te runnen waar je zelf 2,5 uur vandaan woont en het vervolgens in handen hebben gelegd van wat mensen die dit als bijbaantje doen en/of niet echt hart voor de zaak hebben. Het type mensen dat hierop af komt lijkt me degenen die willen dat alles er helemaal insta perfect uitziet. Dan moet je daar als management ook echt strak op zitten. Sowieso lijkt het me in het laagseizoen best lastig. Er is daar in de wijde omtrek echt vrij weinig, dus je zal toch het e.e.a. aan entertainment en voorzieningen moeten organiseren, wat in het hoogseizoen waarschijnlijk wel rendabel is maar in het laagseizoen niet.
Gaat de Huismus zelf niet failliet aan dit? Als het slecht verkocht wordt?
Indd, en het valt sowieso niet te onderschatten hoeveel werk zoiets is, al woon je er naast.
Zoiets als een soort side hussle zonder een management team wat er strak bovenop zit is onmogelijk.
Ik vraag me ook af of het rendabel is om genoeg service en faciliteiten te hebben op zoân park (gezinnen verwachten iets anders dan 50+ers en sowieso verwacht je voor de prijs wel iets) met een beperkt aantal accommodaties.
Ik hoop (en neem het eigenlijk ook wel aan) dat ze het wel zo geregeld hebben dat HWP en De Huismuts (als bedrijf) in verschillende bvâs zijn onder gebracht en dat Rachel/Willem dus privĂ© niet aansprakelijk zijn.
Dat is het risico van ergens in investeren / crowdfunding ; je hebt lang niet altijd recht op het geld ââterugââ. Blijft altijd een gok of je van te voren denkt dat iets gaat floppen en uitloopt op een faillissement of iets een succes wordt. Het lijkt me dat ze het Wylde pad met verlies gaan verkopen.
Ja precies⊠logisch ook natuurlijk.
Ik bedoel vooral: ik zou er slecht van slapen als ik diegene was die zoân crowdfunding had opgezet.
(Maar zie nu dat die crowdfunding wel al 2 jaar geleden was. Had me nog niet goed genoeg ingelezen en dacht in eerste instantie dat de crowdfunding afgelopen zomer was. Daardoor leek het me Ă©xtra naar, alsof de eigenaren maar een paar maanden âhun best hadden gedaanâ.)
Idd gebrek aan onderhoud en gebrek aan leiding van het personeel. Volgens mij zijn dat wel 2 grote issues die pas later zijn gekomen, en dan moet je toch daar aanwezig zijn om aan te pakken. Als je dat niet wilt/kunt is verkopen de enige optie.
Ik vind de vraagprijs 1.4 miljoen (zelfs voor friesland) wel laag, maar je moet als nieuwe eigenaar wel ook echt aan de bak. Lees ook veel over vocht- en ventilatieproblemen in de badkamer. Nou succes daarmee.
Jaaromzet 2023 is 750k btw, voor mn gevoel ook best laag als je je kosten in onderhoud, personeel etc bedenkt? Maar miss iemand met meer kennis hiervan, die dat weet.
Was haar vader niet op dat park gaan wonen, als een soort beheerder? Had daar ook zijn huis voor opgegeven, volgens mij. Of dat was het plan, staat me bij.
Meid, die was 'm na een paar weken al gesmeerd
Ik zou ook denken dat de jaaromzet laag is als alle kosten eraf zijn - ook al wordt het schijnbaar rampzalig onderhouden, maar o.a. rekeningen zoals elektriciteit etc. zullen hoog zijn op een vakantiepark - en wat ze nog aan rente + schuld hebben maandelijks aan bijv. crowdfunding of hypotheek / lening. Gok dat ze dat niet alleen van eigen geld hebben betaald.
Omzet is enkel het bedrag wat je binnenhaalt aan âverkopenâ. Wat jij omschrijft is winst.
Oh, gelukkig voor hem! Die paar weken is precies hoelang ik het gevolgd heb voor ik het niet meer trok om ernaar te kijken.
Ja, en alals die kosten die @VanderWoodsen beschrijft er idd nog af moeten is het sowieso verre van winstgevend lijkt me.
Yes fout, bedoel ik inderdaad! Als die 750 de omzet is, blijft er van winst nauwelijks iets over gok ik.