Het influencertopic #24

Hoezo is Maup een afkorting van Maurits? Waar komt die P ineens vandaan??

Echt een lastige naam in de categorie Paul.

24 likes

Dat is toch vaak hoe afkortingen (/koosnamen) van namen werken. In Elisabeth zit ook geen p, toch heetten veel vrouwen Bep.

14 likes

Geen idee waar die p vandaan komt maar in mijn omgeving ook iemand die Maurits heet en Maup wordt genoemd, dus is blijkbaar wel iets wat vaker voorkomt.

8 likes

Ik vind het ook een gekke naam, maar hoop wel dat het goed met haar gaat (gezien de situatie met Pieter, met wie het uit is als je de Juicechannels moet geloven).

4 likes

Ik ken maupie als bijnaam voor mensen met een verstandelijke beperking :grimacing:

7 likes

Haha ik heb een ex die Maurits heet en die heette op MSN altijd “Maup” :joy: en nu denk ik dat jullie hem allemaal kennen natuurlijk.

6 likes

Een van mijn collega’s is een echte Jeroen. Hij heet Maurits maar neemt zijn zakelijke telefoon op met ‘Maup’ :joy::joy:

4 likes

De opa van mijn man wordt Map genoemd. Ook zo’n rare afkorting. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd gehoord had, maar hij heet echt zo, haha.

5 likes

Waar is de Turbulente Tantes podcast van Co en Nienke gebleven? De eerste twee waren leuk, de derde ging het bijna alleen maar over Co, maar ik kan ze niet meer op Youtube vinden.

2 likes

Ze staan wel nog op Podimo! Staat ook een aflevering op van 2 dagen geleden, in totaal 5 afleveringen.

5 likes

Ze staan ook op Spotify zie ik @Bergson

2 likes

Ja Mauro is right there mensen!! Waarom Maup? Doet me denken aan die in American Horror Story Circus idd, is een van de freaks daar.

2 likes

Met de OG Mauro gaat het iig hartstikke goed, mochten nog meer mensen ineens een flashback krijgen

56 likes

Als Utrechter denken we aan iemand anders als we de OG Mauro horen en hopelijk gaat het slecht met die Mauro :pray:t3:

8 likes

Lotte die een bestelling plaatst bij De Bijenkorf en vervolgens daarvan niks leuk vind en alles weer terugstuurt. Dat kan allemaal natuurlijk, maar zit dan niet van tevoren te roeptoeteren dat je meer duurzame kleding van goede kwaliteit wil. Ga dan gewoon naar de winkel toe.

8 likes

Heb haar lang geleden al ontvolgd maar heb weer eens een blik geworpen en zij is eigenlijk een bruinharige versie van Sarah Rebecca geworden ?!

17 likes

Ja, alleen huilt en klaagt zij minder/niet

8 likes

en koop dan ook vooral geen kleding van samsoe samsoe :joy:

5 likes

Inclusief bijbehorende cringe dansjes

13 likes

Nou, Lotte klaagt toch ook onwijs veel? Over haar lijf, over kleding die niet goed is, over ziek/zwak/missekijk, over een zwaar leven.

10 likes