Maar nogmaals: het is gebeurd nadat zij in haar story heeft gedeeld wat hier over haar wordt gezegd. Dat is alles. Niets over dat dat dezelfde persoon zou zijn. En jij schrijft letterlijk dat je het bizar vindt dat iemand van hier dat kan doen. 1 dat weten we niet en 2 het is wel bijzonder naïef om te denken dat je op een openbaar forum zit met alleen maar goede mensen die alleen vriendelijk kunnen zijn
Ik mag toch echt hopen dat mensen niet denken dat ik dat ben nee. Wat wordt mijn opmerking ook groot gemaakt. Dat vond ik toen ook al.
Ik vind het heel erg voor haar wat haar wordt aangedaan maar daar heb ik helemaal niks mee te maken.
Maar waar kan zij dit uit opmaken?
Misschien dat jij dit antwoord ook niet hebt uiteraard.
Alleen snap niet echt hoe zij deze 2 zaken koppelt;
Ja hier werd eea gepost een tijd geleden over dat ze bepaalde regels had.
En toen is iemand haar daarna vervelend gaan benaderen, en nu zelfs stalken. Bizar
En heeft diegene dan weer het forum aangehaald? Of naar dat forum bericht verwezen…
Ik snap het niet echt
Volgens mij zegt ze alleen dat het is begonnen sinds ze die screenshots op haar story had gedeeld daarover
Dus niet letterlijk dat ze denkt dat het iemand van hier is
Aha dit had ik dan ook even gemist.
Dus de print screens van de berichten hier op FF?
Ja!
Ja dit, hier ben ik t mee eens.
Ik snap ook niet waarom zij in haar filmpje zo’n link legt tussen het forum en haar vertrek op social media. Want het is helemaal niet duidelijk of de bedreigingen van iemand van het forum komen. Sterker nog, ik snap echt niet waarom jouw post in deze context wordt genoemd, wordt zo groot gemaakt. In mijn herinnering was het meer een post als: deze voorwaarden/regels heb ik niks mee, dus gestopt met volgen’.
Maar goed natuurlijk vreselijk voor haar dat ze zich nu zo onveilig voelt.
Wat is dat trouwens met influencers die dan 1 of 2 posts over zichzelf (of hun partner) lezen op dit forum en daar dan een story/post aan wijden. Lijkt me zo vermoeiend. Laatst was er ook al 1. Dan denk ik echt laat het van je afglijden.
Gaat er toch om dat die berichten zijn begonnen nadat ze die screenshots van hier op instagram zijn geplaatst. En de berichten gingen over wat hier besproken was. Ze zegt verder ook niet of het iemand van hier zou zijn, alleen dat het daar over gaat.
Ja dat klopt. En wellicht zie ik het ook gewoon verkeerd hoor. Maar ik zou dit dan anders benoemen. En überhaupt niet daar die post verwijzen.
Maar goed dat je dit reageert want ja dikke kans dat ik echt totaal anders zie dan het merendeel van de mensen hoor
Nu ben je aan het focussen op de manier waarop iemand iets volgens jou zou moeten verwoorden, waarbij je voorbij gaat aan de inhoud: ze wordt bedreigd en na een lange reeks incidenten zowel offline als online is dat de druppel dat ze nu met haar hele social media-account stopt, waar ze haar inkomsten grotendeels uit haalde. Dat is echt fucking heftig, echt niet gepast om door te emmeren (nier enkel jij) over de toon of welke woorden er precies zijn gebruikt (om nog maar niet te spreken van hoe vaak tone policing voorkomt tegen zwarte vrouwen)
Idk dit is een forum waar altijd super heftig wordt gereageerd als iemand iets post dat niet precies binnen de ongeschreven regels valt, en waar forummers hele accounts opzeggen omdat ze één keer weerwoord krijgen op iets. Beetje raar dat dan uitgerekend hier de mening is dat een influencer niet gepast reageert op online intimidatie. Al helemaal omdat ze al eens lid is geweest van dit forum en aan de lopende band op haar ‘toon’ werd aangesproken door een stel witte vrouwen.
Edit: ik weet niet zeker waarom ze vermoedt dat ze via dit forum wordt getreiterd maar laten we niet doen alsof dat noooooit zou gebeuren. We hebben hier onze portie gekkies wel gehad en dan zijn er ook nog heel veel meelezers. En mensen zitten elkaar in de influencer topics enorm op te naaien. Het verbaast me eerder dat hier nog niet eerder problemen mee zijn geweest.
@vitaminwater @grace Thanks voor jullie reacties waar ik mij zeker (deels) in kan vinden. Ik reageer later als ik tijd heb nog uitgebreider (mits het me niet ontschiet)
Ze zegt echt helemaal nergens dat ze door mensen van hier lastig gevallen werd of dat vermoeden heeft. Ze zegt letterlijk dat ze screenshots van hier in haar story had gedeeld, en zij sinds dien lastig gevallen werd. Het is niet gelijk begonnen nadat er hier over haar gesproken is.
Maar waarom zou je er direct vanuit gaan dat het niet iemand van hier is? Ik heb mijn portie met een aantal mensen hier wel gehad op het gebied van racisme en mensen gaan daar echt heel naar van doen. Nog los van dat we elkaar simpelweg niet kennen en de drempel tot intimidatie online heel laag ligt.
We weten het niet, wat we wel weten is dat dit forum de directe aanleiding is en zij niet de eerste is die aangeeft dat ‘kleine’ dingen die hier gezegd hebben grote impact hebben. Daar zouden we wat van moeten leren.
Ik zeg niet dat het niet zo kan zijn. Maar er word nu gedaan alsof zij zelf die conclusie heeft of het zo zegt, en dat is gewoon niet waar.
Maar waarom vind je dat nou zo’n belangrijk detail? Het is een influencer die de naam van het forum noemt in verband met intimidatie van het niveau ‘ik weet precies waar je woont’. Hoe boeiend is het dan of zij het verband direct of indirect legt?
Wellicht niet iemand die hier actief mee post. Maar vergeet niet dat we ook veel mee lezers hebben zowel met als zonder account.
Vind het wel komisch om te zien hoeveel mensen hier zeggen ‘oh dat zou iemand van hier niet doen’!!! Er word alleen maar gespeculeerd over wie het kan zijn maar wat boeit dit? Of het nou een poster is, meelezer of hier is gekomen nadat zij het benoemd heeft. Feit blijft dat het niet ok is, diegene knettergek is & dat het echt ziekelijk is dat iemand zich dusdanig onveilig nu voelt dat ze haar inkomstenbron moet stopzetten.
Wie wil stoppen met die topics is vrij om ze te negeren?
Ik zie bijna nooit zulke discussies overigens.
Omdat het gesprek boven mij erover gaat hoe zij dat verband kan leggen etc. Daarom zeg ik dat zij dat nergens zelf zo zegt.
@Llamacorn ik zeg zelf helemaal niet dat het niet iemand van hier kan zijn. Zou prima kunnen namelijk. Ik zeg het omdat er aannames worden gedaan over de verbanden die marketingvrouw zou leggen terwijl zij zelf dat nergens zo zegt.