Het influencertopic #24

Doortje kruisheer is op vakantie in Zuid-Afrika en er zijn op haar foto’s en zo geen zwarte mensen te zien. Alleen de mensen van de bediening zijn zwart, ze lijkt op Mallorca te zitten in plaats van een Afrikaans land.

12 likes

Waarschijnlijk omdat de helft van alle witte yuppen + influ’s daar momenteel aan het “overwinteren / digital nomad’en / hybrid working” is :sob:

Ik vergat nog de ergste: workation

16 likes

Ja en ze naar dezelfde type zaken gaan als in Amsterdam. Leuke hippe barretjes(zo zeggen jullie het toch in NL?) en restaurants. Niets lokale bevolking, we blijven in onze gated communities.

13 likes

:sparkles: hotspots :sparkles:

6 likes

Ik ben toen ooit via de huismuts die naar een bruiloft ging terecht gekomen op het insta account van de bruid en haar vriendengroep. Allemaal mensen van adel die in Zuid-Afrika wonen en die hele aesthetic foto’s op hun insta plaatsen maar waarop ook nooit maar enig zwart persoon te zien is.

4 likes

Ik was echt net met dezelfde “verbazing” naar stories van jackmorris (doyoutravel) aan het kijken en daarna las ik de posts hierboven. Het lijkt op insta echt alleen nog maar een soort ibiza met allemaal witte :sparkles:aesthetic :sparkles:modellen daar?

4 likes

Kent iemand Nicola Ebbink? Die komt steeds voorbij op mijn TikTok en zit/zat nu ook in Kaapstad. Lijkt haast een karikatuur van een oud zuid blonde meid maar is echt. Vliegt 3x per maand naar Barcelona want ze heeft een ‘barca boyyyy’ en dan geeft ze tips als: je moet altijd op maandag terug vliegen want zondag heb je vaak een kater en dan voel je je zo ellendig, Het is intrigerend :sweat_smile:

20 likes

Ja en de comments onder haar TikTok’s zijn ook niet mals :joy: je merkt echt aan alles dat ze zo graag bekend wil worden. Ze maakt er ook geen geheim van maar wat een type joh

13 likes

Haha ja en ze had ook een keer een vlog gemaakt in een restaurant en toen zat ze op de wc en zei ze van dit was zoooon gave wc en filmde ze zichzelf terwijl ze op de wc zat met haar broek naar beneden (het was een spiegeldeur) :smiling_face_with_tear: het was zooooo raar maar goed er wordt wel over gepraat dus doel bereikt I guess

8 likes

Omg is zij dat :rofl: hahaha ik zag die voorbij komen bij Viccle (dacht ik) en ik ging echt stuk

6 likes

zij had toen toch ook een post over dat ze van vrienden vaak te horen krijgen dat het zo knap is dat ze in de stad wonen met een kind? Echt wereldvreemd hoor.

4 likes

Ik heb net even gekeken en het is echt in en in triest. Ik heb enkel in de bediening zwarte mensen gezien. Verder allemaal ‘wijnevents’ en hipstertentjes met allemaal dezelfde te rijke witte mensen.

3 likes

Maargoed, dat is toch óók Zuid Afrika? ze bevinden zich inderdaad alleen maar in de regio dicht bij Kaapstad met blanke (excuus witte) rijke Afrikaners, maar weet ook niet of ik met een baby het land door zou trekken.

Het is toch meer een kritiek op het land en systeem en onverdeelde rijkdom etc dan op Doortje?

4 likes

*witte

24 likes

Ja bedankt, zij komt nu ook steeds voorbij op m’n feed. 🫠

Weet iemand nog hoe dat meisje heet dat uit Nederland kwam en in Washington (volgens mij) ging studeren, ook video’s maakte hoe ze aan het studeren was enzo. Lily ofzo en ze studeerde rechten oid?

5 likes

Nou als je kijkt waar ze verblijft en wat ze doet aan activiteiten dan kom je ook niet echt uit die bubbel hè? En ik denk dat het vooral rijke Europeanen zijn en geen Afrikaners. Maar ik ken zuid Afrika niet goed moet ik zeggen.

Ik weet wel dat er ook andere bestemmingen in ZA mogelijk zijn, ook met een baby. En ja het zegt wat over hoe het land in elkaar zit, maar als jij daar dan als rijke witte Nederlander lekker aan mee doet wordt het iig niet beter.

6 likes

@Flamoes weet dat wel. Die stande haar.

4 likes

Ja Afrikaners (bevolkingsgroep in Zuid Afrika) hebben Europese roots en zijn inderdaad wit , je hebt daarentegen ook steeds meer rijke zwarte Zuid Afrikanen… maar niet echt in die regio. Overigens heb je ook arme Afrikaners (witten dus). Zullen heus ook wel wat influencers tussen zitten, maar het is niet dat die influencers de regio wit maken.

Ik ontken echt het probleem in Zuid Afrika niet, maar het ligt wel iets complexer dan nu geschetst (wit= rijk en zwart =arm)

7 likes

Het gaat om het gebruik van ‘blank’

16 likes

Lilylike! Is nu helemaal met skaten / ijsschaatsen bezig, heeft prijzen gewonnen, best indrukwekkend. Wel alles voor :sparkles:aesthetic :sparkles: en spullen kopen - maar welke influencer niet natuurlijk.

6 likes